Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko pyytää miestä maksamaan osan e-pillereistä?

Vierailija
20.10.2014 |

Olen yliopisto-opiskelija ja elämme miehen kanssa avoliitossa hänen (vanhempiensa ostamassa) omistusasunnossa. Mies käy töissä ja saa käteen n. 2500e kuussa. Minä saan vähän vajaa 300 euroa opintotukea. Mies maksaa laskut ja useimmiten kaupassa. Silti kauppaan ja kalliisiin oppikirjoihin ne minunkin rahat hupenevat. Sain ajan yths lääkäriin uutta pillerireseptiä varten ja mietin voisinko pyytää miestä maksamaan pillereistä puolet? Onko ihan törkeää? Tilini näyttää melkoisen tyhjältä... Mainittakoon vielä, että kun kesällä kävin töissä, maksoin yli puolet palkastani yhteiselle tilille (yli 1000e joka kuukausi) eli loisin miehen lompakolla vain, kun pakko.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on parisuhde ja annat paljaalla niin KYLLÄ KEHTAAT. Jos kieltäytyy niin siitä eteenpäin annat vaan kumilla tai pihtaat ;)

Vierailija
42/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättäydy seksistä... siis jos olette jo pitkään ollut yhdessä. Huom ei mies välttämättä seksiä halua vaan jotain yhteistä hauskaa josta kummatkin nauttii..  voihan sitä sitten onanoida erikseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tää edes on? Meillä mies maksaa mun pillerit kokonaan, ihan automaattisesti, en ole edes pyytänyt tekemään niin. Mies käy töissä, minä olen kotihoidontuella lapsemme kanssa.

Vierailija
44/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kalliita pillerit oikein ovat? Joku sanoi vaihtaneensa kalliit Yaz-merkkiset halvempiin. Katsoin YA:n sivuilta että nuo Yazit maksavat 13,27/kk. Sillähän saa jopa viisi kondomia.:))

Vierailija
45/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten lähes kaikessa, ennemmin tai myöhemmin mies maksaa leijonanosan myös tässä yhteydessä. 

Olen maksanut noin 80% ehkäisykuluista ~20 vuoden aikana. Joskin nykyään kun saa kerran parissa kuukaudessa niin aivan hyvin voisi käyttää kumia kierukan sijaan. Ei se kierukka maksa kuin 20-30 ekkua vuodessa (oletus, 150 hankintahinta), mutta yksittäisten kumien hinnalla tulisi kuitenkin halvemmaksi. Ja terveellisemmäksi puolison kannalta, kun ei sitä kierukkaa kuitenkaan tarvita "tällä tahdilla".

Vierailija
46/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta sanoisin ehdottomasti kyllä mikäli asumiskustannukset noin muutenkin menisi suurinpiirtein tasan. Monimutkasemman asiasta tekee se, että mies maksaa ilmeisesti aika paljon sinunkin puolestasi, mikä toisaalta taas on ihan ymmärrettävää opiskelija- työssäkäyvä suhteessa.

Paha sanoa, sinä sen miehesi ja sen suhtautumisen kai parhaiten tiedät ja jos alkaa omatunto kolkuttelemaan niin maksat vaikka ekoista palkoistasi sitten miehelle pillereistä takasin kun oot valmistunut :D

Vierailija
47/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä, totta hitossa maksaisin puolet pillereistä. Tuntuuhan se paremmalta ilman kumia, ja käsittääkseni vaikuttaa myös kuukautiskipuihin? Paremmasta seksistä ja vähemmän menkkaavasta naisesta voisi maksaa enemmänkin.

Ja mitä siitä tulisi? En tiedä pillerin hintoja, mutta jos se on vähän yli 10 euroa kuukausi, ei se ole mikään iso investointi. Jättäisi sitten parit kahvit juomatta ja säästäisi sen siinä.

Tasa-arvosta puhuisin vasta siinä vaiheessa, kun viivan alle jäävä summa olisi sama molemmilla.

