Kannabiksen polttaminen tuhoaa keuhkoja aivan kuten tupakka!
Ehdoton enemmistö kannabiksen käyttäjistä polttaa sitä sätkänä. Monet lisäävät joukkoon vielä tupakkaa.
Pikku ote tieteellisestä tekstistä:
Smoke is harmful to lung health. Whether from burning wood, tobacco or marijuana, toxins and carcinogens are released from the combustion of materials. Smoke from marijuana combustion has been shown to contain many of the same toxins, irritants and carcinogens as tobacco smoke.4-7
Beyond just what's in the smoke alone, marijuana is typically smoked differently than tobacco. Marijuana smokers tend to inhale more deeply and hold their breath longer than cigarette smokers, which leads to a greater exposure per breath to tar.8
Kommentit (39)
Jopa kerta voi aiheuttaa psykoosin!
Taivas on sininen ja paavi paskoo lakkiinsa
Erityisesti se ganjan polttotapa on tuhoisa. Vedetään syvälle keuhkoihin ja pidätellään. Kukaan ei polta tupakkaa noin.
Huumehörhöt alinta kastia. Mätämunia.
Tämä.
Suomessa ei todellakaan liiku kannabiskarkkeja tai space cakea. Täällä poltetaan usein tupakan seassa.
Minäpä höyrystän itsekasvatettua möyhyä ettekä te mahda sille mitään.
Ja se kutittaa sun persausta miten?
Öljynä minä sitä nautin kun Kanadassa asuin.
Harva polttaa pilveä yhtä paljon kuin tupakkaa. Onko joku saanut keuhkoahtauman tai -syövän pelkästä pilvestä? Epäilen.
Eli pitäisikö kannabiksen olla laillista? Onhan tupakkakin?
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisikö kannabiksen olla laillista? Onhan tupakkakin?
Pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lisäksi se on huume. Porttihuume.
Voisikohan johtua siitä, että sitä joutuu ostamaan rikollisilta, jotka myyvät kaikkea muutakin? =)
Ei ole pakko savuttaa häkää keuhkoon. On vaporisaattorikin.
Siksipä sitä ei kannata polttaa vaan käyttää vapoa.
Moni juo aivan liikaa alkoholia, mutta sitä pidetään omana valintana. Jostain syystä kannan kohdalla pitäisi kuitenkin suojella ihmisiä itseltään suhteettomissa määrin, varsinkin kun ko. aine on HUOMATTAVASTI turvallisempaa kuin alkoholi.
Hysteerikoille huutista. kirjoitti:
Harva polttaa pilveä yhtä paljon kuin tupakkaa. Onko joku saanut keuhkoahtauman tai -syövän pelkästä pilvestä? Epäilen.
Epäile vaan, mutta olen nähnyt. Pilvi tuhoaa keuhkot noin 7 kertaa tehokkaammin kuin tupakka. Olen nähnyt omin silmin. Sattuuko totuus?
Terkuin lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Epäile vaan, mutta olen nähnyt. Pilvi tuhoaa keuhkot noin 7 kertaa tehokkaammin kuin tupakka. Olen nähnyt omin silmin. Sattuuko totuus?
Terkuin lääkäri
Arvon lekurilla oli varmaan väitteelle jokin lähde?
Onneks ei tarvii polttaa. Käy myös leivonnaisina ja teenä.
Volcano löytyy. Ei tarvii häkää vetää keuhkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Terkuin lääkäri
Kaikki täällä palstalla on olevinaan lääkäreitä ja insinöörejä.
Kyllä. Lisäksi se on huume. Porttihuume.