Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö pesukoneen päälle jos lähdette käymään jossain?

Vierailija
18.10.2014 |

Uskallatteko jättää pyykin- tai astianpesukoneen päälle ja lähteä käymään jossain sillä aikaa? Itse laitan joskus pesukoneen ajastimella päälle niin, että se on valmis kun tule töistä tai sitten viikonloppuna laitan pesukoneen päälle ja lähden käymään sillä aikaa vaikka kaupassa. Ystäväni päivitteli tätä tapaa, mutta minulla vaan ei ole aikaa odotella kotona monta tuntia että kone ehtii mennä pestä jonkun ohjelman. Hoidan asian kuintekin niin, että kone on yksinään ehkä pari tuntia, joten jos joku vahinko sattuu, huomaan sen kyllä pian.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Roskat saatan viedä, mutta se on ainut mitä teen. En luota edes uusiin koneisiin niin paljoa, ja vakuutusyhtiötvähentävät korvauksia jos et ole ollut kotona.

Juurikin oli juttua jossain lehdessä, että vieressä ei tarvitse vahtia, mutta pitää olla niin lähellä että kuulee esimerkiksi palohälyttimen äänen ja pystyy siihen reagoimaan nopeasti.

Vierailija
2/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän vaikka tiedän ettei pitäisi, säännöllisesti näitä astian/pyykinpesukoneista alkaneita tulipaloja tulee ilmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä, olen aina paikalla.

Vierailija
4/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, koska tunnen pariskunnan jotka menettivät kaiken pesukonepalossa.

Vierailija
5/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:07"]En jätä, olen aina paikalla.
[/quote]

Seisot paikalla koko pesuohjelman ajan?

Vierailija
6/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä päälle. 

Vierailija
7/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo? Enpä ole edes ajatellut, että tulipalokin voisi tuosta koneesta syttyä. Kodinkoneistahan niitä paljon syttyy, mutta olen ajatellut että pölyiset telkkarit ja tietokoneet on se suurin aiheuttaja. Tulvimisen vuoksi olen ajatellut, että ei saisi yksin jättää pesemään. Noh, meillä onneksi asuu naapurissa sellainen kyylä, että hän kyllä varmaan tuon palohälyttimenkin sitten kuulee, jos minä en ole paikalla.

- ap

Vierailija
8/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
9/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:11"]

Tulipalo? Enpä ole edes ajatellut, että tulipalokin voisi tuosta koneesta syttyä. Kodinkoneistahan niitä paljon syttyy, mutta olen ajatellut että pölyiset telkkarit ja tietokoneet on se suurin aiheuttaja. Tulvimisen vuoksi olen ajatellut, että ei saisi yksin jättää pesemään. Noh, meillä onneksi asuu naapurissa sellainen kyylä, että hän kyllä varmaan tuon palohälyttimenkin sitten kuulee, jos minä en ole paikalla.

- ap

[/quote]

Mitä onnea on siinä, että kotisi vaurioituu pahoin etkä saa mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä?

Vierailija
10/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Ystäväperheessä laitettiin pesukone päälle illalla ja menivät nukkumaan. Syttyi tulipalo ja hädintuskin ehtivät talosta ulos. Mitään ei ehditty pelastaa. Palo oli jo kattorakenteissa kun naapurit tulivat herättämään.

Vierailija
11/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Meillä kävi sähkäri, joka huomautti, että pesukoneen hana oli auki vaikka kone ei ollut päällä. Sitten hän päivitteli kuinka jotkut jopa jättää johdonkin seinään. Oli kuulema vihonviimeinen moka.

Vierailija
12/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:11"]

- ap

[/quote]

Mitä onnea on siinä, että kotisi vaurioituu pahoin etkä saa mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä?

[/quote]

Onnea on se, että kyylä se varmaan soittaa palokunnan ennen kuin koko talo menee. Luultavimmin selvitään sitten vain kylpärivahingolla.

Vierailija
13/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käy postilaatikkoa kauempana. Kaksi kertaa kone on kärynnyt ja tulipalo olisi tullut, jos en olisi ollut kotona. Kahdella kaverilla on tiskikone laskenut vedet alle kesken pesun.

Ap:lle vielä: onko se teidän naapuri aina kotona, kun peset pyykkiä?

Vierailija
14/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saa jättää!!!!! Koneet voi tosiaan syttyä itsekseen palamaan ja tuli leviää niin nopeasti että siinä käy todella huonosti jos ei ole itse paikalla. Vesivahingotkin on älyttömän yleisiä, ja maksavat todella paljon, etenkin kerrostaloissa jossa joutuu sitten alempienkin kämppien vahingot maksamaan. Ja vakuutukset ei korvaa vesivahinkoja ja tulipaloja, jos kone on jätetty yksin.

Vierailija
15/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:16"]

En koskaan. Meillä kävi sähkäri, joka huomautti, että pesukoneen hana oli auki vaikka kone ei ollut päällä. Sitten hän päivitteli kuinka jotkut jopa jättää johdonkin seinään. Oli kuulema vihonviimeinen moka.

[/quote]

No hanat pidän tietenkin kiinni ja johdot otan seinästä aina kun kone ei ole käytössä. Mutta olen ollut siinä uskossa, että hyvä kone joka huolletaan säännöllisesti (putsataan esim. pölystä, jonka vuoksi ne kodinkonepalot johtuvat) osaa kyllä pestä yksinäänkin. 

-ap

Vierailija
16/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:17"]

En todellakaan käy postilaatikkoa kauempana. Kaksi kertaa kone on kärynnyt ja tulipalo olisi tullut, jos en olisi ollut kotona. Kahdella kaverilla on tiskikone laskenut vedet alle kesken pesun.

[/quote]

Naapuri on AINA kotona. Tilaa ruuatkin kotiinsa kun ei ehdi kyyläämiseltään kauppaan.

-ap

Vierailija
17/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmät sähköpalot: liesi, valaisin, kiuas, pesukone.

Vierailija
18/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuivausrumpu?

Vierailija
19/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:19"]

Ikinä ei saa jättää!!!!! Koneet voi tosiaan syttyä itsekseen palamaan ja tuli leviää niin nopeasti että siinä käy todella huonosti jos ei ole itse paikalla. Vesivahingotkin on älyttömän yleisiä, ja maksavat todella paljon, etenkin kerrostaloissa jossa joutuu sitten alempienkin kämppien vahingot maksamaan. Ja vakuutukset ei korvaa vesivahinkoja ja tulipaloja, jos kone on jätetty yksin.

[/quote]

Tätä vesivahinkojuttuakin minä ihmettelen. Meillä on koneessa ainakin mekaaninen vesilukko. Eli vaikka miten kosahtaisi se kone, niin vedet ei vuoda yli koska vuodonesto toimii mekaanisesti. Toisekseen meillä on kylpyhuoneessa myös lattiakaivo, jonne ne vedet sitten valuisivat.

-ap

Vierailija
20/97 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:17"]

[/quote]

Naapuri on AINA kotona. Tilaa ruuatkin kotiinsa kun ei ehdi kyyläämiseltään kauppaan.

-ap

[/quote]

No eipä se vakutuusyhtiö mitään korvaa siltikään vaikka naapuri oiskin kotona, kun et ole ollut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän