Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työttömiä?

Vierailija
20.10.2014 |

Minkä alan töitä etsit ja kauanko olet ollut työttömänä? Oletko käynyt haastatteluissa? Minä olen sairaanhoitaja, työttömänä toista kuukautta. Olen käynyt kolmessa haastattelussa, tuloksetta ja jokaiseen paikkaan on montakymmentä hakijaa. Tilanne ahdistaa ja jollain tapaa hävettää. On vaikea mennä uuteen haastatteluun, kun tuloksettomien haastattelujen määrä lannistaa. Jotenkin olen jo haastattelutilanteessa aistinut, etten tullut valituksi ja olen kokenut jotkut haastattelijat jopa tylyinä. Vaikeaa on, näinä aikoina.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole mitään syytä hävetä :( Ahdistuksen ja turhautumisen ymmärrän hyvin. Ja tiedän ton tunteen kun haastattelussa tajuaa että se onkin ihan teatteria :( hävetti minuakin vastaavissa tilanteissa vaikka järki sanoi ettei ole syytä.

Et onneksi vielä kauaa ole työttömänä ollut. Pidetään peukkuja että se oikea paikka osuu kohdalle!

Vierailija
4/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu :) Jaksa hakea ja käydä haastatteluissa, vaikka tuntuisi raskaalta. Tsemppiä :)

T. Samassa tilanteessa ollut

Vierailija
5/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairaanhoitajista oo kauhee pula?

Vierailija
6/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 03:36"]

Eikö sairaanhoitajista oo kauhee pula?

[/quote]

Ei enää.

Vierailija
7/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä olen pitkäaikaistyötön ja nyt ne tarjoaa mulle p-duunia, vaikka on yliopistotutkinto. Arvaa, miltä tuntuu.

Vierailija
8/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa vasta vajaan vuoden. Mutta tämän vuoden aikana ei ole tullut kutsuja työhaastatteluihin kuin vasta kerran sitten viime syksyn jälkeen, toinen olisi ensi viikolla ja sekin noin 500 kilometrin päässä kotoa.

Mulle ei tarjoa kukaan yhtään mitään duunia, ihan itse pitää hakea. Sen olen huomannut, että kannattaa hakea sellaisiin, joihin on itsekin epäpätevä. Niihin kun ei yleensä ole tarpeeksi päteviä, voivat joutua ottamaan vaikka minut.

Vierailija
9/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat pari kk työttömänä, mulla on kaksi korkeakoulututkintoa (suht tuorettakin) eikä mua haittais mennä johonkin duunarihommiin (oma ala ei tunnu niin omalta), mutta pelkään niiden hommien kanssa käyvän niin, että ei mua huolita kun mun uskotaan kuitenkin häipyvän oman alan hommiin heti kun niitä saan... Pelkään, että tästä kouluttautuneisuudesta muodostuu lähinnä loukku yhtään minkään työn saamiselle.

Vierailija
10/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsinyt töitä ihan kaupan kassalta, kun oma alani ei työllistä. Olen ollut työttömänä nyt 4 kk ja en ole päässyt yhteenkään haastatteluun edes, vaikka hakemuksia olen laittanut varmaan 15 kappaletta.

Vierailija
11/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot päässyt haastatteluihin, se lupaa hyvää, ennen pitkää on sun vuoro! Mä oon ollut 3 kk työttömänä eikä ole edes paikkoja, joita vois hakea kun asun pienellä paikkakunnalla. Ahdistaa ja on syyllinen olo kun en ole töissä. Mutta ehkä joskus vielä. Onnea työnhakuun!

Vierailija
12/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työttömyyttä nyt puoli vuotta, ja vain 3 haastattelua! Hakemuksia noin kolmekymmentä. Ei hyvältä näytä. Mulla myös korkeakoulututkinto, ja kuten seiska mainitsi se on myös haitta joitakin paikkoja hakiessa. Tänään olen lähettänyt jo kaksi hakemusta. Vielä jaksan hakea ja toivoa, mutta hetkittäin tunnen suurta epätoivoa! Seuraavaksi alan miettiä uudelleenkouluttautumista joko työvoimapoliittisessa koulutuksessa tai oppisopimuksen kautta, mutta niihinkin on vaikea päästä! Tsemppiä kaikille meille, jotka jaksamme pitää toivoa yllä ja niillekin, jotka ovat lähellä luovuttaa!

Vierailija
13/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi