Antakaa fiksut vinkki aluslakanaan laittoon!
Eli siis sänky 160cm leveä. Parisängyn lakanat aina sen 240x270. En koskaan laita sitä oikein päin, kun en hahmota noin isossa koossa kumpi on se pidempi sivu.
Onko jotain vinkkejä, kun yleensä aina laitan sen väärinpäin eli poikittain, sitten käännän ja huomaan, että se on yhä jotenkin väärin.
Miten voi lakanan laitto olla noin hankalaa?
Miksei siinä ole merkkiä kumpi on pitkä sivu vai onko?
Kommentit (11)
No eikös lakana ole isompi kuin sänky? Se on ykshailee kummin päin sen laittaa.
Ihan sama ongelma. Saatiin häälahjaksi iso täkki...ihana, mutta sen pussilakana on ihan mahdoton laittaa. Aina on tyhjää lakanaa ja täkkiä kasassa. Mies uhkaa heittää nuo hittoon ja ottaa tavan peitot käyttöön taas. Täkki on rakkaan tätin lahja, ihana ajatus, että saman peiton alla köllötellään. Olkoon möykky, tyhjä miten vaan, aluslakana kai sama miten päin on, kun riittää kuitenkin...
Onnea petailuun😉
Ap. Olen todennut, että se pitää tehdä juuri niin kuin teet. Ensin väärin ja sitten oikein. Niin minä teen.
Itse käytän kuminauhalakanoita vai mikä niiden nimi nyt onkaan. Pysyy hyvin paikoillaankin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se pitää olla symmetrisesti ja tasaisesti kun laitan sen. Ja saan aikaa kulumaan tähän prosessiin ihan liian kauan.
Miksei siihen laiteta jotain merkkiä? Ja musta tuntuu, että mulla on jotkut lakanat lyhyempiä kuin 270 koska näyttävät ihan neliöiltä, mutta eivät kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se pitää olla symmetrisesti ja tasaisesti kun laitan sen. Ja saan aikaa kulumaan tähän prosessiin ihan liian kauan.
Miksei siihen laiteta jotain merkkiä? Ja musta tuntuu, että mulla on jotkut lakanat lyhyempiä kuin 270 koska näyttävät ihan neliöiltä, mutta eivät kuitenkaan ole.
Ei kukaan sitä symmetrisyyttä näe sieltä petarin yms alta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siihen laiteta jotain merkkiä? Ja musta tuntuu, että mulla on jotkut lakanat lyhyempiä kuin 270 koska näyttävät ihan neliöiltä, mutta eivät kuitenkaan ole.Ei kukaan sitä symmetrisyyttä näe sieltä petarin yms alta
Mutta kun sen tietää.. 🤣 Ja siis haluan sen mahdollisimman hyvin laittaa ja joka kohdasta tasaisesti koska puoliso hyörii ja saa sen vielä helpommin pois paikoiltaan jos ei ole tasaisesti.
Ap
Noi neliön malliset lakanat on kyllä kummia. Mun sänky on 120 ja kun siihen laittaa parilakanan niin se lakana on aina sivusuunnassa liian leveä ja pystysuorassa liian lyhyt vaikka kääntäisi sen?
En ymmärrä. Miten se voi olla kumminkin päin pystysuunnassa liian pitkä ja sivuttain leveä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita itse joku merkki, esim. kynällä tai ompelemalla. Puuvillalakana ( jos ei ole valmiiksi kutistettu) kutistuu yleensä pesussa 6-10% joten ekan pesun jälkeen siitä parisängynlakanasta tuleekin lähes neliskanttinen.
Hohhoijaa. Lyhyissä päissä on päärme.
Voit itse tehdä kynällä pienen merkin reunaan.