Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuessaan huutava ihminen

Vierailija
09.09.2021 |

Ootteko ikinä kuullut, että aikuinen ihminen huutaa nukkuessaan?

Olen miettinyt monesti, mistä se johtuu..exäni vielä tänäkin päivänä, toisinaan alkaa huutamaan korkeammalla äänellä, ei siis omalla matalalla, "aaaaaaaaaaaaaaaa....."
Hän ei itse havahdu omaan huutoonsa, eli on todella syvässä unessa...

Voin sanoa, että se kuulostaa pelottavalta, aiheuttaako sen runsas alkoholi, että tulee esim jotain sydänoireita, vai osaako joku kertoa?

Tyttöni kun ovat isällään, ovat kertoneet, että edelleen huutaa...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unissaan huutaminen on unihäiriö, jossa aivoista osa on unessa ja osa ei. Nukkuja ei saa hyvälaatuista unta vaan herää väsyneenä. Kyllä tuo lääkärin tutkimuksia edellyttäisi ja on korjattavissa kun syy löydetään. Syy voi olla jopa epilepsia. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01102

Linkki viittasi yölliseen kauhukohtaukseen, joka on hieman eri asia kuin unissaan huutaminen. Unissaan huutajan saa hereille ja kontaktiin, esim. silittämällä/ rauhoittelemalla.

Vierailija
22/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on toi jotenkin "tuttua". Jotain ääniä olen kuullut, mutta ei ihan suoranaista HUUTOA, jotain näin: äääääää, ooooouuuu, eiiiiiii, aaaaeeioouuuu, eli niistä äännähtelyistä ei saa selvää, tarkoittavatko että sattuu, on kivaa tai mitä, ikäviltähän ne kuulostaa jos niihin herää itse eikä enää saa unenpäästä kiinni. Kapula suuhun vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on yöllinen kauhukohtaus eli ns. night terror. Yleisempää lapsilla, mutta esiintyy myös aikuisilla. Itse kärsinyt siitä vuodesta 2005. Alkoi traumaattisen tapahtuman jälkeen.

Vierailija
24/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla juurisyy tähän(kin) tapaan on Adolf Hitler:

Karjun öisin Sieg Heil:ia suoraan lämpöpatteriin.

Vierailija
25/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään usein kirkumiseen ja ihan järkyttävään pakokauhun tunteeseen. Sydän hakkaa niin että meinaa tulla rinnasta ulos.