Netti meinaa viedä kaiken ajan, ja tässä tuntee itsensä tyhmäksi
Kyllähän kaikki tietää netin koukuttavuudesta. Jo pelkästään vauvapalstan hölmöt keskustelut osaa koukuttaa ja näitä pitää selailla monta kertaa päivässä. :D
Juttuhan on niin, että tässä meinaa jäädä jo opinnotkin vähemmälle huomiolle kun vahingossa ajautuu kaiken aikaa selaamaan jotain mitä ei todellakaan pitäisi. Täysi netittömyyskään ei onnistu, kun monesti nykyään sitä opiskelumateriaalia löytyy helpommin netistä. Sitten kun lähdet selaamaan sitä opiskelumateriaalia niin yhtäkkiä on lähtenyt jo ihan väärille raiteille selaamaan.
Tunnistan ongelman, mutta en vaan osaa nyt auttaa itse itseäni. Muita vastaavassa tilanteessa? Nyt saa myös haukkua patalaiskaksi sun muuksi kun kyllähän tässä kieltämättä jo tuntee itsensä vähän saamattomaksi. Kokeeko joku to-do-listojen tekemisen tällaisessa oikeasti hyödylliseksi vai miten tällaisia etäopintoja (tai miksei myös etätöitä) pystyy järkevästi aikatauluttamaan ja MYÖS PYSYMÄÄN niissä aikatauluissa? Nyt kun ei ole mitään järkeviä aikatauluja koulun puolelta ja kaikki pitää tehdä itsenäisesti, niin homma lähtee aivan lapasesta ja liiankin helposti. :(
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Te nuoret, keksikää jotain parempaa. Luonto, metsässä kävely ja syksyn värien nuuhkiminen. Tapailkaa toisianne, älkää unohtako isovanhempiakaan.
Itse olen eläkkeellä ja aika kiinni netissä, puhelin tärkeä ja muutama lehtikin kannetaan kotiin, ilmaisjakelun lomassa. Ystäviä tapaan taas ainakin kerran viikossa, rakkaita ja sukua tapasin vaikka se kiellettiin.
En ota ongelmaa netistä, joku muu riippuvuus voisi olla tuhoisampi. Kyllä täältä tietoakin saa, kun osaa suodattaa ettei kaikkea usko.
Huono ryhti tässä tulee kun masiina polvella kökötän, töissä meille kiinnitettiin paljon huomiota ergonomiaan. Onneksi pojallani näyttää olevan kotonaan myös ergonomia kunnossa.
Ihana viesti, kiitos tästä! Itse olen alle kolmekymppinen, eikä vanhempia tai isovanhempia enää ole. On hieman huonoa olla jo alle kolmekymppisenä orpopenska kun sitä huomaa heti olevansa ihan hukassa elämänsä kanssa. On aina mieltä avartavaa lukea täältä jotain vähän vanhempien ihmisten vinkkejä.
Yritin inspiroitua tästä keskustelusta. Päätin antaa itselleni luvan ottaa tämän päivän ja viikonlopun rennosti, mutta heti maanantaille teen jonkinlaisen aikataulun. Ajattelin kokeilla sellaista sovellusta kun Forest, siihen ilmeisesti saa myös laitettua estot turhille nettisivuille siksi aikaa kun opiskelee.
Uusavuttomat! Kasvattamattomat! Omaan napaansa tuijottavat! Se saatanan kone kiinni ja ulos, puistoon, kahville, kirjastoon, lenkille, ystäviä tapaamaan, näyttelyyn, vesibussiajeluun, kokkikurssille, vai haluatteko te kuihtua sosiaalisesti täysin kestämättömiksi tietokoneidiooteiksi? Johan nyt on hitto että järki on jossain gorillan ja neandertalilaisen välillä!
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat! Kasvattamattomat! Omaan napaansa tuijottavat! Se saatanan kone kiinni ja ulos, puistoon, kahville, kirjastoon, lenkille, ystäviä tapaamaan, näyttelyyn, vesibussiajeluun, kokkikurssille, vai haluatteko te kuihtua sosiaalisesti täysin kestämättömiksi tietokoneidiooteiksi? Johan nyt on hitto että järki on jossain gorillan ja neandertalilaisen välillä!
Tämä olisi muuten ollut aika hyvä armeijahuuto, mutta kun ei sitä konetta voi edelleenkään laittaa kiinni, jos siellä on se kurssi kokonaisuudessaan. :D
Te nuoret, keksikää jotain parempaa. Luonto, metsässä kävely ja syksyn värien nuuhkiminen. Tapailkaa toisianne, älkää unohtako isovanhempiakaan.
Itse olen eläkkeellä ja aika kiinni netissä, puhelin tärkeä ja muutama lehtikin kannetaan kotiin, ilmaisjakelun lomassa. Ystäviä tapaan taas ainakin kerran viikossa, rakkaita ja sukua tapasin vaikka se kiellettiin.
En ota ongelmaa netistä, joku muu riippuvuus voisi olla tuhoisampi. Kyllä täältä tietoakin saa, kun osaa suodattaa ettei kaikkea usko.
Huono ryhti tässä tulee kun masiina polvella kökötän, töissä meille kiinnitettiin paljon huomiota ergonomiaan. Onneksi pojallani näyttää olevan kotonaan myös ergonomia kunnossa.