Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihmiset olettavat aina minun olevan rutiköyhä

Vierailija
20.10.2014 |

On alkanut ärsyttää, kun ihmiset olettavat minun taloudellisen tilanteen olevan todella heikko. Joudun ihme keskusteluihin, kysellään tullaanko miten toimeen ja päivitellään ystävällisen vihjailevasti tavaroiden hintoja. Ei meillä mitään järkyttävää määrää rahaa ole, mutta ihan hyvin toimeen tullaan. Olen pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että ulkoinen habitus on jotenkin homsuisen oloinen ja kaipaa päivitystä. Antakaa vinkkejä nykypäivän tavalliseen pukeutumiseen kiitos. Mistä te tunnistatatte vähävaraisen ihmisen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tunnistaa. Joku voi olla epäsiisti ja kulahtanut ja vähävarainen, joku samanlainen ja hyvinkin varakas. Mielikuva toki ylensä sellaisesta on juurikin köyhän ihmisen oloinen.

Vinkkejä: siisti leikkaus/kampaus hiuksiin, ehjät, siistit vaatteet, suora ryhti, kirkas katse.. Kunnon laukku, ei kangas/muovikasseja.., hyvät jalkineet..

Vierailija
2/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistähän tämmöinen luulo johtuu? Mikä on taustasi, oletko pitkäaikaistyötön tai aiemmin avoimesti kertonut huonosta rahatilanteestasi? Ei kai ihmiset nyt ihan vain sattumalta juuri sinua pidä hirvittävän köyhänä ja vielä korostuneesti "ystävällisen vihjailevasti" sitä tuo esille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä hetkellä pukeudut ja millaiset hiukset sinulla on (väri/malli)? Ne saattavat vaikuttaa.

Hiuksissa kannattaa suosia luonnollisia sävyjä ja mahdollisimman vähän rikottua mallia. Eli ei mielellään kirkasta punaista tai mustaa yhdistettynä sellaiseen rikottuun malliin tai tyvikasvuun.

Vaatteissa kannattaa myös suosia tyylikästä ja suht luonnollista linjaa. Omaan vartalonmalliin sopivat farkut (pillifarkut sopivat mun mielestä suurimmalle osalle), joissa ei ole hirveästi kulutuksia ja väri joko denimin sininen tai musta. Vanhoja kulahtaneita huppareita ei kannata käyttää. Siistit neuleet, puserot, tunikat, topit ja t-paidat ovat hyviä vaihtoehtoja.

Kenkinä ei kannata käyttää isolta näyttäviä tennareita (esim. superstarit on tosi molot) eikä pikkukorollisia halvemman näköisiä nilkkureita tai saappaita kannata käyttää. Yksinkertaisuus on hyvä tässäkin. :)

Toki tärkeää on pysyä omalle tyylille uskollisena, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen, kuinka nukkaisilta vaatteet näyttää ja sopivatko ne keskenään yhteen. Ei kannata mun mielipiteitä ottaa nyt ainoana totuutena, mutta jos nyt jotain vinkkejä edes näistä löytyi.

Vierailija
4/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan toisinpäin. Olin oikeasti köyhä mutta kaikki luulivat että olin hyvinkin varakas. Vaatteeni, laukkuni, kenkäni olivat kirppiksiltä mutta ei mitä tahansa kunhan vain halpaa on-rytkyjä vaan kivoja ja juuri oman tyylisiä, ehjiä ja laadukkaita. Hiukset olivat pitkät ja kivoilla kampauksilla, värjätä ei tarvinnut kun kauniin tummanruskeat luonnostaan.

Ei se oman tyylin löytäminen/pitäminen rahasta ole kiinni, eikä ole vaikea näyttää hyvätuloiselta vaikka ei olisikaan :)

Vierailija
5/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja ole ehdottomasti ryhdikkäämpi. Voimistele ja venyttele vartalosi hyvään kuntoon.

Osta siistejä ja yhteen sopivia vaatteita. Leikkauta hiuksesi säännöllisesti. Puhdista ja kiillota siistit kenkäsi.

Ole mahdollisimman puhdas ja siisti. Käy suihkussa päivittäin, pese hiuksesi usein ja pese hampaasi kaksi kertaa päivässä. Käytä deodoranttia tai antiperspiranttia. Käytä puhtaita vaatteita. Silitä paitapuserot.

Nuhjuiselta vaikuttavat ja epäsiististi pukeutuneet ihmiset vaikuttavat usein (sinänsä epäreilusti) vähävaraisilta.

Ole kohtealias ja ystävällinen. Katso ihmisiä silmiin puhuessasi heille. Kiitä, kun sinua autetaan.

Siistillä käsilaukulla, hanskoilla ja huiveilla on merkitystä. Valitse juuri sinulle sopiva, hyvän värinen takki.

Varaa pukeutumisneuvolta tai hyvältä myyjältä aika ja pyydä vinkkejä pukeutumiseesi. He neuvovat usein paremmin kuin ns. hyvä ystävä, joka saattaa kadehtia jotain hyvää ominaisuuttasi.

Osta tyylikkäät silmälasit, mikäli käytät laseja. Yksiteholaseja saa edullisesti.

Huolehdi ihosi kunnosta. Käytä kevyttä päivävoidetta, ripsiväriä ja sävyttävää huulikiiltoa.

Käyttäydy hyvin. Älä syljeskele, tupakoi, pyyhi nenääsi kämmeneen tms. karmivaa. Nauti alkoholia kohtuullisesti tai ei lainkaan.

Ulkomuodolla on todellakin merkitystä.

Harrasta jotain mielenkiintoista ja lue paljon kirjoja ja lehtiä, niin keskustelunaiheita riittää. Tärkeintä on kuunnella ystävällisesti ja huomioida muita ihmisiä.

Vierailija
6/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkomuodolla on todellakin merkitystä."...Takavuosina tätä ajattelumallia enimmäkseen hienoisesti paheksuttiin. Ja se tuntui oikeammalta, se tuntui inhimillisemmältä. Nykyään...? Niinpä niin, mitä siihen sanomaan, muuta kuin että sairas maailma, hyvin sairas.

Vierailija
7/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet satsaa ulkonäköön ja vaatteisiin ja on rutiköyhiä mutta eivät nyt ainakaan näytä siltä!

Vierailija
8/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan ne on just ne pienipalkkaisimmat, joiden mielestä on ihan ok laittaa 150€ johonkin kynsiin.

Vierailija
9/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomuodolla on aina ollut merkitystä. Aina.

Vierailija
10/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja ja vinkkejä, kiitos!

En näytä näyttelijän kanssa samalta, mutta olemus ja vaatteet tässä kuvassa voisivat olla minä. Ehkä kiinnitän huomiota hiuksiin ja meikiin ja yritän löytää jotain extraa tyyliin.

http://www.starstyle.com/jennifer-garner-park-pic155708.jpg

-AP

Vierailija
11/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkalle kropalle löytyy tyylikkäitä vaatteita kirpputoriltakin, koska monet meistä kasvavat vanhemmiten. ;)

Vierailija
12/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat hiusraidat piristävät monien kasvoja.

Vierailija
13/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt ei suoranaisesti köyhäksi luulla, mutta ei myöskään niin varakkaaksi kuin olen. Monet ovat yllättyneet kovasti, kun tulevat ensikertaa vierailulle kotiini. En kuitenkaan näe mitään syytä hankkia perusperheautoa kalliimpaa autoa (auto on tosin aina max 3 vuotta vanha) tai mitään merkkilaukkuja tai saapikkaita. Kotiin sen sijaan olen mielelläni satsannut oman viihtyvyyteni nimissä. 

Vierailija
14/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa lisätä tuohon tummanpuhuvaan tyyliin jotain vaaleita nude- / pastellisävyjä paidoissa tai topeissa. Ja vaaleammat luonnolliset raidat auttavat kyllä freesaamaan hiustyyliä. :) 

Vierailija
15/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun katsoin tarkemmin tuota Jenniferin kuvaa niin kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, kuinka hyvin housut istuvat. :)

Vierailija
16/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos on oikeasti varakas, aivan sama mitä kaupan myyjät tai muut ajattelevat.

Vierailija
17/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille käy näin usein. Udellaan missä asumme; ajatellaan lähtökohtaisesti että vuokralla; voivotellaan kuinka vaikeaa meillä on, kun miehelläni ei kai ole työpaikkaa; säälitellään, että meidän lapsia kai kiusataan koulussa, kun olemme niin pienituloisia; kun selviää, että meillä on omistusasunto, seuraava huoli on, miten sen maksamme.

Kun tätä ilmiötä ihmettelin, ystäväni totesivat sen johtuvan kai siitä, että mieheni on ulkomaalainen. Ihmiset jotenkin yhdistävät ulkomaalaisuuden (puolisoni latino) ja pienituloisuuden yhteen.

Mä taas en ole tätä tajunnut, koska mulle ei tulisi mieleenkään muuttaa toiseen maahan, jos se tarkoittaa elintason ja tulojen laskua.

Mieheni on siis hyvätuloinen, Suomessa pari prosenttia tienaa paremmin kuin hän. Ulkoinen olemus meillä ihan siisti, miehellä puku päällä ja vaatteet hän ostaa ulkomailta.

Vierailija
18/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Garnerin kuvasta tuli sellainen mieleeni, että kovin "tummanpuhuva" vaatekerta näyttää "köyhältä" varsinkin, jos mustat vaatteet ovat hieman kauhtuneet tai haalistuneet pesussa ja jos melkein kaikki käytettävät vaatteet ovat mustia, kauhtuneisuus oikein korostuu. Lisäksi kannattaa kiinnittää ihoon ja hiuksiin ja toisaalta painoon ja yleiseen ryhdikkyyteen huomiota. Kannattaa pitää iho kunnossa ja hehkeänä ja välttää sen liiallista peittämistä paksulla meikkipakkelilla, mutta kuitenkin peittää näpyt tms.

Hiukset kannattaa leikkauttaa ainakin pari kertaa vuodessa (jos olet pitkähiuksinen), jotta latvat ovat terveen näköiset. Hiuksissa kannattaa satsata luonnollisuuteen, mutta myös siistiin yleisvaikutelmaan. Vaatteiden osalta kannattaa satsata istuvuuteen ja välttää liian pieniä tai tiukkoja vaatteita ja toisaalta liian isoja telttamaisia vaatteita myös.

Sinänsä itseäni ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka arvostelevat toisia moukkamaisesti. Yritä olla välittämättä moisista ihmettelijöistä ja "olettajista". Kannattaa yrittää tavata positiivisempia ja iloisempia ihmisiä, jotka eivät suhtaudu noin nurjamielisesti ihmiseen. Ja jos haluat muuttaa tyyliäsi, tee se itsesi takia sen sijaan että yrittäisit noita "köyhäksi olettavia" miellyttää.