Miksi kaikilla ei ole robotti-imuria?
En ymmärrä ihmisiä, jotka vielä tänäkin päivänä vetelee perässään niitä hankalia letkuimureita. Imurointi kun hoituisi ihan automaattisesti robotin avulla sillä välin kun on töissä. Tiskikone ja pyykkikone kyllä hankitaan joka talouteen, mutta imurointia ei haluta helpottaa mitenkään?
Kommentit (143)
Paksuja mattoja, liikaa hankalia kohtia robotilla, kaksitasoinen asunto, kissat varmaan pelkäisi. Riittääkö syyksi?
Miksi kaikilla ei ole ymmärrystä että ihmiset asuvat erilaisissa kämpissä?
Vierailija kirjoitti:
Robotti-imurit ovat yleensä pyöreitä, joten nurkat jäävät aina imuroimatta.
Hauska juttu. Mutta oikeasti tietämättömille niin sillä on semmoiset hapsut millä se menee nurkkiin.
Asunto kolmessa tasossa, kynnyksiä, rappusia. Siksi, että robotti ei osaa mennä kaksi rappusta alas ja niin edelleen. Yksinkertaista vai mitä?
En muuten juurikaan käytä imuria vaan pyyhin staattisella liinalla lattiat, tulee paljon puhtaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha talo ja kynnykset, ja koira kotona yksin päivisin. Mitäpä jos koira tekee hätäpaskat lattialle ja imuri vetelee sen edessun takaisin pitkin mennessään? Jep jep.
Meidän robotti-imurissa on ainakin ”silmä” eli kamera joka tunnistaa kaikenlaiset kasat ja esim sukat lattialla. Osaa siis väistää ne.
Mikä se semmoinen siivous on että imuri käyntiin muttei roinia kerätä pois tieltä?
Mää ainakin lakasen ja moppaan. Imurilla joskus putsaan mattoja tai muita tekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen tavaroita ihmisillä on lattioilla, joita imuroidessa pitää siirrellä?
Moni väittää, että itse imuroi nopeammin kuin robotti. Ei pidä paikkaansa. Robotti napsautetaan päälle joko kännykällä tai robotista. Kestää 5 sekuntia, ja sitten voit lähteä vaikka lenkille.
Kai tiesit että tavallinen imurointi kuluttaa enemmän kaloreita kuin lenkkeily ja on monipuolisempaa hyötyliikuntaa?
Oli, mutta ei ole enää. Leveä lattiaharja on nopeampi ja helpompi, kuin imurit tai robotti-imurit. Kerran kk pesen lattiat levymopilla.
Mä pyöritin vaan päätä kun mä näin tän alotuksen, viitti edes sanoa mitään. Jätetään omaan arvoon.
Minusta on mukava aamuin illoin imuroida asuintilat. Isompi siivous sitten kerran viikossa. En enää tarvitse robottia lisäksi.
Imurointihan on ihanaa, miksi luopuisin lempikotityöstäni? Sen sijaan voisin ottaa robottipyykkienviikkaajan, robottitiskaajan tai robottijärjestelijän.
Vierailija kirjoitti:
Roomba i7 kokemuksia?
Ei , mutta halvempi i3 ja rakastan sitä. Päivityksen myötä siitä tuli nyt lähes yhtä älykäs kuin i7 eli hallitsee smartmappingin. Ja pölyt pöhisee säiliöön ihan itse.
En tiedä kuinka matalalla ihmisten sohvat ja sängyt ovat, mutta meillä ne nyt tulevat imuroiduksi toisin kuin jos minä yritän maata rähmälläni imurin varsi kädessä. Olen vakuuttunut , että se siivoaa paremmin kuin minä !
Komeron pohjat ja lampun kuvut on eri asia.
Ihan tosissasiko sinä muka imuroit kämpän katon? :-D Eli siis sojotat letkuimurin putkella ylös kämpän kattoon? :-D
Aamulla laitan roborin pyörimään omassa työhuoneessa, kun lähden lenkille.
Tulen takas, haen aamiaisen jääkaapista, vien imurin ylös. Imuroi keittiö & olohuoneen, makkarin ja aulan.
Ruokatunnilla eteisen. Vierashuone on nyt täynnä tavaraa. Imuroin 2 krt viikossa ja edellisenä päivänä pyyhin pölyt. Teen töitä kotona, miesystävä ei ja hänellä on vielä pitempi työpäivä. Jouluna meillä oli aika paljon vieraita ja sanoi ei ole ikinä asunut niin siistissä kodissa, kuin nyt
Robotti-imuri + koira talous, vieläkin nään videon silmissäni, missä koira kakkasi lattialle, robotti-imuri oli päällä ja kuljetteli kakkaa pitkin lattiaa. Kamala sotku. Ketään ei ollut kotona, kodin valvontakameraan tuli.
Yes hau, niin, nounounou.
Vierailija kirjoitti:
Siitä menee se imuroinnin ilo. Siis, kun saa paukuttaa imurilla jalkalistoihin oikein antaumuksella.
Saako Kolehmainen tuoda sinulle urkuharmonin imuroitavaksi? Dolores sanoi että on pölyinen ja irstaan öljyn peitossa. Voin kätkeä sen portaikkoosi jos tahdot.
Hauska tämä ketju, kun löytyy näitä mahtaa olla iso koti, jos imuroi tuntikausia..-kommentteja ajatuksella, ettei kellään voisi olla niin.
Jollekin ei tietenkään olekaan, mutta omalla kohdalla saimme lahjaksi robotti-imurin lähes 400 neliön taloon (jossa erittäin avaria tiloja) ja käyttö loppui aika pian nimeomaan sen takia, että se tuntui olevan loputtomasti hommissa ja en jaksanut edes minä olla niin paljon olla kotoa poissa varta vasten robotti-imuria varten (olin perhevapaalla, eli ei päässyt töihin pakoon).
Lisäksi säiliötä sai olla ihan koko ajan tyhjentämässä, joten ei olisi ollut myöskään ollut toimivaa lähteä esim. matkalle imurointia varten, kun säiliö olisi kuitenkin justiinsa täysi. Ehkä muutenkin matkalla lähtö imurin työrauhaa varten ei ole optimaalista?
Jotenkin itse imuroidessa ääni häiritsee vähemmän, koska on muutenkin sitoutunut hommaan. :D
Eri systeemit sopivat eri ihmisille ja kyllähän kodeissa on myös tosi paljon eroja! Ei me kaikki asuta minimalistisessa kaksiossa.
Mieleni tekisi, mutta on kissa, joka pelkää imuria. Robotti-imurilla aikaa menisi enemmän eli kissalle pidempi aika olla kauhuissaan.
Kun minulla on robotti-imuri niin kaikilla pitäs olla. Minäminäminäminäminä. Voi järkytys sentään.