Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän minulla on kun työpäivän/jonkun sosiaalisen menon jälkeen kiljahtelen ja kadotan kontrollini siihen, mitä puhun?!

Vierailija
09.09.2021 |

Jo autossa kotimatkalla alan toistaa jotain yksittäistä sanaa, kiljahdella ym, eikä äskeisten/päivän tapahtumien prosessointi onnistu järkevästi vaan tunnen oloni kiusaantuneeksi, paljastetuksi ja nolatuksi. Mietin että miten tyhmä olenkaan ja miksi sanoin niin tai näin.. kyseinen ” kohtaus” toistuu aina kun joudun kodin ulkopuolelle, olemaan vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, ja etenkin jos joudun johonkin palaveriin/lääkärille, jossa puhutaan minun asioistani.
Menee ohi n tunnissa. Olenko hullu??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mikään tourette, autismi tai vastaava, jos liittyy ainoastaan noihin tilanteisiin. Sosiaalisten tilanteiden jännitys tai fobia ja siitä johtuvan stressitilan purkautuminen kehollisesti lähinnä.

Todennäköisesti myös pystyt kontrolloimaan tuon "pakonomaisen" stressinpurkukäytöksen jos täytyy, esim. jos on seuraa jossa ei oikein saisi käyttäytyä oudosti. Mutta jos olet yksin tai riittävän turvallisessa ja tutussa seurassa, silloin voit vapaasti antaa stressiin purkautua noin.

Ja siis tuosta ei ole mitään haittaa itsessään, ainoastaan toki jos sitä ei pystyisi kontrolloimaan esim. pomon paikalla ollessa tms. olisi toki, mutta yleensä sos. tilanteiden jännittäjät kyllä pystyvät. Ja se mikä tuohon auttaa on lopulta apu itse sosiaaliseen jännitykeen, ei kannata erityisemmn käyttää paukkuja tuon stressinpurkukäytöksen estämiseen.

Vierailija
22/22 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Onko sinulka joku ahdistuneisuushäiriö tmv?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän