Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta kolajuomat ois parempia ilman happoja. Kukaan samaa mieltä?

Vierailija
18.10.2014 |

Kaadan aina kokiksen lasiin ja odotan että hapot haihtuu pois, se on parempaa mitä vähemmän niitä on. Miksiköhän ei valmisteta ollenkaan hapottomia kokiksia edes vaihtoehtoina? Hapottomassa kokiksessa on minusta jotain yhtä hyvää kuin sulanneessa Rio cola-mehujäässä oli aikoinaan

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinullakin isot ongelmat, osta vaikka mehuhyllystä kolan makuista pillimehua, jos noin kovasti kuplat haittaa.

Vierailija
2/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin! Juon aina mielellään toisten väljähtäneet limut, kun eivät itse niitä halua juoda.

Pitävät omituisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kola on parasta sellasesta viikko sitten avatusta pullosta, kun suurin osa hapoista on jo haihtunut.

Vierailija
4/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Luulin olevani ainoa! Voi miten mun lähipiiri on mulle nauranut kun sheikkaan limusta hapot pois.

Vierailija
5/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sekoittelen lusikalla aina kunnes poreet pois. Näin on paljon parempaa ;)

Vierailija
6/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo, näköjään löytyy useampi jolla on samanlainen maku :) Ja 2, ei tämä ole mulle mikään suuri ongelma, kunhan vain halusin tietää onko muita jotka tykkää hapottomasta kokiksesta.

-ap

Vierailija
7/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juotan miehelle cocikset, joista on hiilihappo haihtunut. Hän tykkää, minä inhoan. Omani juon vain juuri avatusta tölkistä.

Vierailija
8/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa soda streamin kolaliejua ja lantratkaa hanaveteen. Tadaa, täysin hapotonta kolaa! 

Vierailija
9/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa samppanjavispilä :) Toimii myös kolassa!
http://m.suomisanakirja.fi/samppanjavispilä

Vierailija
10/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Liian hapokasta.

Vierailija
11/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös itse :) ostan kaupasta laimennettavaa kolasiirappia, mielestäni todella namia! Postmix-limut ovat myös parempia kuin pullotettu, en vain tykkää polttavista hapoista. Lapsena puolen litran saunajuomana kesti viikon, kun inhosin kuplia. Nykyisin en juo oikein yhtään limuja, otan ravintolassa yleensä jääteen. Jos haluan kolaa, teen sitä itse laimentamalla.

Vierailija
12/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olliko siellä avautuu.

Vierailija
13/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:40"]

Tykkään myös itse :) ostan kaupasta laimennettavaa kolasiirappia, mielestäni todella namia! Postmix-limut ovat myös parempia kuin pullotettu, en vain tykkää polttavista hapoista. Lapsena puolen litran saunajuomana kesti viikon, kun inhosin kuplia. Nykyisin en juo oikein yhtään limuja, otan ravintolassa yleensä jääteen. Jos haluan kolaa, teen sitä itse laimentamalla.

[/quote]

Minkä merkkistä tuo kolasiirappi on?

-ap

Vierailija
14/21 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:16"]

Ostakaa soda streamin kolaliejua ja lantratkaa hanaveteen. Tadaa, täysin hapotonta kolaa! 

[/quote]

Joo, olin itseasiassa kerran kokeilemassa tuota, mutta en löytänyt niistä sodastreamin tai vastaavista tiivisteistä yhtään kolanmakuista, joissa ei olisi ollut makeutusaineita. Vättelen makeutusaineita, joten en voinut sitten ostaa

-ap

Vierailija
15/21 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kolasiirappi sama kuin nuo SodaStream-tiivisteet? Jos ei oo, niin millä osastolla sitä myydään marketeissa? (vai myydäänkö edes vai onko se joku apteekkituote?)

Vierailija
16/21 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk! Aivan hirveää! Miksette osta suoraan kolan makuista mehua? Se on hyvää :)

Vierailija
17/21 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaus suolaa ja hapot kuohuvat pois.

Vierailija
18/21 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes ostaa 1.5L pulloja, kun jälkimmäinen puolisko pullosta on aina laimentunut juomakelvottomaksi. 0.5L pullojakin välttelen, en vain saa juotua niin nopeasti, etteikö viimeinen kolmasosa maistuisi liian laimealle. Nämä uudet, pienemmät tölkit sen sijaan ovat luksusta, tosin omituisia juoda kun tölkin reikä on niin pieni. Lentokoneista ja tuotenäytteinä sai joskus vielä pienempiä tölkkejä, itselleni riittäisi se 1-1.5dl mainiosti kerralla.

Tunnen kyllä yhden kaltaisesi omituisen tapauksen itsekin, eli et ole ainoa :)

Itse toivoisin jotain uutta, vähäsokerisempaa kolaa, jossa sokeria ei ole korvattu millään keinomakeutusaineella. Ei tarvitse olla niin makeaa, kunhan on hapokasta ja nuo keinomakeutusaineet kaikki maistuvat tosi omituisilta.

Vierailija
19/21 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöökk!

Vierailija
20/21 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Pitäisi olla vatsaystävällinen juoma kolamaulla ja ei lisäainejuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän