Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * Joulupalleroitten perjantai * * * (PE-SU)

01.09.2006 |

Huomenta kaikille! Aloitetaanpa pino tältä päivältä ;)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen pino löytynee täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8227472&p=1&tmode=1&smode…

Huh huijjakkaa, kun tuli viimeyö nukuttua huonosti. Kiitos miehen yötöiden. Avokki valvoi koko yön ja ramppasi tupakalla vähän väliä yli kolmeen asti.. (Yötyöt niin veressä, ettei vapaapäivänäkään voi yöllä nukkua, muuten tulee nukkumatti kesken työvuoron ) Ymmärrettävää sinänsä, mutta arvatkaa olenko kuin persiiseen ammuttu karhu jo heti aamusta töissä.. :)) Mun yöunia ei saa pilata piste :))

Sitten ku tarpeeksi monta kertaa heräsin yöllä herran ramppaamiseen, niin jopas rupes typykin masussa mesomaan, oikein ketjureaktio.. :) Viiden maissa pamahdin jo sitten kahvia keittämään ja hesaria lukemaan. (vaikka vähän ennen kuutta olisi ollut herätys) No sainpahan pärstäkertoimen meikattua kerrankin ajoissa, ettei tarvinnut kahvikuppi kädessä ripsaria laittaa :) Ja juosta jo sitten junalle.

Ainiin taitaa Tirppiksen hemppa-arvot olla aikas huonot nyt. Viikon aikana on nenä on vuotanut " bladia" kaksi kertaa. Pitää ruveta rautakuurille..hih.

Nyt hipsin töihin, palataan joulun tuikitähtöset!!

Vierailija
2/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi aamu niin päin jotakin että en tie miten päivä tästä jatkunee, ei kait sentään muuta kun parempaan päin :) Molemmat isot koululaiset (4.lk ja 2.lk) kiukuttelivat, aamupala ei kelvannut saatikka ne vaatteet mitä illalla oli yhdessä valmiiksi katsottu :o Molemmilla on tänään koulussa valokuvaus ja hiusten kanssa tapeltiin. Koira karkasi omille teilleen... Auton avaimet olivat hukassa, minkä vuoksi myöhästyin töistä 20 min... huoh...

No jaa... tänne töihin asti kun pääsin niin huomasin että keskus on poistattanut minut muonavahvuudesta: " Miksi ovet ei aukene mulle...." Meidän osastolta siirtyi eilen yksi muihin tehtäviin ja veikkaanpa että hän on vielä vahvuudessa mukana mutta minä saisin lähteä jo äippälomalle :))

Tulipas siinä aamutoimia :) Omassa navassa kaikki hyvin. Olen päässyt raskausviikoissa yli edellisen raskauden, joten mieli on kevyt ja luottavainen :))

Viikonloppuna pukkaa toimintaa kun esikoinen täyttää 10v ja lauantaina sekä sunnuntaina juhlitaan :))

Yritänpäs nyt aloitella jotain työtäkin...

Mukavaa päivää kaikille

RauPotar ja toukka 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattellin palata käymään täällä palstalla kun nyt olen " kotiutunut" . Lainausmerkeissä siksi että enhän minä täällä kotona kovinkaan kauaa kerralla ole, vaan sairaalassa tulee oltua edelleen useita tunteja päivässä. Nyt tulin suihkuun ja vähän lepäämään ja otan tytöt vastaan koulusta ennen kuin menen sinne uudelleen.

En tiedä onko se kuinka soveliasta kertoilla täällä odotuspalstalla meidän tilanteestamme, mutta ajattelin että ainakin osa teistä haluaa kuulla kuinka meillä menee. Kiitokset vielä kaikille ihanista terveisistä ja tsemppailuista jotka minulle toimitettiin oikein sairaalaan saakka printtiliuskoilla :)

Pikku-leidi siis voi kohtalaisesti. Hengityskoneessa on ja ensimmäisen leikkauksenkin kokenut, joten rankkahan tämä alkutaival on ollut. Silti mukana taistelussa täysin sydäman HENGENvaarallisia komplikaatioita. Eilen neiti avasi jopa silmänsä. Isotsiskot eivät vielä ole sairaalassa käyneet mutta valokuvista ihastelleet pikkusiskoaan. Kovin on tunteet heilläkin herkässä.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja ihanaa odotusta

Kultsi 0+0 ja mini-neiti 1vko 4pvä reilu puoli kiloa

Vierailija
4/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kun tulit kertomaan kuulumisia, olet ollut ajatuksissa mukana. Rankkaahan teillä varmasti on, sen uskon. Neidillä on varmaankin ductus leikattu, yleinen toimenpide keskosilla. Itsellä tulee niin vahvasti mieleen mein tytön alkutaival ja silmät kostuu. Meillä kaikki kävi lopulta hyvin vaikka sairaalassa oltiinkin 6kk.

Lähetän sinulle ja tein koko perheelle valtavasti voimia ja rakkautta sekä neidolle pippurista taistelutahtoa.

Vierailija
5/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palstailen todella harvoin, joten vasta nyt luin että sinulle on syntynyt vauva!

Onnittelut pienokaisesta, toivotan paljon voimia teille.

Pienelle tytölle ruokoilen paljon enkeleitä turvaksi, toivon että tyttönne jaksaa sinnitellä, kasvaa ja kehittyä.

Halauksin,

-mm-

Vierailija
6/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että jaksoit käydä täällä kertomassa kuulumiset! Olen miettinyt sinua ja perhettäsi paljon, eilen jopa mieheni kysyi että mitä teille kuuluu? Ja tottakai on soveliasta käydä odotuspuolella kirjoittelemassa, tule vaan toistekin miten vaan ehdit ja jaksat kertomaan miten teillä menee.

Voimia ja enkeleitä matkallenne!!!!!!!

äitikuu

Vierailija
7/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tänne joulukuisiin ennen tullutkaat kirjoiteltua joten ajattelin ilmoitella itsestäkin jotakin. :)

Kultikutrille erityisesti voimia ja tietty koko perheelle! Olen aina välillä käynyt kyllä lukemassa teidän muiden kuulumisia, mutta harvoin on aikaa itse tänne tulla kirjoittelemaan. Päivän täyttää vajaan 2 vuotiaan pikku prinsessan metkut ja kohellukset. :)

Vatsassa on melkoista elämää, koko ajan tulee todella voimakkaita potkuja ja iskuja. Kuitenkin tämä masuasukki on huomattavasti rauhallisempi mitä esikoinen: neiti vipelsi 24h päivässä ilman minkäänlaisia lepohetkiä. Selkä on todella pahana riesana, siitä tuli kärsittyä jo esikoistakin odottaessa, todella pahaa ja vihlovaa kipua alaselässä. Pissassa on ollut pari kertaa valkuaista ja verta mutta tarkempaa syytä siihen ei tiedetä. Verenpaineen takia olen tehotarkkailussa ja mittaan paineita päivittäin, sillä esikoisesta mulle aikoinaan puhkesi raskausmyrkytystä viikolla 38. Nyt yritetään vain pitää paineet matalana koska sitä valkuaista jo pissasta löytyy.. Kertokaahan hieman mitä täällä on tapana höpistä niin pääsen rinkiin vielä mukaan. :) Iloista perjantaita kaikille!!!

Viuhti 26+1

Vierailija
8/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kiitokset kultsille kun jaksoi käydä kertomassa kuulumisia.Toivotaan parasta,että neiti jaksaa sinnitellä.Ja paljon voimia koko perheelle.Kokemuksesta tiedän että se on todella kuluttavaa ja rankkaa " asua" sairaalassa,mutta ei sitä ainakaan itse silloin malttanut pitää yhtään vapaapäivää ettei ois siellä käynyt.Vaikka hoitajat välillä kehoittikin.

Ikävä kun niin monilla supisteluita.Mutta viimeaikoina kuitenkin useille tullut lääkäristä hyviä kuulumisia.Hyvä niin.

Itselle ei erikoista,maha kasvaa ja rinnat.Ihan mahdottomat ja arat aivan kuin alkuraskaudessa.Silloin ne ei ollutkaan yhtään arat,liekö vaikutti kun imetin vielä silloin.

Mulla esikoisesta tuli raskausmyrkytys ja toisella sitten alkoi paineet nousta ja valkuaista välillä rv 26,mutta raskaus kuitenkin meni ok rv 39 asti jolloin tyttö syntyi.Silloin jouduin käydä tuosta 26viikosta lähtien kerran viikossa neuvolassa ja kotona kattoa pissaa tikuilla...Nyt sitten tietenkin pelkään että muutaman viikon päästä alkaa paineet nousta ja toistuu tämä homma...voi että toivon että nyt ei tulisi mitään.Tähän asti paineet olleet tosi hyvät.Hb oli viimeksi neuvolassa 115,syön multi tabs spesialia,jossa rautaa vähän...pitää kattoa mitä on ens kerralla,ei huvittais alkaa rautakuurille,ku maha niin sekasin.Oon kyl aina joutunu jossain vaiheessa raskautta syömään.

Aamulla oltiin lasten kans puistossa lättykekkereissä kolme tuntia.Oli tosi virkistävää.Ulkona jo aivan koleaa ja vettäkin välillä tihutteli.Ihana kun tulee syksy!Pitäisi lähteä lapsille ostaa vähän syys ulkokamppeita.

No eipä nyt muuta.. mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaahan mahoistanne :)

Jotto 23+2

Vierailija
9/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masuun sattuu, ja kuvottaa... toivottavasti en oo tulossa kipeeks, huomenna ystävän häät. Outo kuvotus ollut nyt jo parina päivänä, alkuraskauden oireettomuus taitaa kostautua mulla nyt vasta.... :(

Olin ajatellut lähteä tänään iltasella vielä vähän kaupoille ja ihmisten ilmoille kunhan mies tulee töistä, mutta jollei tää olo helpotu makaan taas vaan sohvalla kitisemässä. Tylsää, kun omaa aikaa tarttisin ja kipeesti!!

Niin ja tervetulooo uusille!!! Kirjoitella voi mistä vaan, mikä milloinkin mieltä painaa tai on itsellä ajankohtaista! Musta ainakin on kiva lukea kaikenlaisia juttuja.

äitikuu ja mahapalloilija rv 25+4 tai sit neuvolakortin mukaan jo 26+3

Vierailija
10/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kumma siinä on, et aina pitää jotenkin kummasti ajoittaa nämä kaikki elämänmuutokset yhteen syssyyn?? Kun odotin esikoista alkuvaiheessa, ostimme ja remointoimme nykyisen asunnon. Nyt tilanne on erilainen, koska raskaus on jo reippaasti yli puolen välin ja jaloissa pyörii vilkas 1v 10 kk tapaus.. Talo olisi unelmien täyttymys, mut mietin et tää ajoitus taitaa mättää pahemman kerran! Oma asunto pitäisi saada kaupaksi, taloon tehdä remonttia, muuttaa, järjestää uudessa kodissa kaikki.. samalla olla itse raskaana jo loppuvaiheessa ja hoitaa vilkas taapero..

Mitä siis tehdä?! Pelkään et jää harmittamaan jos emme nyt tartu tilaisuuteen?!

Muutapa ei mahdukaan mieleen tällä erää. Kultakutrin perheelle voimia ja muillekin hyviä vointeja :)

Vierailija
11/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni odotuspuoli on juuri oikea foorumi tulla kertomaan kuulumisia, sillä täältä löytyy todella monta sellaista, jota oikeasti kiinnostaa, mitä teille kuuluu.

En osaa eläytyä tilanteeseenne enkä kuvitella, miltä tuollainen elämäntilanne mahtaa tuntua.

Olette olleet useasti mielessäni ja olen mielessäni toivonut, että kaikki sujuisi niin hyvin kuin vain voi sujua. Varmasti alkutaival on täynnä huolta ja murhetta, mutta toivottavasti se aurinkokin alkaisi vähitellen paistaa. Toivon hartaasti, että pikkutyttönne jaksaa sinnitellä.

Kovasti voimia teille vanhemmille ja muille läheisille!

Vierailija
12/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa että kaikki olosuhteisiin nähden hyvin! Olette kyllä olleet mielessäni ja iltarukouksissani. Voimia teidän perheelle!

Omassa navassa ei mitään uutta. Potkut tuntuu jo kylkiluissa ja ahdistaa, joten kohtu on varmaan aika lailla korkeimmillaan.

