Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ne armeijan iltajuhlat on, oikein pampuilla? Oletko nähnyt valokuvia vai kuullut tarinoita?

Vierailija
09.09.2021 |

Tietääks kukaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikanaan 60-luvulla isäni oli nuori upseeri ja joivat upseerikerholla todella paljon ja ilta päättyi pokaalien ammuskeluun sekavassa tilassa. Äitini lähti kauhuissaan pois, oli tuolloin kutsuttuna paikalla. Semmoisia herrasmiehiä. Myöhemmin menivät kumminkin naimisiin ja isä pääsi everstiluutnantiksi saakka.

Vierailija
2/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Olet siis everstiluutnantin lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Vierailija
4/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä olen. Mitä sitten? 

Vierailija
5/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana ja ihan ovat asiallisia, jokseenkin kuivahkoja, tapahtumia ja joissa ei oikeastaan tapahdu mitään. Arvostan kyllä juhlaperinteitä ja joita upseereilla on samoin kuin toimiupseereilla. 

Tottakai ylilyöntejäkin tapahtuu juhlasta riippuen, mutta niissäkin on aina myös osa juhlaväestä kontroloimassa mihin asti mennään. 

Enemmän kiitän sitä, miten sotilashenkilöillä on suurimmalla osalla käytöstavat (heiltä myös edellytetään sitä, jos joku luulee ettei tiedä miten pitäisi käyttäytyä) ja kukaan ei jää juhlissa yksin nököttämään nurkkiin,

Vierailija
6/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sitten, että harva meistä on. Itse olen myyjän tytär.

Vierailija
7/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin -91 kuljettajana ja ajoin paljon mm. Komentajaa. Tuli käytyä noissa juhlissakin, tai siis kyydittyä sinne ja sieltä pois porukkaa. Suurin osa oli ihan asiallisia, liikkeellä vaimoineen tai rakastajattarineen, mutta osa oli sellaisia mulkkuja että purkivat kännistä raivoaan kuskiin. Mitään mahdollisuutta kieltäytyä ei ollut. Muuten kuskin homma oli mukavaa ja Komentaja tarjosi vielä viimeistä edellisenä päivänä munkkikahvit omaan laskuunsa herrasmiehen tyyliin.

Vierailija
8/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sitten, että harva meistä on. Itse olen myyjän tytär.

Samanlaisia ihmisiä ollaan molemmat :)

Vierailija
9/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Everstiluutnantti on yleisin arvo kadiksen käyneillä upseereilla eläköityessä. 

Pieni osa ylennetään everstiksi ja siitä vielä pienempi kenraalikuntaan.

Vierailija
10/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsirysy alkaa jos kopeloit väärän upseerin vaimon tissiä tai persettä.

Vierailija
11/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin -91 kuljettajana ja ajoin paljon mm. Komentajaa. Tuli käytyä noissa juhlissakin, tai siis kyydittyä sinne ja sieltä pois porukkaa. Suurin osa oli ihan asiallisia, liikkeellä vaimoineen tai rakastajattarineen, mutta osa oli sellaisia mulkkuja että purkivat kännistä raivoaan kuskiin. Mitään mahdollisuutta kieltäytyä ei ollut. Muuten kuskin homma oli mukavaa ja Komentaja tarjosi vielä viimeistä edellisenä päivänä munkkikahvit omaan laskuunsa herrasmiehen tyyliin.

Lisätään siis että ajoin prikaatin komentajaa, en sentään puolustusvoimien komentajaa.

Vierailija
12/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan 80-luvun lopussa piti herroja aina viedä iltaisin Rovaniemelle "nautiskelemaan" Rovajärven ampumaleiriltä. Tietenkin heidät piti hakea sieltä myös aamuyöstä pois... milloin mistäkin lähiöstä...

Vierailija
13/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan 80-luvun lopussa piti herroja aina viedä iltaisin Rovaniemelle "nautiskelemaan" Rovajärven ampumaleiriltä. Tietenkin heidät piti hakea sieltä myös aamuyöstä pois... milloin mistäkin lähiöstä...

Olitko sinäkin kuskina? Tympeitä ajoja oli nuo yölliset, vaikka muuten mukavaa hommaa.

Vierailija
14/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeija on homo vapaa . kaleva tosin pääsi vahinkossa selittelyllä läpi. paikka jossa homppeli lähtee heti. onneksi esi miehet erottavat jos miehistö päättäisi lopettettava heti siitä tämä miehistö joutuisi kärsimään turhaa. pitäisi palkita jos homon poistaa päiviltä

Vierailija
15/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kadettikoulussa opetetaan edelleenkin, että jos daamilta pääsee vahingossa pieru, on upseerin herrasmiehenä otettava syyt välittömästi niskoilleen :D

Se on kyllä totta, että tietty tapakulttuuri noissa juhlissa edelleen on. Seinäruusuna ei tarvitse olla, koska koodiin kuuluu että kaikkia haetaan tanssimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän