Muutan yksiöön mutta ei ole juuri mitään tavaraa
Kannattaako ostaa turhanpäivästä sisustus kräässää jottei näytä tyhjältä vai odottaa että ajan myötä kertyy tavaraa? huonekaluja on mutta tavaroita ei juur i ole
Kommentit (13)
Eikö sulla ole kavereita ja sukua, jotka innosta hihkuen tuputtaa sulle kalusteita ja krääsää??
Älä osta, ennen kuin huomaat tarvitsevasi jotain. Vähemmän tavaraa = helpompi pitää siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole kavereita ja sukua, jotka innosta hihkuen tuputtaa sulle kalusteita ja krääsää??
ei, tai on, mutta asuu niin kaukana
Lähde siitä mitä tarvitset. Mikä on välttämätöntä?
Minimimäärä alkuun. Kyllä sitä sitten kertyy...
Jos sitä myydään sisustusesineenä, et tarvitse sitä.
Ei kannata alkaa haalia tavaraa vain haalimisen ilosta. Sitä alkaa ajan saatossa kyllä kertyä.
Tavaraa ei voi olla ikinä liikaa. Kysy naapureilta olisiko heillä poisheitettävää. Jos ei muuta, voit olla viemättä roskia ulos. Roskallakin saa täytettyä yksiön muutamassa vuodessa.
Itsekin luulin, että pitää olla tavaraa ja huonekaluja. Mulla ei aluksi ollut kuin patja yksiössä. Nyt on aikaa kulunut ja edelleen vain se patja lattialla, koska huomasin etten tarvi muuta. On vaatteita jonkun verran ja ruokailuvälineitä. Ruokailu sujuu lattialla kun on joku liina tai pyyhe siinä alla.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin luulin, että pitää olla tavaraa ja huonekaluja. Mulla ei aluksi ollut kuin patja yksiössä. Nyt on aikaa kulunut ja edelleen vain se patja lattialla, koska huomasin etten tarvi muuta. On vaatteita jonkun verran ja ruokailuvälineitä. Ruokailu sujuu lattialla kun on joku liina tai pyyhe siinä alla.
Me asuttiin näin pari kuukautta remontin aikana. Oli vain patjat, telkkari, aterimet ja lapsille vähän leluja sekä harrastusvälineet ja toki vaatteet. Ihanan yksinkertaista elämää. Vaikka oli se kyllä myös mukavaa päästä syömään pöydän ääreen ja nukkumaan ihan sängyssä.
Opiskeluaikana mulla ei ollut tv:tä ollenkaan. Ja yksiössä vain sänky, kirjahylly ja lipasto, jolla oli tietokone. Se oli myös todella mukavaa asumista. Askeettisuus on lopulta hyvin vapauttavaa. Sitä on vain hirveän vaikea harrastaa nykypäivänä.
Itse kyllä kaipaan asuntoon verhoja ja muuta tekstiilejä, koska muuten kaikuu inhottavasti.
Ja lattialla patjan päällä nukkuminen on kylmää eli jalallinen runkopatja vähintään pitää olla.
Lisäksi jotain elävää kuten kasveja.
Joo maapallo tarvitsee lisää krääsää <3