Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä amiksen suorittanut katsotko ylöspäin AMK-tutkinnon suorittanutta?

Vierailija
09.09.2021 |

Voisitko kuvitella esim. parisuhdetta itseäsi korkeasti kouluttautuneemman ihmisen kanssa. Miten taas vaikkapa tavallinen kaverisuhde?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatus. Suoritin AMK- oltuani 19 vuotta ammatillisen perustutkinnon jälkeen töissä. En katsellut amistutkinnon jälkeen ylöspäin, enkä nyt alaspäin.

No miksi ihmeessä kävit sen AMK:n. Eihän tossa ole mitään logiikkaa.

no kyllähän on,olin lähihoitaja,sitten tuli AMK.n myötä jotain aivan muuta.

Eihän noita voi verrata keskenään.

Vierailija
22/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä AMK-hullu, Pitäisikö mennä takaisin suljetulle, kun jutut edelleen toistavat pakkomielteisesti itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle amis ja amk ovat yksi ja sama asia. Amiksen suorittanut saa kuitenkin enemmän pisteitä, amk-tutkinnot pelleilyä. 

Vierailija
24/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi katsoa ylöspäin kun itse on käynyt amiksen ja toinen amk:n?

Katsooko amk:n käynyt ylöspäin kun toinen käynyt yliopiston? Vähän outo kysymys? Mun mielestä kaikki saman vertaisia koulutustaustasta riippumatta. Kaikki tekee tärkeää työtä sarallaan. Kaikkien työllä merkitys ja toimeentulo.

amk ja yliopisto on molemmat korkeakouluja joten ei tuo ole yhtään sama asia.

Vierailija
25/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle amis ja amk ovat yksi ja sama asia. Amiksen suorittanut saa kuitenkin enemmän pisteitä, amk-tutkinnot pelleilyä. 

Enemmän pisteitä missä :D

Vierailija
26/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinua ei varmasti haitta, jos minä lähihoitajana teen sairaanhoitajan hommat sinun kohdallasi. Ei minulla niihin osaamista ole, mutta samapa tuo kun amis ja amk:kin ovat ihan sama asia. 

Vierailija
27/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmiset on vaan ihmisiä. Sitten on ammatteja . Taitoja. Yhdessä me täällä pärjätään kaikki oli millainen tahansa. Mutta kyllä ammattilaiset osaa työnsä ja opettaa muita ei siinä mitään ylä tai ala ihmisiä ole. Ammatilliset taidot on kultaa kalliimpia .

Vierailija
28/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa silmissä, jos näitä on pakko verrata. Ei kannata leveillä amk tutkinnolla. 

Vierailija
29/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omissa silmissä, jos näitä on pakko verrata. Ei kannata leveillä amk tutkinnolla. 

Huh! Onneksi kävin amk:n niin vältyn sinun seuraltasi. Ei pisteitä=kierrät minut kaukaa. Ja sehän on vain helpotus. 

Vierailija
30/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellei ole minua pidempi.

Vierailija
31/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä AMK-ap haluat, että sinua katottaisiin ylöspäin? Mikä tarve sinulla on korottaa itsesi muiden yläpuolelle?

T. Maisteri

Vierailija
32/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voinkin sitten parturi-kampaajana tulla ompelemaan sinulle tikit tms. Kun kerran amis ja amk ovat sama asia niin silloinhan parturi-kampaaja ja sairaanhoitajakin ovat. 

Vierailija
33/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkea koulusta valmistuu moniin eri ammatteihin . Lentoemännät ja matkaoppaat yrittäjät matkailu aloille tapahtuma järjestäjät . Ammattikoulusta valmistuu suoraan ammatteihin joka lähtöön kampaajia ja yrittäjiä graafiset alat kirjapainot mainos alat ja kaupan alat . Myynti ja autopuoli . Hoitajia erilaisia niitä erikoistuu eri työhön jatkaa siitä kodinhoitoon ja siivousyrittäjiksi. Täällä ikäänkuin vedetään linjaa ettei kaikki olisi hyviä ammatteja hyviä kouluja . Kyllä on kaikkia tarvitaan asiakas maksaa .

Vierailija
34/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä ymmärrät, että esim. kätilöt, optikot, sairaanhoitajat, ensihoitajat ja bioanalyytikot on AMKsta?

Vierailija
35/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä AMK-ap haluat, että sinua katottaisiin ylöspäin? Mikä tarve sinulla on korottaa itsesi muiden yläpuolelle?

T. Maisteri

Maisteri hyvä. Tämä ap ei ole käynyt AMK:ta. Hän on tunnettu palstahullu, joka säännöllisesti kirjoittelee provoja AMK:sta. Purkaa sillä katkeruuttaan siitä, ettei ole koskaan päässyt yhteenkään niistä lukuisista yrityksistä huolimatta. 

Vierailija
36/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka pitkä on. Olen itse 182 cm, joten etenkään amk:n suorittaneissa naisissa ei ole kovin hirveästi pitempiä.

Vierailija
37/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi katsoa ylöspäin kun itse on käynyt amiksen ja toinen amk:n?

Katsooko amk:n käynyt ylöspäin kun toinen käynyt yliopiston? Vähän outo kysymys? Mun mielestä kaikki saman vertaisia koulutustaustasta riippumatta. Kaikki tekee tärkeää työtä sarallaan. Kaikkien työllä merkitys ja toimeentulo.

amk ja yliopisto on molemmat korkeakouluja joten ei tuo ole yhtään sama asia.

Jos aletaan saivartelemaan, niin kandi ja amk ovat samalla tasolla ja maisteri ja yamk ovat samalla tasolla. Tohtoria vastaavaa ei taida vielä amk:n puolella olla? Joku ammatillinen mestari kyllä löytyy, jota en väheksy, mutta se ei taida opintopisteiltään olla tohtoritasoa? Korjatkaa jos väärä käsitys.

Aloitus nyt joka tapauksessa on sellaisen PERSOONAN kirjoittama, joka kumartelee arvonimien suuntaan ja pyllistelee heille, joilla ei ole sama koulutus kun hänellä itsellään. Tai joku joka tavoittelee sitä "asemaa". Saahan sitä tuohonkin pelleilyyn lähteä mukaan. Toiset keräävät feikkikunnioitusta aina uudella autolla, toinen kellolla ja kolmas titteleillä. Saavat feikkailla keskenään. Oikeasti titteleidensä kanssa sinut olevalla ei ole tarvetta saada kumartelua muilta. Ne, jotka kumartelua haluavat eivät ole kasvaneet titteliinsä.

Vierailija
38/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen ketään ei kiinnosta, mitä koulua olet käynyt ja missä. Työnantajaa ehkä vähän, mutta sekin riippuu niin alasta.

Vierailija
39/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei amk ole mikään saavutus.

Jokainen koulutus on saavutus, jokaisen luokan läpäiseminen ykköseltä alkaen on saavutus. Ammattikoulua jostain syystä aliarvostetaan, vaikka ammatin hallitseminen on saavutus. Jos ei osaa ommella ja amiskan jälkeen osaa, niin sehän on hieno saavutus!

Sitten taas niitä saavutuksia on turha vertailla keskenään, kaikki ovat erilaisia. Ekalta tokalle siirtyminen on saavutus sellaiselle, jolla on ollut terveydellisiä haasteita ja vaikkapa viettänyt aikaa sairaalassa. Terveelle lapselle se ei ollut niin iso aavutus, kun se ei vaatinut ylimääräisiä ponnisteluja. Saavutukset ovat myös henkilökohtaisia.

Vierailija
40/45 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistolapioteknikko kirjoitti:

Koulutaustalla ei ole merkitystä vaan sillä, miten sen on pystynyt hyödyntämään. Arvostan enemmän vaikkapa ammattikoulun käynyttä, hyväpalkkaista sähkömiestä kuin pätkätöitä pienellä palkalla tekevää maisteria.

Mikset arvosta pätkätyö-maisteria? Työtä hänkin tekee. Ei tietenkään koulutuksen perusteella kuulu ketään arvoostaa tai olla arvostamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi