Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ja pullosta syöminen?!

11.08.2008 |

Meillä vauva sai alussa lisämaitoa pullosta (tai minun maitoani kyllä, mutta pullosta..) ja osasi ja suostui syömään siitä ihan loistavasti.

Nyt ollaan kuitenkin menty pelkällä imetyksellä. Viikonloppuna meillä oli juhlia ja olin lypsänyt pulloon maitoa, ettei juhlissa tarvitsisi imettää. No, lapsipa ei sitten syönytkään enää pullosta. Ei hermostu, mutta pyörittelee ja työntelee tuttia vain suussa ja ei ime siitä...

Tänään kokeilin myös ja sama lopputulos. Ei kylläkään hermostu, vaan nukahti sitten lopulta tähän ja se syömäkerta jäikin sitten välistä kokonaan.

Isä antoi lapselle viime viikolla kyllä kerran tuttipullosta ruokaa minun ollessa kaupassa ja silloin oli kai onnistunut ihan hyvin, vaikka vauva olikin syönyt aika vähän (40ml).

Voiko olla, että tyttö on todella niin fiksu, että isän kanssa syö pullosta, mutta ei äidin kun tietää tissin olevan lähellä?

Vai onko tuo viime viikkoinen ollut vain vahinko, että tyttö söi pullosta?

Kun nyt rupesin jo stressaamaan asiasta kun olen luullut, että tyttö osaa vielä syödä pullosta, mutta ei taidakkaan. Mitäs jos lapsi täytyisi joskus jättää hoitoon?

Meillä kaksi edellistä lasta ovat osanneet syödä hyvin myös pullosta vaikka olenkin heitä pääosin imettänyt.

Viivi ja Vauva 1kk

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi samoin tytön 2kk kanssa. Sai alkuun pullosta lisämaitoa ja omaa maitoa, johon oli lisätty maitohappoja. Sitten mentiin pari viikkoa pelkällä imetyksellä ja yllättäen ei pullo enää kelvannut kun mummu tuli hoitamaan tyttöä äidin ja isän konsertissakäynnin ajaksi. Tutti vain pyöri suussa, mutta imua ei tullut lainkaan. Ilmiö on kuulemma yllättävän yleinen pääasiallisesti rintaruokituilla vauvoilla. Yritimme kieltäytymisen jälkeen Ainun ja Aventin pulloja, erilaisia tutteja, syöttämistä nälkäisenä ja ei niin nälkäisenä, unisena ja virkeänä. Yritimme äidin, isän ja mummun syöttämänä, yritimme eri asennoissa, sitterissä, sylissä kävellen ja eri paikoissa. Yritimme eri lämpöistä maitoa, tuttelia ja lypsettyä omaa maitoa... Lopulta kävi niin, että jo pullon nähdessään tyttö alkoi huutamaan. Mikään muu kuin rinta ei kelvannut ennen kuin nyt 4kk iässä oppi juomaan maitoa suoraan nokkamukista. Muki kelpaa nyt hyvin ja juo siitä innolla, vaikka maitoa tulee runsaasti ja välillä yskittääkin. Mukia ei kai voi kuitenkaan tarjota kovin pienelle juuri sen takia, että siitä tulee niin paljon maitoa. Aventin tutteja mainostetaan nimen omaan rintaruokituille lapsille sopiviksi, joten niitä kannattaa ainakin kokeilla. Itse en koskaan raaskinut tarjota pulloa niin kauan, että olisi ollut "pakko" syödä. Olen kuullut, että jotkut ovat joutuneet antamaan vauvalle maidon lusikalla tai ruiskulla vähän kerrallaan suuhun tai mukin reunasta hörpyttämällä, jälkimmäinen on hidasta ja sotkuista puuhaa. Tsemppiä yrityksille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla