Te, joilla on kaksi rokotusta! Koronapassiasiaa
Koetteko / kokisitteko olonne petetyksi, jos koronapassia ei tulekaan tai jos / kun myös rokottamattomat tulevat pääsemään lähes tulkoon samoihin paikkoihin kuin rokotetut?
Kommentit (12)
Eivät he tule pääsemään
Esim rajan yli
juniin
jne
Ei tyhmiä pidä päästää samaan tilaan fiksujen kanssa...
Oletko siis ottanut piikkisi sen takia että voit esitellä passiasi rokottamattomille`?
Ei mua Suomi kiinnosta mutta ulkomaille meno. Eikä mua haittaa jos jonnekin pääsee passitta.
Nykyinen rokotustodistus omakannasta ajaa saman asian. Sinne voi vallan hyvin lisätä tiedon testistä tai sairastetusta koronasta.
Sairaalaan on joutunut enemmän yhden rokutuksen kuin kahden rokotuksen saaneita. Eikö tämä ole tärkeintä?
Ehkä vähän. Mä otin rokotteet lähinnä matkustamisen takia ja jos pääsee matkustamaan ilman piikkejä, niin vähän turhaan ne tuli otettua. Mutta toisaaltaan vähentää entisestään riskiä saada vakava muoto, vaikkakin erittäin suurella todennäköisyydellä lievän version saisin joka tapauksessa.
En minä rokotteita siksi ottanut, että pääsisin paikkoihin joihin rokottamattomat eivät pääse. Otin rokotteet välttyäkseni ainakin koronan vakavalta muodolta. Tuskin tulisin rokotepassin edes käyttämään, jos sellainen tulisi, sillä en suunnittelee matkustavani ulkomaille enkä juuri käy missään baareissa tai keikoilla muutenkaan.
En minäkään ottanut rokotteita sen vuoksi, että pääsen tapahtumiin, vaan siksi, että vältyn vakavalta taudilta.
Otin myös siksi, että oletan pääseväni matkustamaan. Ilman rokotuksia joutuisin hakemaan yksityiseltä negan testitodistuksen a 250 e. Kohteesta en pääse lentokoneeseen ilman negaa tulosta, ja heidän taksansa voi olla mitä vain. En ala maksamaan reissust 500 euroa lisää vain testien vuoksi.
Ärsyttäisi hieman mutta tietenkin parempi jos passia ei tule.
Omat rokotteet otin ihan vain passin takia. Riskin sairastua vakavaan koronaan näin kohdallani nimittäin hyvin pienenä (nuori perusterve kotona viihtyvä etätyöläinen) joten isomman riskin (vaikka hyvin pieni sekin tietty on) näin siinä että tahallisesti altistan itseni rokotteelle. Huvittavaa kyllä rokotteesta kipeydyin pahemmin kuin koko korona-aikana muuten. En siis pysyvästi mutta kovat kivut, kuume ym iskivät väliaikaisesti.
En tuntisi oloani mitenkään "petetyksi" enkä halua itselleni mitään erioikeuksia muihin verrattuna ja sitten iloitse, kun itse saan enemmän kuin muut. Eikä tuollainen ajattelu liity pätkääkään siihen miksi otin rokotteet, joten kysymys tuntuu tosi oudosta näkövinkkelistä laaditulta.
En tietenkään