Vierailija
49/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:33"]

Mä en kehtais. Mies muutenkin maksaa enemmän, joten en enää vois ajatella että sille kuuluu puolet pillereistäkin maksettavaksi. Eiköhän se sen pilleriosuutensa maksa jo makseaessaan ne asumiskulut ja ruokakulut ym. laskut. 

Kumma juttu että miehen pitää maksaa puolet pillereistä, mutta ap:n ei tarvi maksaa puolia asumisesta, ruuasta jne. Mä ainakin miehenä maksaisin pillerit puoliksi, mutta sen jälkeen sais ap maksaa myös osuutensa kaikesta.

[/quote] 

Onko sinusta oikeasti ihan oikein, että kaksi ihmistä, joilla noin erisuuruiset tulot maksavat kaiken puoliksi? Minulla ei olisi tuon vajaa 300 euroni kanssa edes varaa maksaa kaikkea puoliksi, edes teoriassa. Vastike kun on vähän vajaa 200e, laskut ehkä 100-200e, ruokakulut (jos molemmat söisivät niin kuin minä) 400e. Toisin sanoen meillä olisi ihan eri elintaso parisuhteessa. Minä kiituttaisin puurolla, samalla, kun mies syö pihviä ja käy kavereiden kanssa juhlimassa. Kuullostaa aika sairaalta parisuhteelta minusta.

[/quote]

Mutta kun se mies maksaa jo enemmän kuin sinä. Ja aina vaan pitäis maksaa lisää ja lisää. Joku kohtuus se on oltava siinä paljonko sillä toisella maksattaa. Kuten sanoin, se mies maksaa jo pilleriosuutensa maksamalla asumisenne ja suuremman osan ruokakuluista sekä laskuista. Hae opintolainaa jos et omillasi pärjää. Tottakai voit kysyä mieheltä maksaisko se ne pillerit tässä kuussa kun sulla on tiukkaa, mutta et voi vaatia yhtään mitään ihmiseltä joka jo valmiiksi maksaa menoistanne suurimman osan. On se sullakin oma vastuusi menoistasi. 

[/quote]Oikeassa parisuhteessa ei rahoja lasketa. Vaikka molemmilla ois omat rahat, se maksaa kummalla on varaa. Varmaan niissäkin suhteissa missä nainen käy töissä ja mies opiskelee,nainen ostaa ne kortutkin jos niillä ehkäistään. Eikä nipota,että kun minä nyt maksan muutenkin enemmän niin kortsut saat maksaa itse.Yhteinen ehkäisy, se maksaa jolla rahaa. Eri juttu sitten vaikka meikit jms. Ne voi jokainen kustantaa itse.

Vierailija
50/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:53"]

maksaisitko nykytilanteessa puolet jos mies ostaisi kumeja?

[/quote]Ei kai sitä rahaa olis niihin kumeihinkaan jos ei kerran ole pillereihinkään.Ehkäisy on yhteinen asia. Se maksaa jolla rahaa.

Vierailija
51/51 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:28"]

Kuten lähes kaikessa, ennemmin tai myöhemmin mies maksaa leijonanosan myös tässä yhteydessä. 

Olen maksanut noin 80% ehkäisykuluista ~20 vuoden aikana. Joskin nykyään kun saa kerran parissa kuukaudessa niin aivan hyvin voisi käyttää kumia kierukan sijaan. Ei se kierukka maksa kuin 20-30 ekkua vuodessa (oletus, 150 hankintahinta), mutta yksittäisten kumien hinnalla tulisi kuitenkin halvemmaksi. Ja terveellisemmäksi puolison kannalta, kun ei sitä kierukkaa kuitenkaan tarvita "tällä tahdilla".

[/quote]Meillä mies ei ole maksanut koskaan ehkäisystä senttiäkään. Kumia ei ole halunnut käyttää. Ja mitä siihen muuhun maksamiseen tulee ostan ruuat, pesuaineet, omat ja lasten vaatteet, harrastukset, kodin tekstiilit.ym.ym. Mies maksaa sähkölaskun ja autovelkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi