Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon työllä kuukauden tulot

Vierailija
10.09.2021 |

Työelämä | Eetu Karppanen tienaa viikon työllä kuukauden tulot. Palkkatöistä irtautuneet kertovat, miten ovat rakentaneet työurastaan unelmiensa paketin.: https://www.hs.fi/visio/art-2000008195642.html?share=76a81b58bba5035c0d…

(Juttu näkyy vain tilaajille.)
Siinä on haastateltu yksinyrittäjiksi alkaneita henkilöitä, jotka ovat vähentäneet työaikaansa. Yksi sanoo tienaavansa kuukauden tulot viikon työllä ja toinen kertoo tekevänsä 30 tunnin työviikkoa.

Tyypillinen tarina on, että palkkatyössä tekivät pitkää työpäivää ja alkoivat kokemaan että joku varastaa heidän aikansa. Ratkaisuksi löysivät yksinyrittäjyyden.

Mukava lukea välillä tämmöisistäkin yrittäjistä, eikä aina vaan niistä jotka ottavat liikaa töitä vastaan ja valittavat kuinka ahneet ja laiskat työntekijät kehtaavat haluta palkkaa ja lomiakin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin samaan ratkaisuun pakoraossa. Ei ollut oma valinta eikä unelman seuraamista, mutta olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni.

Se pakkorako oli työttömäksi jääminen. Kun uutta työtä ei löytynyt, oli pakko alkaa yksinyrittäjäksi.

Nyt teen enintään 30 tunnin työviikkoa ja pidän lomaa vähintään 2 kuukautta vuodessa. Toki voisin tehdä enemmän työtä ja samalla tienata enemmän, mutta tienaan nykyisellä työmäärällä ihan riittävästi.

Voin suositella tällaista elämäntapaa muillekin.

Vierailija
2/4 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä mielenkiintoinen artikkeli. Helpoimminhan tuo onnistuu, jos pystyy myymään omaa asiantuntijuutta eikä tarvitse kiinteitä työtiloja tai kalliita laiteinvestointeja. 

Mielenkiintoinen yksityiskohta tuossa oli se, että IT-alalle on jo tullut firmoja, jotka hoitavat sitä asiakashankintaa näille yksinyrittäjille. Harvoin samassa ihmisessä yhdistyy gurutason osaaminen ja noheva myyntimies. Tyypillisemmin se todella kovan tason osaaja on jonkin asteinen autisti, jolla on puutteelliset sosiaaliset taidot. Todella hienoa, että on syntynyt firmoja jotka auttavat näitäkin kauppaamaan osaamistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päädyin samaan ratkaisuun pakoraossa. Ei ollut oma valinta eikä unelman seuraamista, mutta olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni.

Se pakkorako oli työttömäksi jääminen. Kun uutta työtä ei löytynyt, oli pakko alkaa yksinyrittäjäksi.

Nyt teen enintään 30 tunnin työviikkoa ja pidän lomaa vähintään 2 kuukautta vuodessa. Toki voisin tehdä enemmän työtä ja samalla tienata enemmän, mutta tienaan nykyisellä työmäärällä ihan riittävästi.

Voin suositella tällaista elämäntapaa muillekin.

MIssä ammatissa voi kyniä asiakkaita noin tehokkasti?

Vierailija
4/4 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä on mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan