Mitäs kesäkuisille kuuluu ?
Moi !
Mitä kesäkuisille kuuluu ?
Onko Bambilla edelleen pää vessanpöntössä ?
Mulla on menossa 13+3 ja tullut kiloja vaatimattomasti 6 kg !!! Mä oon ihan hillittömän turvonnut, eikä tätä voi enää kohta pitää mitenkään salassa. Tissit on suuret ku meloonit. Huono olo senkus jatkuu vaan. Milloinhan tämä helpottaa ? Nyt on pitänyt syödä koko ajan, jottei ala oksettaa. Syöminen on tuntunut auttavan. Tosin osaksi turvotus voi johtua APC-resistenssistä, jota varten joudun nyt vetelemään verenohennuslääkettä.
Oon odotellut koko ajan keskenmenoa (ku niitä on plakkarissa jo 5 putkeen), mutta toistaiseksi näyttää hyvältä. Mikä raja on muuten viikko 12, mitä niin monet puhuvat ? Mitä ihmeellistä silloin tapahtuu ?
Edelleen maha kipuja on jonkinverran (välillä todella pistävää) ja nukkumisongelmat vaivaavat. Eilenkin heräsin 3.30, jonka jälkeen en sitten saanutkaan unta ennen 5.30.
ET
Todella ihanaa, osaan kyllä nyt arvostaa tätä. Toivottavasti ei palaakaan enää. Pientä kuvotusta ja huonoa oloa välillä, mutta tämä on jo niin hyvä ollakseen totta.
Olin tänään np-ultrassa Kättärillä ja kaikki oli hienosti. Olen semmonen jänittäjä ja pelkäsin totakin taas ihan hirveesti. Mutta niskaturvotusta oli kummallakin vain vähän, paljon vähemmän kuin esikoisella, ja nyt oli muutenkin kaikki ok. Paikalla sattui olemaan kätilö, joka halusi varmistaa lekurilta, että miten tän kaksosuuden kanssa nyt toimitaan yms. Veli-matti Ulander sattui olemaan paikalla ja hän sitten vielä tsekkasi minut. Mulla nyt viikkoja 13+0, mutta koko vastasi viikkoa 13+5. Hoitaja ois vaihtanut tuon ajan äitiyskorttiin, mutta kysyin sitten ite vielä asiaa lekurilta, että mites tän kanssa tehään. Eli siirtopäivän mukaan on 13+0 ja alkiot oli siirrettäessä 2-päiväisiä. Ulkander sanoi, että tässä tapauksessa laskettuna aikana pidetään siirtopäivän mukaan laskettu aika, koska tutukimuksissa on havaittu, että alkioiden iästä ei IVF-raskauksissa laskettua aikaa oikein voi muuttaa tai se ei vaikuta siihen siten kuin luulisi. Joka tapauksessa sikiöt nyt ovat aikaansa vähän edellä ja laskettuna aikana on siirtopäivän mukainen. Luulisi tuon Ulanderin nyt asian tietävän oikein, koska hänen nimensä aina vilahtaa kaikissa asiantuntemusta vaativissa hommissa yms.
Mulla oli pieni pelko taas sitä, että sikiöt ei oo kehittynyt yms. Tämä johtuu siitä,että mahani on taas " pienentynyt" . ELi toi vauvamahaksi luulemani olikin jotain ihme turvotusta ja nyt olen taas ihan hoikka, ainakin aamuisin. EI kyllä kukaan uskois, että kaksoset on tulossa eikä raskautta huomaa vaatteet päällä eikä ilman vaatteitakaan ainakaan aamusin. Farkut yms menee jalkaan ihan hyvin. No, eiköhän tuo maha tuosta pian....varsinkin kun ja jos ruoka ja joulunamitkin alkaa maistumaan uudella tavalla pitkästä aikaa.