En enää halua asua Suomessa. Minne muutan?
Ahdistaa taas uudet hallituksen päätökset kurjistaa tavallisen tallaajan elämää.
Jos perheen kanssa muutetaan vuoden kuluttua, niin minne? Voin alkaa säästämään rahaa muuttoa varten ja opiskella kieltä
Kommentit (151)
Samat suunnitelmat,mahdollisimman nopeasti pysyvästi pois suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin ei kannata mennä.
Joo, sen verran olen seurannut viime vuodet maan tilannetta.
Sinänsä harmi että sekin on pilattu kun siellä olisi ollut sukulaisia kun 70-luvulla porukkaa meni sinne töihin ja jäi sinne.
Miten olisi Iso-Britannia. Siellä hallitus tekee vain vastuullisia päätöksiä ja kansa voi hyvin.
Pari vuotta vielä kiduttava täällä lomat jo tietysti auringossa
Muuta neuvosto-liitoon.
Sopiva luulisin
Vierailija kirjoitti:
Muuta neuvosto-liitoon.
Sopiva luulisin
Jos ei muuta mihinkään vaan jää tänne niin pääsee pian osaksi liittovaltiota
Tää on kaikesta pas ka sta huomatta maailman paras maa elää. Kannattaa keskittyä niihin hyviin asioihin. Ja jos ei nykyinen hallitus nappaa, niin oppositiossa oikeisto kokoaa rivejään ihan tosissaan, eli ehkä seuraava hallitus on enemmän mieleesi.
Terveisin neljässä eri maassa asunut, ja kotiin palannut.
PS. Vastataan nyt viisastelun lisäksi itse kysymykseenkin. Jos aiot lähteä Suomesta pysyvästi, niin omien havaintojeni mukaan on ehdoton kolmen kärki, minne mennä. 1. Norja, 2. Australia, 3. Sveitsi. Näistä ylivoimainen ykkönen on Norja. Kaikki Suomea rikkaampia, toimivia hyvinvointivaltioita, joissa tehdään kaukonäköistä ja kansalaisia hyödyttävää politiikkaa. Noissa maissa on suurella todennäköisyydellä lapsenlapsillasikin hyvät oltavat. Jos ajatellaan pitkällä tähtäimellä. Ausseissa myös hyvät kelit, jos niitä arvostaa. Sveitsissä en ole asunut, joten se on enemmän kuulopuheisiin perustuva valistunut arvaus.
Saattasit viihtyä Valko-Venäjällä.
Bulgaria houkuttaa, mutta olisin siellä täysin ummikko. Muuten olisi taivas ilmaston, verotuksen, hintatason, luonnon ja keittiön osalta.
Mikä täällä pidättelee?! Ilmasto täys paska, hintataso järjetön, verotus prseestä
Mikä täällä pidättelee?
1. Se, että minun äidinkieleni on suomi ja Suomessa puhutaan valtakielenä suomea
2. Se, että Suomessa on hyvä sosiaaliturva
Jos löytäisin jostakin ulkomailta paikan, missä puhutaan valtakielenä suomea ja missä on hyvä sosiaaliturva, minä muuttaisin sinne.
EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN.
Venezuelassa on ihmisellä mukavaa.
Muuta Kööpenhaminaan ja hae ruotsin kansalaisuutta.
Mulla se on niin helppoa, että kysyn firmasta maat ja paikkakunnat mihin voi mennä ja sit vaan menee. Siihen oikein kannustetaan. Kaikki maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta vielä kiduttava täällä lomat jo tietysti auringossa
Toivottavasti saat melanooman, se on sinulle sopiva kaveri.
Tervemenoa, etkä tule sitten tänne sairastamaan vaan pysyt siellä auringossa.
Espanjaan