Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuessaan huutava ihminen

Vierailija
09.09.2021 |

Ootteko ikinä kuullut, että aikuinen ihminen huutaa nukkuessaan?

Olen miettinyt monesti, mistä se johtuu..exäni vielä tänäkin päivänä, toisinaan alkaa huutamaan korkeammalla äänellä, ei siis omalla matalalla, "aaaaaaaaaaaaaaaa....."
Hän ei itse havahdu omaan huutoonsa, eli on todella syvässä unessa...

Voin sanoa, että se kuulostaa pelottavalta, aiheuttaako sen runsas alkoholi, että tulee esim jotain sydänoireita, vai osaako joku kertoa?

Tyttöni kun ovat isällään, ovat kertoneet, että edelleen huutaa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään jolla ois parempaa tietoa?

Vierailija
2/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huudan unissani, samoin isäni, ja kuulemma isän äiti huusi. Jos näen painajaisia, joissa alan huutamaan apua tmv, huuto tulee unen läpi. Olen myös "taistellut näkymätöntä vastaan", eli hypännyt sängystä ja riehunut ilmaa vastaan. Ihmisten päälle en ole onneksi käynyt.

Käsitykseni mukaan kyseessä on jonkinlainen unihäiriö, joka perityy. Suvussa on myös epilepsiaa, minullakin oli lapsena kohtauksia.

En käytä alkoholia ja elän tasaisen tappavaa tylsää säännöllistä elämää. Pidän kiinni unirytmistäni. Nuorena ja stressaantuneena yöhuutamista oli enemmän, mutta yhäkin välillä vaikka elämä on tasaista.

Se on pelottavaa, varsinkin lapsena kun isä huusi. Itse herään nykyisin huutooni ja painajainen loppuu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huudan jos näen painajaisia. Selvin päin. Jos mut siitä herättää, muistan yleensä tosi ahdistavan unen.

Vierailija
4/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se voi johtua monesta asiasta. Itse alan puhumaan unissani jos esim olen kuumeessa ja alan huutamaan jos syön tiettyjä lääkkeitä, vaikkapa kun jouduin ottamaan lihasrelaksanttia selkävaivaan näin jotain painajaisia ja huusin unissani. Toki en niin voimakkaasti kuin unessa kuvittelin huutavani. Eli olisiko joku ihan tavallinen unissapuhuminen kyseessä ja näkee painajaisia joita ei sitten muista? En usko että sydänoireet aiheuttavat unissaan huutamista.

Vierailija
5/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakaa johdu alkoholista tai sydämestä.

Se näkee unta jossa huutaa...

Niin ainakin minulla

Vierailija
6/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kivaa herätä huutoon ja tajuta että itse huusi unissaan.

Vierailija
7/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ääni on muuten kuin toisesta ihmisestä, kamalan kuuloista.

Vierailija
8/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö on riivattu. Kutsukaa manaaja.

Vierailija
9/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ääni on muuten kuin toisesta ihmisestä, kamalan kuuloista.

Niin, sen takia mietin, että kun se huuto kuulostaa niin oudolta ja pelottavalta, että onko se "vain" joku painajainen...

Vierailija
10/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex piti hirveää meteliä öisin (alkoholisti). Tavallisimmin vain jotakin ölinää ja mölinää tai puhetta, mutta myös ihan hirveää huutoa. Kun tietää miten paljon jo yksi yömyssy häiritsee unen laatua, ei ihme vaikka lähtisi mitä ääntä monen drinkin jälkeen.

Vierailija
11/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kiljun aina kun muumien nipsu läpsii pakaroitani

Vierailija
12/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huudan kun nään painajaisia. Yleensä unessa yritän huutaa apua mutta ääntä ei tule, ja lopulta havahdun siihen kun huudan ääneen ja nousen istumaan. Aiemmin luulin että vain leffoissa ihmiset herää niin että nousevat istumaan mutta olen näin aikuisiällä oppinut tämän jalon taidon.

Vierailija
13/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on riivattu. Kutsukaa manaaja.

Nii mun mieheni meinas, että demonit kiduttaa sitä, eikä se muista sitä herätessä.

Jos joku uskova tätä lukee, niin mitä mieltä olette, voisiko tälläset yölliset huudot olla pahuuden henkivaltojen aiheuttamaa?

Vierailija
14/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin huudan painajaisissa. Kerran lapsi tuli puukon kanssa alakertaan apuun kun keskellä yötä huusin APUAAAA.

Vierailija
15/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ääntelee unissaan. Mun veli nauraa ja itkee. Tytär höpisee ja mies myös huutaa. Puhuu myös jotain uneen liittyvää ja kaikkein hirveintä on, että saattaa nousta istumaan, osoitella tyhjyyteen ja mumista. Mutta siis näkee vain unta ja reagoi siihen.

Vierailija
16/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihäiriö. Näitähän on monenlaisia, mutta kaikkiin löytyy hoito. Lähete unitutkimuksiin.

Vierailija
17/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video tai ei uskota

Vierailija
18/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissaan huutaminen on unihäiriö, jossa aivoista osa on unessa ja osa ei. Nukkuja ei saa hyvälaatuista unta vaan herää väsyneenä. Kyllä tuo lääkärin tutkimuksia edellyttäisi ja on korjattavissa kun syy löydetään. Syy voi olla jopa epilepsia. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01102

Vierailija
19/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä nauroi unissaan. Siis naurahti ja puhui sitten jotain. En saanut selvää sanoista.

Ja on puhunut unissaan ennenkin.

On tuo minusta jotenkin ihan hellyttävää. Mitä lie mielessään pyöritellyt.

Vierailija
20/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä unta näin viime yönä, mutta heräsin siihen kun hoin; minä olin oikeassa, niin, mutta minä olin oikeassa. Minä olin oikeassa...