Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kokenut maanjäristystä ?

Vierailija
09.09.2021 |

Maanjäristyksiä tapahtuu jatkuvasti. Oletko koskaan itse kokenut sellaista ?

https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/?extent=-48.69096,-202.1484…

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti.

Vierailija
2/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useasti.

Ovatko olleet koskaan pelottavia ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa. Rodoksella ja usko tai älä, toisen kerran Oulussa. Oulun oli todella pieni mutta Rhodoksella koko hotellirakennus heilui ja natisi.

Vierailija
4/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olen asunut maassa jossa järisee usein.

Vierailija
5/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, ei ole pelottavia.

Vierailija
6/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
7/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monta kertaa. Koko talo heilui. Oli pelottavaa.

Vierailija
8/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta kertaa. Harvemmin ovat pelottavia kun niihin tottuu, mutta kieltämättä pidemmän kohdalla tulee usein mietittyä, onko tämä nyt sellainen että talo sortuu niskaan 😱

Vierailija
9/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ihan selkeä kohdalle Etelä-Amerikassa.

Vierailija
10/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun mies laittoi takaapäin

Vierailija
11/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunilassa :D

Niitä on Suomessakin jatkuvasti ja voi tuntua vaikka onkin pieniä.

Vierailija
12/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sain naapurin setän kanssa järisyttävän orgasmin.

Vierailija
13/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aikoinaan Kaliforniassa nelisen vuotta. Silloin noita oli lähes viikottain. Tosin olivat varsin pieniä, että tuskin havaitsi. Tuona aikana oli kaksi vähän suurempaa. Toisella kerralla olin pelaamassa golfia ja tuntui kuin olisi suolla kävellyt, kun maa velloi jalkojen alla. Toisella kerralla siirryimme asunnosta ulos, kun tuntui perustuksissa asti. Yksi maljkakko putosi lattialle ja ilmastointilaitteen putkitus vaurioitui. Joten mitään massiivista järistystä en onneksi ole kokenut. Tuona aikana tuli koettua työmatkoilla yksi tornado ja pari hurrikaaniakin.

Vierailija
14/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen asunut Kaliforniassa ja maanjäristyksiä oli usein, mutta vain yhden tunsimme hyvin.

Koko omakotitalomme nitisi, natisi ja ihan kuin vääntyili, ikkunat helisivät, automme hälytin alkoi soimaan ja samoin myös kaikkien naapureiden autojen hälyttimet. Oli aika myöhä ilta ja vauvamme oli jo nukkumassa omassa huoneessaan. Tajusimme asian nopeasti ja syöksyimme nostamaan vauvan sängystään ja juoksimme turvalliseen paikkaan. Se oli pelottava ja turvallisuudentunne hävisi pitkäksi aikaa. Emme tienneet tietenkään mitä tapahtuisi jatkossa, oliko se vain yksittäinen maanjäristys vai ensimmäinen, jonka jälkeen voisi tulla jopa todella valtavia maanjäristyksiä.

Vierailija
15/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein, kun asuin Japanissa 10 vuotta. Suurin taisi olla level 8, eikä se tapahtunut suoraan jalkojen alla vaan merellä. En halua edes tietää miltä se level 9 vuonna 2011 tuntui. Tai oikeastaan tiedän, koska kävin maanjäristyssimulaatiossa. Siinä ei pysynyt pystyssä edes kontiltaan.

Vierailija
16/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kertaa. Rodoksella ja usko tai älä, toisen kerran Oulussa. Oulun oli todella pieni mutta Rhodoksella koko hotellirakennus heilui ja natisi.

Luin joskus Oulun maanjäristyksestä, siellä ne johtuvat maankohoamisesta.

Vierailija
17/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen asunut Kaliforniassa ja maanjäristyksiä oli usein, mutta vain yhden tunsimme hyvin.

Koko omakotitalomme nitisi, natisi ja ihan kuin vääntyili, ikkunat helisivät, automme hälytin alkoi soimaan ja samoin myös kaikkien naapureiden autojen hälyttimet. Oli aika myöhä ilta ja vauvamme oli jo nukkumassa omassa huoneessaan. Tajusimme asian nopeasti ja syöksyimme nostamaan vauvan sängystään ja juoksimme turvalliseen paikkaan. Se oli pelottava ja turvallisuudentunne hävisi pitkäksi aikaa. Emme tienneet tietenkään mitä tapahtuisi jatkossa, oliko se vain yksittäinen maanjäristys vai ensimmäinen, jonka jälkeen voisi tulla jopa todella valtavia maanjäristyksiä.

Onneksi asuitte omakotitalossa, silloin on toivoa selviytyä pahemmastakin järistyksestä. Jos on jotakin tarpeellista ja pelastettavaa omaisuutta tai lemmikkieläimiä, nuo ovat tilanteita, joissa kaikkea ei välttämättä ehdi saada mukaansa. Amerikassa on moneisa taloissa kaasuputkia, jotka hajoavat maanjäristyksen seurauksena, joten talot voivat olla vaarallisia järistyksen jälkeen.

Ensin voi tulla useita pieniä järistyksiä laajemmalle alueelle, sitten yksi keskisuuri lähelle ja lopulta

joku hieman suurempi kohdalle ja useita jälkijäristyksiä, jotka voivat myös olla sitä edellistä suurempia.

Vierailija
18/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut aikoinaan Kaliforniassa nelisen vuotta. Silloin noita oli lähes viikottain. Tosin olivat varsin pieniä, että tuskin havaitsi. Tuona aikana oli kaksi vähän suurempaa. Toisella kerralla olin pelaamassa golfia ja tuntui kuin olisi suolla kävellyt, kun maa velloi jalkojen alla. Toisella kerralla siirryimme asunnosta ulos, kun tuntui perustuksissa asti. Yksi maljkakko putosi lattialle ja ilmastointilaitteen putkitus vaurioitui. Joten mitään massiivista järistystä en onneksi ole kokenut. Tuona aikana tuli koettua työmatkoilla yksi tornado ja pari hurrikaaniakin.

Tuo on varmasti yksi kokemus, joka tekee elämästä rikkaampaa, jos kokemuksesta selviää ilman suurempia menetyksiä.

Koska tuo ei ole jatkuva uhka, ehkä se ei kuormita henkisesti kaikkia maanjäristyksille alteilla alueilla asuvia ihmisiä kovinkaan paljon.

Vierailija
19/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rodoksella minäkin. En aluks oikein tajunnut mitä tapahtui, aikamoinen heilunta oli, oltiin hotellihuoneessa. Sen verran voimakas että lähellä olevassa talossa oli seinään tullut pitkä halkeama.  En muista oisko ollut joku 5,7? 

Vierailija
20/47 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ihan pienen kotimaisen, hieman lattia värisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan