Intuitio = kyky aistia tietoa?
Keskusteluketjussa joku kutsui intuitiota kyvyksi aistia tietoa. Mitä kummaa tuo tarkoittaa?
Kommentit (31)
Tuntuu, vaikuttaa siltä, aistii, kokee. Selvätieto, selvätietoisuus.
Sama kuin perstuntuma. Aivot keräilee ajan mittaan kerätystä tiedosta oletusten summan, joka tuntuu oikealta.
Turha selittää, et tajua kuitenkaan. Ihminen joka ymmärtää intuitiota, ei kysely tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Turha selittää, et tajua kuitenkaan. Ihminen joka ymmärtää intuitiota, ei kysely tuollaisia.
Intuitiosi on tänään ruosteessa. Minä nimittäin itse olen intuitiivinen, mutta tiedon aistimisesta siinä ei todellakaan ole kyse.
Ap
Kerron esimerkin miten intuitio on täälläkin toiminut ja nappiin.
Kun Meghan Markle tuli Harryn kuvioon sanoi intuitioni heti että tästä se tulee sievä pieni näytelmä vallan kunhan tämän narsistin tahto törmää Kuningattaren tahtoon, ja että eukko häipyy Britanniasta Harry mukanaan jne.
Valtava vastustus kun kirjoitin näin, siis jumalaton hyökkäys, ja tämä siis alkumetreillä.
Ja mitens kävi: näin tismalleen koko kuvion tuosta vaan ja heittämällä.
Kuten sanoin intuitio ei petä, se on vaan yksi älykkyyden muoto ja ehkä oikeastaan ainoa oikea sellainen. Se tuntuu mystiseltä mutta ei se ole se on vaan tajuamista miten asiat nivoutuvat toisiinsa ja suhteuttamiskykyä.
Voisin mainita monia muita esimerkkejä mutta tuo oli täällä esillä siksi se.
Intuitio juontaa juurensa hermoverkkojen sisäisistä kytköksistä. Ne ovat tehokkaita, mutta päätösten syy ja seuraussuhteita on vaikeaa selvittää koska ne eivät perustu tietoisiin valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intuitiosi on tänään ruosteessa. Minä nimittäin itse olen intuitiivinen, mutta tiedon aistimisesta siinä ei todellakaan ole kyse.
Ap
https://hidastaelamaa.fi/2018/05/tutkija-intuitio-on-yksi-sisaisen-tiet…
😘🖖🏻
Aina kun joku kirjoittaa ”hohhoijaa”, sen takana on ylipainoinen mutta tietenkin kehopositiivinen kouluja käymätön kotimamma. Joka osaa vain synnyttää. Joka tekee niinkuin muut sanoo. Ei lue, ei ajattele, ei käytä omia aivojaan eikä kestä muita kuin omat mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku kirjoittaa ”hohhoijaa”, sen takana on ylipainoinen mutta tietenkin kehopositiivinen kouluja käymätön kotimamma. Joka osaa vain synnyttää. Joka tekee niinkuin muut sanoo. Ei lue, ei ajattele, ei käytä omia aivojaan eikä kestä muita kuin omat mielipiteensä.
Katsoit peilistä?
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin miten intuitio on täälläkin toiminut ja nappiin.
Kun Meghan Markle tuli Harryn kuvioon sanoi intuitioni heti että tästä se tulee sievä pieni näytelmä vallan kunhan tämän narsistin tahto törmää Kuningattaren tahtoon, ja että eukko häipyy Britanniasta Harry mukanaan jne.
Valtava vastustus kun kirjoitin näin, siis jumalaton hyökkäys, ja tämä siis alkumetreillä.
Ja mitens kävi: näin tismalleen koko kuvion tuosta vaan ja heittämällä.
Kuten sanoin intuitio ei petä, se on vaan yksi älykkyyden muoto ja ehkä oikeastaan ainoa oikea sellainen. Se tuntuu mystiseltä mutta ei se ole se on vaan tajuamista miten asiat nivoutuvat toisiinsa ja suhteuttamiskykyä.
Voisin mainita monia muita esimerkkejä mutta tuo oli täällä esillä siksi se.
Näen siis suoraan asioita ja vastauksia mutta en kutsu sitä selvänäöksikään vaan aivot vaan tekevät sekunneissa hommia ja yllättäneet minutkin tuhannen kertaa. Tiedän vaan ykskaks ja en itsekään tiedä miten se tapahtuu oikein.
On uskomattomia juttuja joita olen nähnyt suoraan ja ette uskoisi jos kertoisin. Kukaan ei silloin usko, mutta jälkeenpäin myöntää.
Tämä ei ole aina mukavaa suinkaan, että tajuaa miten homma tulee etenemään. Joskus on.
Mitä intuitionne sanoo ajankohtaisesta taudista, joka nimi alkaa K:lla?
Intuitio on se "ääni" tai tunne sisällä kun olet sanomassa tai tekemässä jotain, joka järkesi mukaan vaikuttaa ok idealta, mutta se intuitio sanoo että EI EI EI EI . Kuuntelet intuitiota ja tajuat myöhemmin miksi se oli oikea ja hyvä valinta.
Antti Rokka: mut mie sanon et myö hävittään tää sota. Siinä oli porukan intuitiivisin.
Intuitio on se että kolleegani näyttää ihanaa koirakuvaa.
Kolleegani juhlii synttäreitä ja tuo itse tekemän kakun töihin.
Intutio kertoo sinulle että älä syö kakkua. Syy ei ole selvä sinulle.
Mutta jos mentäisiin ajassa taakse päin tietäisit tulevasta kakusta kun katsot koirakuvaa huomasit siivottoman keittiön ja pilaantuneita elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Intuitio on se "ääni" tai tunne sisällä kun olet sanomassa tai tekemässä jotain, joka järkesi mukaan vaikuttaa ok idealta, mutta se intuitio sanoo että EI EI EI EI . Kuuntelet intuitiota ja tajuat myöhemmin miksi se oli oikea ja hyvä valinta.
Tai jätät kuuntelematta ja kadut katkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tubettaja ennusti sen v 2014! Koko kuvion. Saa itse ilmoittautua, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Intuitio on se että kolleegani näyttää ihanaa koirakuvaa.
Kolleegani juhlii synttäreitä ja tuo itse tekemän kakun töihin.
Intutio kertoo sinulle että älä syö kakkua. Syy ei ole selvä sinulle.
Mutta jos mentäisiin ajassa taakse päin tietäisit tulevasta kakusta kun katsot koirakuvaa huomasit siivottoman keittiön ja pilaantuneita elintarvikkeita.
Aika harvoin kakku on myrkyllistä, vaikka keittiö olisi siivoton
Vierailija kirjoitti:
Ei intuitiokaan ole aina oikeassa. Jotkut kokemukset jää vain paremmin mieleen kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Minun intuitioni kertoo, etten ole virustutkija, enkä varsinkaan ennustaja.
Että aavistaa mikä tieto kuuluu mihinkin ja osaa yhdistellä oikein palasia tuosta vaan