Milloin jättää kortsu pois uuden kumppanin kanssa?
Mitä mieltä te olette tai miten te olette suhteissa ne tehneet:
Kun olette tavanneet uuden tyypin, ja naisella on käytössä e-pillerit/kierukka, milloin olette jättäneet kondomin käytön pois?
Entä voiko mies pelästyä, jos nainen ehdottaa kortsun poisjättämistä liian aikaisin, vaikka e-pillerit olisivatkin käytössä? Nimittäin minulle kävi niin, että kävin treffeillä miehen kanssa, jonka kanssa menin heti treffien jälkeen sänkyyn ja mies tietenkin käytti kortsua ihan oma-aloitteisesti ilman, että minun piti sitä vaatia, vaikka minulla sis on pillerit käytössä. Treffien jälkeen viestittelimme 3 viikon ajan pikkutuhmia, mutta emme voineet tavata, kun meillä on 700 km välimatka. Sitten kun minä kirjoitin miehelle, että hän voi tulla paljaalla mun sisään, kun minulla on pillerit, hän tästä parin päivän kuluttua poisti minut matcheista. Kieltämättä kävi mielessä, että ehdotinko paljaalla seksiä liian aikaisessa vaiheessa ?
Kommentit (22)
Kokemusta ei ole kuin yhdestä uudesta kumppanista ja sekin yli 20 vuoden takaa, mutta kyllä se luottamuksesta lähtee. Tyttöystävä, nykyinen puoliso, hankki pillerit kun alettiin seurustella ja kortsut jätettiin sitten pois, kun luottamus siihen ettei toinen käy muualla oli kohdallaan. Jos olisi tilanne että pitäisi jonkun uuden kanssa alkaa seksisuhteeseen, kyllä minä jonkun aikaa kortsua käyttäisin vaikka piuhat onkin poikki, tautiriskin takia. Sitten kun toisen tuntee hyvin, voi luottaa siihen ettei ole tauteja.
Minua on pantu aina ilman kumia. Kaksi miestä eivät tarvitse ehkäisyä.
Riippuu tyypistä. Jos on jaellut itseään innokkaasti, niin pyytäisin varmaan testit ensin. Mun uusi oli sellainen ei-jakelija, niin mulle kävi heti ekasta paljaaltaan. Itsellänikin oli häntä ennen pysynyt edellinen kumppani samana vuosikaudet.
N42
Tilanteen mukaan. Olen ollut muutaman miehen kanssa pidemmassä parisuhteessa. Aloite kortsun pois jättämiseen on tullut mieheltä. Toisella tai kolmannella tapaamisella mies haluaa seksiä paljaalla ja laskea spermat sisääni.
Itse olen jättänyt kortsun pois aina vasta, kun molemmat olleet panematta muiden kanssa vähintään 2kk ja hankkinut puhtaat testitulokset.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jättänyt kortsun pois aina vasta, kun molemmat olleet panematta muiden kanssa vähintään 2kk ja hankkinut puhtaat testitulokset.
Jos kaikki toimisivat näin vastuullisesti ei olisi sukupuolitauteja. Joku voi olla sitä mieltä että tuo on vainoharhaista ja vie romantiikkaa pois, mutta entäs uuteen partneriin tartutettu kuppa tai tippuri? Ei sekään kuulosta mukavalta alulta.
Itselläni on kortsun edellyttäminen ollut aina vaihtelevaa. Mikäli kundi on valloittava ja ihana sekä todella hyvännäköinen, annan heti ilman - haluan hänet kokonaan. Eivät he ole sitä olleet pahoillaan, päin vastoin. ;-) N32
Ekoilla panoilla salaa vedät pois
N32 kirjoitti:
Itselläni on kortsun edellyttäminen ollut aina vaihtelevaa. Mikäli kundi on valloittava ja ihana sekä todella hyvännäköinen, annan heti ilman - haluan hänet kokonaan. Eivät he ole sitä olleet pahoillaan, päin vastoin. ;-) N32
Tuollaiselta saa veneerisen taudin kaikista todennäköisemmin koska on pannut sinua ennen lukemattomia naisia paljaaltaan.
En käytä ikinä kondomia. Salvia, kamomilla ja muskottipähkinä raskauden ehkäisynä. Mobilat auttaa seksitauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei valitettavasti ole aukoton systeemi. Esim. genitaaliherpes ja kondylooma kun eivät testeissä näy ja kumpaakin voi kantaa tietämättään ja oireetonkin tartuttaa. Ensin mainitusta ei edes voi parantua, eli sen kun kerran saa, on se sulla loppu elämän.
Kun nykyisen tyttöystävän kanssa alettiin seurustella, niin tyttöystävä ehdotti parin kuukauden jälkeen, että hän hankkisi pillerit. Itse kuitenkin vastustin asiaa, koska en halunnut tyttöystäväni vetävän ylimääräisiä hormoneja kroppaansa. Pillereillä saattaa olla vaikutusta haluihin ja muutenkin mielialoihin. Seksissä kuitenkin on paljon muutakin, kuin pelkkä yhdyntä. Ja ainakin minusta kondomin asettaminen paikoilleen on kiva osa esileikkiä, tyttöystävä laittaa yleensä kumin paikoilleen ja se tuntuu oikein kivalta.
Kondomin kanssa ollaan menty ja molemmat ollaan oltu tyytyväisiä. Kondomeita on paljon erilaisia ja niitä on kiva testailla, on ohutta, on juomullista jne. Jos lateksi aiheuttaa oireita, niin sitten on lateksittomiakin vaihtoehtoja.
Käytän itse kondomia ehkäisynä eli ei koskaan...
En ikinä ole käyttänyt eikä yksikään nainen ole ikinä vaatinut.
Miksei mies voisi pelästyä. Maailmassa on jotain pahasti vialla kun tätä pitää ihan kysyä.
Kyllä se mies sitä ehdottaa ennen pitkää, kun tuntee sinut paremmin ja on riittävän varma ettet ole tautinen tai itsensäraskauttaja.
Tuota täytyy kysyä vaimolta ensin. Yleensä vaimo päättää milloin mies voi noin tehdä