Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisella työskentely … kuka kaipaa kokoaikatyötä?

Vierailija
10.09.2021 |

Itse olen ansiosidonnaisella ja käyn osa-aikatyössä. Aion jatkaa näin niin kauan kun pystyn.

Nytkin nettotulot 1500 - 1600 e kk.

Pärjään erinomaisesti. Voisin tehdä enemmänkin tunteja jolloin tulot 1800 e. Pitää vain löytää lisää sopivia töitä.

Olen myös vähentänyt kaiken turhan ostamisen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö alle 18h/vk vai mikä on suunnitelmasi, kun työssäoloehto täyttyy uudelleen?

Itselläni on nyt se tilanne, että työssäoloehto tuli täyteen, jolloin tuli uusi omavastuuaika ja lisäksi päivärahan määrä laski suojaosan verran eli 20%. Hiukan on talouden kanssa tasapainoilua, kun tässä sekä viime kuussa nettotulot jäävät 1300-1500 euron tasolle siinä missä olen aiemmin tottunut yli 2000 euron nettotuloihin.

Itse sain tuon työssäoloehdon täyteen vuoden kuluessa ansiosidonnaisen alkamisesta, joten päivärahaa ei arvioitu uudelleen mutta käytetyt päivät nollaantuivat.

Eri

Olen saanut soviteltua kesästä 2019, viime vuoden keväällä täytin työssäoloehdon eikä päivärahan määrää tosiaan tarkistettu tuon vuoden säännön vuoksi. Tällä kertaa puolestaan tuli tuo uudelleenlaskenta, mikä harmittaa siitäkin syystä kun päiviä oli edelleen lähemmäs 400, koska koronan vuoksi ne eivät kuluneet lainkaan hetkeen. Annoin työssäoloehdon täyttyä, kun työnantajapuolelta on vihjailtu kokoaikatyöstä ties kuinka pitkään, mutta nyt näyttää siltä ettei sellaista ole edelleenkään luvassa.

Pienentyneen päivärahan lisäksi kohdalleni osui palkan jyvitys useammalla kuukaudelle, joten kun oletin saavani 400-500 euroa päivärahaa tililleni, olikin tämän kuun päiväraha vain 66 euroa nettona 😓

Vierailija
22/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tehdä kokopäivätyötä.

Nimenomaan kokopäivätyötä.

Olen sinkku, ja minulla ei ole mitään muuta kuin aikaa.

Kokopäivätyössä ansaitsee paremmin ja säästyvät ne ansiopäiväraha päivät siihen, jos joskus todella niitä tarvitsee, eli joutuu työttömäksi ja vielä pitemmäksi aikaa.

Teen nyt kaksivuorotyötä, ja se sopii itselleni erinomaisesti.

Viihdyn työssäni ja hyvin ja minulla on vahva ammattitaito duuniini.  Työ antaa tyydytystä elämään ja olemiseen, eikä opiskelu alalle mennyt ole mennyt hukkaan.

Ja vapaa-aikaakin jää sopivasti.

Minä en haluaisi tehdä töitä ollenkaan vaan olla kotona ja puuhata niitä asioita, joita oikeasti osaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan