Ulkoilitteko tänään vesisateessa?
Ulkoilitteko tänään vesisateessa vai pidittekö sisäpäivän? Haittasiko vesisade viikonlopun ulkoilujanne? Kastuitteko?
Kommentit (39)
Kävin juoksemassa, ei satanut enää paljoa silloin niin en oikeastaan kastunut.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:29"]
Ulkoilin, kaksi lenkkiä koirien kanssa. Ei sateet haittaa, ulos mennään säällä kuin säällä. Menisin vaikkei olisi koiria, en kestä koko päivää sisällä vaan kaipaan raitista ilmaa.
[/quote]
Menetkö ulos rankkasateellakin? Eikö ole inhottavaa kun vaatteet kastuvat läpimäriksi. Kun kesällä alkoi sataa vettä aivan kaatamalla ja tuulipukuni laski vedet läpi niin että kastuin läpimäräksi niin jäi kyllä ulkoilu kesken.
Koiran kanssa on ulos lähdettävä säällä kuin säällä. aamulla tuli vettä ihan kaatamalla, mutta eipä se lenkkiin vaikuttanu :)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:36"]
Ulkoilin, kaksi lenkkiä koirien kanssa. Ei sateet haittaa, ulos mennään säällä kuin säällä. Menisin vaikkei olisi koiria, en kestä koko päivää sisällä vaan kaipaan raitista ilmaa.
[/quote]
Menetkö ulos rankkasateellakin? Eikö ole inhottavaa kun vaatteet kastuvat läpimäriksi. Kun kesällä alkoi sataa vettä aivan kaatamalla ja tuulipukuni laski vedet läpi niin että kastuin läpimäräksi niin jäi kyllä ulkoilu kesken.
[/quote]
Et sitten ole sadevaatteista kuullut?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:38"]
Koiran kanssa on ulos lähdettävä säällä kuin säällä. aamulla tuli vettä ihan kaatamalla, mutta eipä se lenkkiin vaikuttanu :)
[/quote]
Voi harmi! Kaatosade on keljua kun se kastelee hyvätkin ulkoiluvaatteet läpimäriksi tosi nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:19"]
Eilen satoi vähän lunta/räntää ulkona oltiin koko päivä. Tänään satoi paskaa vettä ja oli pakko olla ulkona jonkun aikaa että muksu saa raitista ilmaa + roskien vienti ja kauppareissu bussilla. Ei nyt mennyt varsinaisesi vkl pilalle tai mitään, mutta ärsytti kun heti paljon pimeämpääm
[/quote]
Hä? Missä asti teidän roskasäiliö on kun sinne pitää mennä bussilla?
Mä pidän meidän roskista pitkällä kun sinne on reilut 200 askelta alaovelta (olen laskenut) mut että pitää viedä bussilla, niin se on jo pitkällä.
Hiukan kosteaa sumua oli kun hölkkäsin 5km.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:36"]
[/quote]
[/quote]
Et sitten ole sadevaatteista kuullut?
[/quote]
Ei mulla ole sadevaatteita eikä täälä päin kyllä juuri kellään muullakaan. Kun katsoo sateella katukuvaa niin ulkoilupuvut vain kaikilla muillakin on päällä joten moni kyllä kastuu. Tuulipuku hylkii vettä niin ettei nyt ihan heti kastu paitsi jos sitä tulee aivan kaatamalla. Silloin vettä tuli sellaisella ryöpyllä että se oikein valui virtanaan takin hupun ja yläosan läpi. Kun 10 min päästä pääsin bussikatokseen suojaan olin jo kuin uitettuna.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:19"]
Eilen satoi vähän lunta/räntää ulkona oltiin koko päivä. Tänään satoi paskaa vettä ja oli pakko olla ulkona jonkun aikaa että muksu saa raitista ilmaa + roskien vienti ja kauppareissu bussilla. Ei nyt mennyt varsinaisesi vkl pilalle tai mitään, mutta ärsytti kun heti paljon pimeämpääm
[/quote]
Hä? Missä asti teidän roskasäiliö on kun sinne pitää mennä bussilla?
Mä pidän meidän roskista pitkällä kun sinne on reilut 200 askelta alaovelta (olen laskenut) mut että pitää viedä bussilla, niin se on jo pitkällä.
[/quote]
Apua :D tarkoitin että roskien vienti (n100 m) ja sitte bbussipysäkille (800 m) ja bussilla kauppaam :D
Kävin lenkillä räntäsateessa, virkisti kummasti :)
Kyllä, hypittiin lasten kanssa vesilätäköissä ja hauskaa oli! Kastuttiin, ei haitannut :)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 19:19"] Eilen satoi vähän lunta/räntää ulkona oltiin koko päivä. Tänään satoi paskaa vettä ja oli pakko olla ulkona jonkun aikaa että muksu saa raitista ilmaa + roskien vienti ja kauppareissu bussilla. Ei nyt mennyt varsinaisesi vkl pilalle tai mitään, mutta ärsytti kun heti paljon pimeämpääm [/quote] Hä? Missä asti teidän roskasäiliö on kun sinne pitää mennä bussilla? Mä pidän meidän roskista pitkällä kun sinne on reilut 200 askelta alaovelta (olen laskenut) mut että pitää viedä bussilla, niin se on jo pitkällä. [/quote] Apua :D tarkoitin että roskien vienti (n100 m) ja sitte bbussipysäkille (800 m) ja bussilla kauppaam :D
[/quote]
Tuohan oli vitsi...ja aikas hyväkin. Hekotan täällä.
Ei mulla ole sadevaatteita eikä täälä päin kyllä juuri kellään muullakaan.
[/quote]
Tarkoitatko, ettet uskalla/kehtaa pukeutua sään mukaan, jos muutkaan eivät tee niin?
Minä olin kävelyllä klo 17-18 ja silloin ei täällä päin Helsinkiä enää satanut. Laitoin kuitenkin kumpparit jalkaan ja sateenvarjo oli mukana varmuudeksi. Yleensä en ulkoile huonolla säällä, enkä mökkihöperöidy vaikka olisin sisällä viikkokaupalla. Nyt vain päätin toimia toisin. Sain otettua todella hyviä valokuvia sumuisesta luonnosta.
Kävin pissattamassa koiran, tosin olin ulkona vain 10 minuuttia, kun oli kiire päästä kauppaan ennen kuin ihan kuollaan nälkään. :-) Mutta olisin yhtä hyvin voinut tehdä kunnon lenkin sateesta huolimatta, olisin vaan pistänyt vedenpitävän tuuliasun ja vaelluskengät jalkaan. Tän pikapissatuksen asuna oli farkut, kumpparit, ja lenkkihuppari joka kastui hiukan pinnasta mutta ei ehtinyt mennä läpi asti.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:09"]
Ei mulla ole sadevaatteita eikä täälä päin kyllä juuri kellään muullakaan.
[/quote]
Tarkoitatko, ettet uskalla/kehtaa pukeutua sään mukaan, jos muutkaan eivät tee niin?
[/quote]
No en kehtaa vetää mitään kumipukua päälleni. Sitäpaitsi se rankkasade tuli niin yllättäin että jos olisin silloin lähtiessä laittanut kuivalla säällä sadepuvun päälle niin olisin läkähtynyt ja johan minut olisi leimattu ties miksikä pervoksi. Poutasäällä sadevaatteita näkee vielä vähemmän kuin sateella;-)
Tuulipuvulla pärjää kyllä pienessä sateessa jonkun aikaa mutta eihän se mitään säänmukaista pukeutumista ole, kyllä siitä vesi tulee ennen pitkää läpi.
ei satanut vettä vaan lunta. Ja ulkoiltiin ulkona. Nyt 5 cm lunta maassa
Tytön kanssa kävin lyhyellä lenkillä, jossa koira mukana.