Äitini on tulossa viikonlopuksi ja ompelukone mukanaan, joten nyt tehdään harsoja ja petaria yms vauvalle. Alkaa hiljalleen tuntua ja näyttää siltä, että taloon on tulossa taas vauva. Ihanaa!

t. päivikki 26+3

Vierailija
13/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta tiedan miten raskasta on jattaa vauva sairaalaan... Vaikkei meidan neiti ollutkaan kun kaksi kk etuajassa, eika tilanne siis ollut yhta vaikea. Joten voin vain kuvitella millaista teidan elama nyt on talla hetkella... Paljon haleja ja tsemppia koko perheelle. Toivottavasti on tyttojen koulu alkanut hyvin...etta jotain rutiineja alkaa loytymaan... Kay vaan ihmeessa kertomassa meille kuulumisiasi kun ehdit--olet meidan kaikkien mielessa!

Vierailija
14/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kiinnostaa tosiaan miten teillä menee ja toivon tosiaan, että jaksat kirjoitella jatkossakin tänne. Oikein paljon voimia ja rakkautta koko perheellenne. Minunkin mieheni on kysellyt miten pikkuinen voi.

Omaan napaan ei kuulu sen kummempia. Olen ollut pienessä kuumeessa ja flunssassa kotona, mutta toivon, että talttuu viikonlopun aikana. Vauva pitää melkoista elämää ja kääntyilee täysin poikittain ja kierähtelee ylös alas pystysuunnassa. Suunnan tietää aina siitä mihin kohtaa satelee kovimpia potkuja. Jos mahaa painaa siitä kohdasta, mihin potkuja tulee voi tuntea selvästi pikkuiset jalat. :-)

t. pikkutapiiri rv. 25+6

Vierailija
15/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva, kun kävit kertomassa meille miten teillä menee. Ihan varmasti olette meistä jokaisen mielessä olleet. Toivotan voimia koko perheelle ja erityisesti pienelle tytölle enkeleitä.

Oma napa: Sain neuvolasta tänään sokerirasituskokeen tulokset ja ne oli suorastaan " erinomaiset" (kuten terkkari sanoi). Paastoarvo oli 4,5 ja 1h-arvo 4,7 sekä 2h-arvo 4,3. Huh, nyt kai voi ainakin tämän asian unohtaa raskausvaivojen joukosta. Onko muut saaneet jo tuloksia sokerirasituksesta?

Mulla on tällä hetkellä eniten vaivaa liitoskivuista. Hyvä, kun vaivoin aamulla pystyy liikkeelle lähtemään. Kauhistuttaa, että miten ollenkaan muutaman viikon saati kuukauden päästä pystyy liikkumaan. Ensi viikolla haen tukivyön neuvolasta ja toivon, että siitä olis jotain apua näihin kipuihin.

VAUNUISTA: Olisiko kenelläkään (esim.Emmaljungan) yhdistelmistä kokemusta? Pähkäilen, että olisiko järkevämpää ostaa pelkät rattaat ja niihin pehmeä tai kova kantokoppa vai sitten yhdistelmät. Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata.

Tuuti73 ja masuasukki 26+2

Vierailija
16/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultikutrin kuulumisia oli ihana kuulla! Minäkin yhdyn niin monen toiveeseen siitä, että käyt täällä kertomassa teidän kuulumisia! Olet meidän mielessä kuitenkin edelleen joka päivä, tuskin puhun vain omasta puolestani! Toivotan teille kaikkea hyvää ja kovasti tseppihaleja koko perheelle!

Eka päivä lomalla on mennyt vauhdikkaasti! Juoksin läpi kelan, työkkärin, poliisilaitoksen (piti uusia ajokortti kun nimi vaihtui silloin joskus..) ymym vastaavat virastot ja kyllä siinä riitti puuhaa. Iltasella kävin serkun vauvaa katsomassa osastolla ja kyllä sellainen päivän vanha on pieni! Ja kuitenkin oli melkein kilon suurempi kuin esikko syntyessään... Äkkiä sitä unhoittaa!

Viuhti kyseli mistä kirjoitella, ihan mistä vaan... Tänne voi purkaa ilot ja surut, ihana palsta siis! Tervetuloa mukaan!

Yhdistelmät vs rattaat... Kimurantti juttu... Jos odotaisimme maalis- tai huhtivauvoja niin sanoisin suorilta, että hyvät rattaat, mihin lämpöpussi, mutta kun talvi vasta kolkuttelee ovelle kun ekat jouluset syntyy niin se pistää miettimään... Esikoiselle hankin yhdistelmät kun on hänkin talvivauva, enkä ole rattaita ostanut vaikka välillä on tehnyt mieli. Tosin vasta aika äskettäin on alkaneet yhdistelmät nyppimään, oikeastaan silloin kun hankimme auton. Jos käyttää paljon julkisia tai kävelee niin mielestäni silloin yhdistelmissä ei ole mitään moitittavaa, kasatessa ja nostellessa ovat hieman työläät. Meillä siis Brion Novat, mitkä on mielestäni ihan huippukärryt!

Huomenna alkaa meikäläisen kahden viikon nettipimento... apua! Palaan sitten toivottavasti virkistyneenä juttuihin mukaan. Siihen voiskin kaavailla turun tapaamista ihan lähelle sitten...

Nyt pakkaamaan (en ole edes aloittanut) ja nukkumaan...

Ihanaa odotusta kaikille tähdille ja Kultikutrille voimia!

Tiina 26+1

Vierailija
17/21 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ohi ja nyt aion vaan levätä viikonlopun, järjestellä vähän kotona vaatteita ym.

KULTIKUTRILLE ja koko perheelle voimia ja halauksia. Kuten monet muutkin, mekin ollaan pohdittu monesti miten teillä menee.

ÄITIKUU kertoi kuvotuksesta, mullakin oli torstaina ihan oksettava olo, ja muutenkin ollut outo olo, mietin samaa että kostautuuko nyt se oireeton alkuraskaus.. Toivottavasti ei..

Kävin tänään ostamassa sen ANITAN TUKIVYÖN, jos se auttaisi kun vatsa painaa. Ostin myös tosi hyvän tuntaiset mustat topatut RINTSIKAT, odotus sellaiset. Koko huima D 80 ja hyvä kun riittää vielä jonkun aikaa..

MITÄ ON LIITOSKIVUT? Kaikki puhuu niistä mutta en ole ihan varma mitä ne on..

Nyt kuuntelen TUUTULAULUJA, ostin CD:n jota soittelen vauvalle, samalla ostin jotain ihania klassisia suosikkeja ja rentoutusCD:itä. Kuuleekohan se pikkuinen :-)

Nyt vähän huono asento kirjoittaa sängyssä, eli jatkan lueskelemista kunnes nukahdan.

PS: TEUTONIAN ne yhdistelmät josta joku eilen kirjoitti, on tarjouksessa 5 päivää Hesarissa oli iso ilmoitus tänään, vaunupiste tai joku...

Rentouttavaa viikonloppua tähtösille t. Heini ja minimuusikko rv 23

Vierailija
18/21 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoittelemaan...muutama vikko tai vähän enemmänkin on ollut taukoa. Lomailtu ollaan...hyvä, että kottona on ehditty edes kääntymään.

Kirjoittelen myöhemmin kuulumisia enemmän, kun ehdin ensin lukaista muutaman pinon taaksepäin. Ehdinpä kuitenkin lukemaan Kultakutrin kuulumisia. Voimia oikeasti teidän perheelle.

Omaa napaa: Liikkeitä, no lähinnä enemmän potkuja olen tuntenut useasti ja päivittäin, supistuksia on ollut jonkin verran sekä närästystä...

T: MariJo ja Omppu rv 24+1

Vierailija
19/21 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan tähtöset

Täytyi tulla oikein hehkuttamaan, kun olin eilen lauantaina elämäni ensimmäistä kertaa ihka oikeassa MAMMAJUMPASSA. Olo parani, mieli piristyi, jäsenet vetristyi. Elixia Sellossa on joka lauantai (ja muuten sinne saa mennä muutkin kuin jäsenet, tosin maksu 13 euroa muistaakseni tuntuu aika korkealta tunnin jumpasta). Mulla tosin on jäsenkortti, ja nyt koitan hyödyntää sitä paremmin kuin kesällä...

FYSIOTERAPEUTTI neuvoi hyvin liikkeet ja perusteli miksi pitää mitäkin tehdä, ja mitä ei ole hyvä tehdä. Esim. suorat vatsalihakset pitäis jättää rauhaan alkuraskauden jälkeen, niiden treenaus voi haitata synnytystä. Vinoja vatsoja taas voi ja kannattaa treenata, eli kyljellään kurkottaa ylöspäin. Samoin selkälihaksista on tärkeä pitää huolta. Venyttelyä ei ylenmäärin kannata tehdä, koska on löystyneet nivelet ja siinä voi käydä vahinkoja. Lantionpohjalihaksiin keskityttiin tietysti kun niitä on tosi tärkeä treenat nyt.

Huomaan että mä ainakin tarviin noita pikkuhousunsuojia joka päivä, vaikkken ennen ole tarvinnut yhtään. Valkovuototuotantohan kiihtyy mutta se on kuulemma hyvä asia kun siinä puhdistuu paikat.

Ei nyt mitään pissaa lirahtele jatkuvasti, mutta joskus aivastaessa tuntuu siltä että hups... onneks on suoja. Ainakin itse oon ollut vähän laiska noiden lantionpohjien nipistelyssä, joten on hyvä kun siitä säännöllisesti muistutellaan. Lirahtele ei ole mikään iloinen asia!

Oli jännä kun paikalla oli niin paljon odottavia äitejä samaan aikaan, katselin isosta peilistä kun siinä oli monen mallista masua. Jotenkin oli tosi mukava tunnelma vaikkei mikään riehakas ollutkaan.

Harmi kun en ens lauantaina pääse, mutta BRYSSELIN matka häämöttääpi tyttökavereiden kanssa :-)

PS muuten ei sattumalta kukaan muu jouluntähtönen ollut paikalla?

Vierailija
20/21 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu hassulta hehkuttaa, mutta kun olen niin ylpeä ja iloinen pojastani, joka oppi ajamaan ilman apupyöriä. Poika on nyt 3,5-vuotias ja vähän varovainen luonteeltaan. Hän ei todellakaan ryntäile suinpäin kaikkiin asioihin. Perjantai-iltana otettiin apupyörät pois ja se ilta meni harjoitteluun. Lauantaina eli eilen hän sitten ajeli ilman apupyöriä kuin vanha tekijä! Hienoa! Naapurin 4-vuotiaan tytön äiti oli jo sanonut miehelleni, että tulla opettamaan heillekin, miten homma käy. :-)

HEINI. Jep, minä taisin miettiä noita Teutonioita. Toisaalta olisi kauhean järkevää ja taloudellista pitäytyä vanhoissa kuomurattaissa, mutta toisaalta nuo Teutonian Fun -menopelit vaikuttivat todella käteviltä. No, onneksi on asiaa miettiä. Pohdit myös MAMMAJUMPPAA. Minäkin olen Elixia Sellon jäsen. Nyt vain noiden supisteluiden takia korttini jäädytettiin enkä pääse tuonne jumppaan. 13 euroa en suostu maksamaan kerralta. Oli kiva kuulla, että sinä pidit siitä! Asutteko muuten pitkän matkan päässä Leppävaarasta? Me asumme ihan parin kilometrin päässä...

KULTIKUTRI. Kultis on edelleen mielessä. Niin näyttää olevan melkein jokaisen muunkin jouluntähtösen mielessä. Eihän tässä auta kuin hartaasti toivoa, että kaikki menee hyvin.

SAIRASLOMA JA SUPISTELUT. Neuvolalääkäri määräsi viikon sairikselle torstaina. Eli ensi torstaina olisi tarkoitus lähteä takaisin töihin. Viikon päästä odottaa mukava viikonloppumatkakin. En tiedä, uskaltaako sitä edes sanoa, mutta on kyllä toisaalta kiva olla sairaslomalla. Sen tarkoitus eli supistusten väheneminen on saavutettu. Itse asiassa heti torstaina niitä tuli aiempaa vähemmän. On kyllä kiva, kun saa olla yksin rauhassa kotona ja lepäillä, lukea lehtiä ja katsella nauhoitettuja TV-ohjelmia ja filmejä.

RATTAAT. Joku taisi miettiä, mitkä menopelit olisivat parhaimmat. Olen tainnut tippua kärryiltä tuossa kielenkäytössä. Ymmärsin yhdistelmillä sellaisia vaunuja/rattaita, joissa on kova kantokoppa. Meillä (kuten taisin sanoa jo aiemminkin) on Emmaljungan Minior Edge -kuomurattaat, joissa on pehmeä kantokappa. Sellainen hankittiin esikoiselle, jonka la oli aikanaan maaliskuussa, mutta joka syntyikin sitten helmikuussa. Me pärjäsimme oikein hyvin pehmeällä kantokopalla. Mutta makuja ja ehkä käyttömieltymyksiäkin on useita.

Jep, kohta suuntaamma autokauppaan. Voisin kehittää mieheni rinnalla jonkinlaisen autokuumeen...

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Iituli rv 25+4