"Lämmityskäytössä olevaan biokaasuun ei kohdisteta Saarikon mukaan veroa, mutta liikennekäytössä olevaa biokaasua tullaan verottamaan."
Miksi biokaasulla ekologisesti liikkumista kuitenkin verotetaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Maajussit lämmittää sillä suoraan eli taas kepun lehmänkauppoja.
Ei vastannut kysymykseen.
En jaksa uskoa että biokaasu on pitkän aikavälin ratkaisu liikenteessä.
Kyllä se on vety ennemminkin.
Toki välivaiheen ratkaisuna biokaasu voi olla ok.
Mutta kyllä liikennekäytössä ollaan menossa isosti kohti sähköä ja vetyä pidemmän päälle.
Toinen syy on teollisuuden suosiminen. Ei kai se nyt uutisena tullut, että peruskansalainen maksaa kaikesta viimeisen päälle, koska kukaan ei lobbaa hänen puolestaan.
En tiedä. Olisiko siksi, ettei kukaan erehdy hankkimaan kaasuautoa, koska niitä ei kohta edes mikään autotehdas valmistakaan vai mikä lie. Kaasusta ei tullut autoiluun vaihtoehtoa, kun sähköautot menivät jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa että biokaasu on pitkän aikavälin ratkaisu liikenteessä.
Kyllä se on vety ennemminkin.
Toki välivaiheen ratkaisuna biokaasu voi olla ok.
Mutta kyllä liikennekäytössä ollaan menossa isosti kohti sähköä ja vetyä pidemmän päälle.
Biokaasun valmistus, varastointi ja kuljettaminen on todella paljon helpompaa kuin vedyn.
Vedyn tekemiseen tarvitset energiaa.
Biokaasun tekemiseen tarvitset jotain mätänevää jätettä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olisiko siksi, ettei kukaan erehdy hankkimaan kaasuautoa, koska niitä ei kohta edes mikään autotehdas valmistakaan vai mikä lie. Kaasusta ei tullut autoiluun vaihtoehtoa, kun sähköautot menivät jo ohi.
Ja Suomelle jäi Musta Pekka käteen...
Tuohan alkaa muistuttamaan puheissaan Krista Kiurua.
Niin? Dieseliä on kautta aikain verotettu, tupaöljyä ei.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olisiko siksi, ettei kukaan erehdy hankkimaan kaasuautoa, koska niitä ei kohta edes mikään autotehdas valmistakaan vai mikä lie. Kaasusta ei tullut autoiluun vaihtoehtoa, kun sähköautot menivät jo ohi.
Polttomoottoriautojen nykyinenkin kanta on niin suuri ettei se mihinkään katoa. Kaasuautoiksi konversio ei ole mikään mahdottomuus eikä edes kovin vaikeaa. Autonvalmistajat nyt moraaliposeeraavat kuka luopuu nopeiten polttomoottoreista, mikä on vaarallisen typerää koska siinä voi mennä lapsi pesuveden mukana. Polttomoottori ei saastuta, polttomoottorissa poltettu polttoaine saastuttaa.
Tuo vedystä jankkaaja ei muuten ehkä huomaa että vetyauton muuttaminen kaasuautoksi on myös mahdollista. Polttokenno voi myös toimia metaanilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Dieseliä on kautta aikain verotettu, tupaöljyä ei.
Se onkin mielenkiintoista nähdä miten raskaan kaluston käy. Jos/kun tulee kaasukäyttöisiä traktoreita niin saako ajaa liikenteen seassa vai lävähtääkö päivävero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa että biokaasu on pitkän aikavälin ratkaisu liikenteessä.
Kyllä se on vety ennemminkin.
Toki välivaiheen ratkaisuna biokaasu voi olla ok.
Mutta kyllä liikennekäytössä ollaan menossa isosti kohti sähköä ja vetyä pidemmän päälle.
Biokaasun valmistus, varastointi ja kuljettaminen on todella paljon helpompaa kuin vedyn.
Vedyn tekemiseen tarvitset energiaa.
Biokaasun tekemiseen tarvitset jotain mätänevää jätettä.
Suomi oli tässä vielä edelläkävijä, mutta mennään sitten sähköllä joka pahimmassa tapauksessa tulee ent. Neuvostoliiton kivihiilivoimaloista. Ja tietysti kun sähköverkko sun muut myyty niin kuka tietää hintoja tulevaisuudessa, eivät ainakaan laske...
Moottorivoimalla liikkuminen on Suomessa erittäin suuri synti. Nyt pienen hetken sähkövoimalla liikkuminen ei ole synti. Mutta heti kun sähkövoimalla liikutaan niin paljon että muu liikkumisen synti vähenee niin sähköllä liikkumisestakin tulee synti.
Tulette näkemään jonkun erikoisveron sähköautojen lataamiselle, myös kotona.
Keskusta pettää aina. Se kannattaisi jokaisen äänestäjän muistaa.
Asunyojen hinnat Helsingissä nousevat liian hitaasti. Siksi pitää tehdä harvaan asutuilla seuduilla asuminen todella vaikeaksi, niin että kaikki yrittävät muuttaa kehä ykkösen sisäpuolelle. Tämä kysyntäsysäys tuo huomattavan määrän asuntovarallisuuden arvonnousua.
Vierailija kirjoitti:
Moottorivoimalla liikkuminen on Suomessa erittäin suuri synti. Nyt pienen hetken sähkövoimalla liikkuminen ei ole synti. Mutta heti kun sähkövoimalla liikutaan niin paljon että muu liikkumisen synti vähenee niin sähköllä liikkumisestakin tulee synti.
Tulette näkemään jonkun erikoisveron sähköautojen lataamiselle, myös kotona.
Johan tuossa hallituksen päätöksillä sähköllä liikkumisesta tuli synti. Nuo hallituksen pellet nostaa täyssähköautojen vuosittaista ajoneuvoveroa. .
Vierailija kirjoitti:
Asunyojen hinnat Helsingissä nousevat liian hitaasti. Siksi pitää tehdä harvaan asutuilla seuduilla asuminen todella vaikeaksi, niin että kaikki yrittävät muuttaa kehä ykkösen sisäpuolelle. Tämä kysyntäsysäys tuo huomattavan määrän asuntovarallisuuden arvonnousua.
Yhä useampi kantasuomalainen hakeutuu asumaan kehä ykkösen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottorivoimalla liikkuminen on Suomessa erittäin suuri synti. Nyt pienen hetken sähkövoimalla liikkuminen ei ole synti. Mutta heti kun sähkövoimalla liikutaan niin paljon että muu liikkumisen synti vähenee niin sähköllä liikkumisestakin tulee synti.
Tulette näkemään jonkun erikoisveron sähköautojen lataamiselle, myös kotona.
Johan tuossa hallituksen päätöksillä sähköllä liikkumisesta tuli synti. Nuo hallituksen pellet nostaa täyssähköautojen vuosittaista ajoneuvoveroa. .
Tä, oikeasti? Eikö nuo mainostaneet jotain lisäporkkanaa sähköautoiluun siirtymiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottorivoimalla liikkuminen on Suomessa erittäin suuri synti. Nyt pienen hetken sähkövoimalla liikkuminen ei ole synti. Mutta heti kun sähkövoimalla liikutaan niin paljon että muu liikkumisen synti vähenee niin sähköllä liikkumisestakin tulee synti.
Tulette näkemään jonkun erikoisveron sähköautojen lataamiselle, myös kotona.
Johan tuossa hallituksen päätöksillä sähköllä liikkumisesta tuli synti. Nuo hallituksen pellet nostaa täyssähköautojen vuosittaista ajoneuvoveroa. .
Tä, oikeasti? Eikö nuo mainostaneet jotain lisäporkkanaa sähköautoiluun siirtymiselle
No mainostaahan ne, ne poistaa täyssähköautojen autoveron, eli uuden jumalattoman kalliin sähköauton saat halvemmalla kaupasta. Unohtavat tietysti mainostaessaan mainita, että sen maksaa moninkertaisesti vuosittaisessa käyttömaksussa, jota korotetaan. Ei ne mitään lisäporkkanoita tehneet, siirsivät veron pisteestä toiseen ja koittavat kusettaa kansalaista puheillaan.
Toki tuolla on se vaikutus, että tosiaan varakas saa halvemmalla uuden auton ja sitten tulevaisuudessa kun pienempituloinen ostaa sen käytettynä hän saa maksaa siitä enemmän vuosittaista veroa. Että sellainen hallitus meillä.
Ei kai kukaan kuvittele, että liikenteeltä kerättävät verot laskisivat? Jos jonkin osa-alueen (bensiini, diesel) verotuotto laskee, niin se tarkoittaa että muiden verotusta/perusmaksua/käyttömaksua täytyy nostaa. Valtiolla ei yksinkertaisesti ole varaa luopua liikenteeltä kerättävistä miljardeista.
Maajussit lämmittää sillä suoraan eli taas kepun lehmänkauppoja.