Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Agressiivinen refluksi

Vierailija
09.09.2021 |

Uutena sairautena minulle on puhjennut ilmeisesti refluksi. Olen nyt yli kk kärsinyt ylösvirtauksista ja kurkussa on kokoajan palantunne ja kirvelevää tai viiltävää kipua. Vähemmän perinteistä närästystä. Luultavasti limakalvot ovat ärtyneet/tulehtuneet.
Somac-kuurilla olen ollut mutta siitä liikaa haittavaikutuksia. Miten te muut olette saaneet helpotettua oireita?
Aiemmin ei ole koskaan ollut mitään tällaista ja vaikka en täysin usko että tämä voisi johtua rokotteesta, niin silti kaikki alkoi sen jälkeen melko heti.
Ap.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleo-ruokavalio. Auttoi vaikeaan refluksiin jo vuosia sitten. Oli jo jatkuvaa happovietausta myös pystyasennossa päivisin. Heräsin joskus rtorven kramppeihin ja se oli tulehtunut. Aluksi ruuansulatus entsymejä ja manukahunajaa parantamaan. Tosin en antibioottista hunajaa kauan koska se närästi. Olen pysynyt nyt vuosia paleolla. Juon paljon mustana pikakahvia joka vähemmän happoisaa kuin suodatin, jos luopuisin myös kahvista pääsisin kokonaan refluksista eroon. Mutta paleo on tärkein. Refluksi alkoi tosiaan jo kauan sitten, pitkälti kokemusta minulla. En käytä mitään epäterveellisiä lääkkeitä siihen. En ottanut flunssa piikkejä, onneksi kun ottaa huomioon mitä läheiselleni siitä seurasi.

Vierailija
22/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N45vuotta kirjoitti:

Paleo-ruokavalio. Auttoi vaikeaan refluksiin jo vuosia sitten. Oli jo jatkuvaa happovietausta myös pystyasennossa päivisin. Heräsin joskus rtorven kramppeihin ja se oli tulehtunut. Aluksi ruuansulatus entsymejä ja manukahunajaa parantamaan. Tosin en antibioottista hunajaa kauan koska se närästi. Olen pysynyt nyt vuosia paleolla. Juon paljon mustana pikakahvia joka vähemmän happoisaa kuin suodatin, jos luopuisin myös kahvista pääsisin kokonaan refluksista eroon. Mutta paleo on tärkein. Refluksi alkoi tosiaan jo kauan sitten, pitkälti kokemusta minulla. En käytä mitään epäterveellisiä lääkkeitä siihen. En ottanut flunssa piikkejä, onneksi kun ottaa huomioon mitä läheiselleni siitä seurasi.

Paleo on osottautunut muutenkin terveelliseksi. Lääkärit ihmettelet poikkeuksellisen matalaa herkkää crp-arvoani. Verisuonesi ovat turvassa, sanoi lääkäri nähtyään labrat. Tulehdusta lisäävät maito ja viljat ja lisäaineet eivät kuulu paleoon. Mutta tulehdustani vähentää myös hormonikorvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla