Kukaan ei pidä enää yhteyttä jos ei ole aktiivinen SOME:ssa :(
Minulla ei ole aikaa roikkua somessa (en laske tähän nyt whatcappia ja discordia, joissa lähinnä keskustellaan). Nyt tuntuu, että kaikki vanhat, aikoinaan läheisetkin kaverit alkavat hävitä, ja silloin harvoin kun käyn somessa näen, että joku ulkomailla asuva kaveri on taas tavannut muita paitsi minua. En keksi muuta selitystä kuin jatkuvan somessa tykkäilyn jne. puuttumisen. Miksei nykyään voi vaan vaihtaa viestitse kuulumisia/sopia tapoamisia? Miten ihmisillä on aikaa roikkua koko ajan fb:ssä/instassa ym. tykkäilemässä kaikkien juttuja?
Kommentit (5)
Jaa, en ole somessa ja suurin osa ystävistänikään eivät ole ja tänäänkin olen jutellut jo puoli tuntia ystäväni kanssa puhelimessa. Työmatkani kesti sen ajan ja koska ystävälläni on sama juttu, niin käytämme ajan ja juttelemme kaikkea.
Se on ihan itsestä kiinni tämäkin asia. Some on some, ei ystävyys ole todellakaan siitä kiinni tai joistakin tykkäämisistä. Se on vain pintaa ja syvemmälle ei pääse sitä kautta. Pinta ei ainakaan minua kiinnosta ollenkaan ja en tarvitse ihmisiä, joita se kiinnostaa.
No joo, mutta olen huomannut, että moni tulkitsee, että mua ei kiinnosta, kun en roiku somessa. Soittokin menee sitten ilmeisesti helpommin sille ahkeralle tykkääjälle...
Jos yhteydenpito oikeasti on some-tykkäyksistä kiinni, kannattaa miettiä onko kyse oikeasta ystävyydestä kuitenkaan...
Hmmm. Siitäkö se johtuukin. Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksei kenestäkään enää kuulu mitään, mutta tuollainen selitys ei ole käynyt mielessäkään.
Mikä menetys se sitten on, jos joku pinnallinen yhteydenpito tai peukutus pärstäkuvaan jää pois? Jyvät akanoista, ystävät jäävät. Ihan mukavaa, jos ihmisillä on elämää somen ulkopuolellakin, suorastaan tervettä kehitystä.