Työvoimatoimiston toiminnasta
Onko tarkoitus kokeilla ihmisten sietökykyä ja saada itsemurhatilastot kukoistamaan?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:24"]
Olen töissä TE-toimistossa ja aika lailla kyllästynyt siihen, että ihmiset haluavat samaan aikaan opiskella, olla yrittäjiä ja saada työttömyysturvaa. Tästä intetään päivittäin samoin kuin siitä, että työtarjous on ihan väärä. Tai että halutaan jotain tukea, mutta ei suostuta sitä itse anomaan (esim. matka- ja yöpymiskustannusten korvaus) vaan virkailijan pitäisi se heidän puolestaan hakea. Eikä haluta ymmärtää sitä, että soitto työvoimakoulutuksen järjestäjälle ei tarkoita sitä, että samantien työvoimakoulutus päättyy asiakkaan tahdosta. Tarvitaan kuulemiset ja päätökset jne. ennen kuin asia on virallinen.
Jos ihminen ajautuu itsemurhaan siksi, että lakia noudatetaan myös heidän kohdallaan, niin voi voi.
[/quote]
Mm. itse opiskelen yliopistossa sekä nostan samalla ansiosidonnaista. Ollessani kokopäivätyössä näet opinnot etenivät samaan aikaan yli 5,5 op/kk jolloin normaalisti päätoimiseksi katsottavat opinnot eivät lain mukaan ole esteenä kokoaikaisen työn vastaanottamiselle, mikä on työttömyysturvan saamisen edellytys. Nyt siis työttömänä jatkan opiskelua sivutoimisesti, eli jouduin vain hidastamaan tahtia siten että opintopisteitä kertyy alle 5 op/kk. Helpompaa olisi, jos olisin saanut TE-toimistolta luvan jatkaa opintoja omaehtoisena kouluttautumisena työttömyystuella, koska silloin olisin saanut opiskella niin nopeaan tahtiin kuin huvittaa ja samalla työttömyyskorvauksen päälle olisi maksettu verotonta kulukorvausta 9 eur/pvä. Vaan käyhän tämä näinkin... v*tuttaako sua, että työttömän statuksesta huolimatta saan ihan laillisesti opiskella ja vieläpä nauttia työttömyyskorvausta? Jos TE-toimistojen virkailijat ovat kautta linjan kaltaisiasi, en ihmettele vaikka työttömiä masentaisikin ihan itsemurhiin asti kun tuollaiset ääliöt pääsevät pompottamaan heitä ja hidastelemaan selvityksiensä kanssa.
[/quote]
Laki kieltää antamasta oikeutta omaehtoiseen opiskeluun, jos on oletettavissa, että ko. tutkinto ei työllistä. Jos pääaineena on folkloristiikka ja germaaniset muinaiskielet, ei ole oikeutta antaa lupaa opiskella omaehtoisen opiskelun tuella.
Eikö sinusta tunnu pahalta, että opiskelukaverisi saavat paljon vähemmän tukea kuukaudessa kuin sinä? Heillä se itsemurha olisi loogisempi vaihtoehto kuin kaltaisillesi, jotka eivät tunnu saavan opintojaan koskaan päätökseen.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:24"] Olen töissä TE-toimistossa ja aika lailla kyllästynyt siihen, että ihmiset haluavat samaan aikaan opiskella, olla yrittäjiä ja saada työttömyysturvaa. Tästä intetään päivittäin samoin kuin siitä, että työtarjous on ihan väärä. Tai että halutaan jotain tukea, mutta ei suostuta sitä itse anomaan (esim. matka- ja yöpymiskustannusten korvaus) vaan virkailijan pitäisi se heidän puolestaan hakea. Eikä haluta ymmärtää sitä, että soitto työvoimakoulutuksen järjestäjälle ei tarkoita sitä, että samantien työvoimakoulutus päättyy asiakkaan tahdosta. Tarvitaan kuulemiset ja päätökset jne. ennen kuin asia on virallinen. Jos ihminen ajautuu itsemurhaan siksi, että lakia noudatetaan myös heidän kohdallaan, niin voi voi. [/quote] Mm. itse opiskelen yliopistossa sekä nostan samalla ansiosidonnaista. Ollessani kokopäivätyössä näet opinnot etenivät samaan aikaan yli 5,5 op/kk jolloin normaalisti päätoimiseksi katsottavat opinnot eivät lain mukaan ole esteenä kokoaikaisen työn vastaanottamiselle, mikä on työttömyysturvan saamisen edellytys. Nyt siis työttömänä jatkan opiskelua sivutoimisesti, eli jouduin vain hidastamaan tahtia siten että opintopisteitä kertyy alle 5 op/kk. Helpompaa olisi, jos olisin saanut TE-toimistolta luvan jatkaa opintoja omaehtoisena kouluttautumisena työttömyystuella, koska silloin olisin saanut opiskella niin nopeaan tahtiin kuin huvittaa ja samalla työttömyyskorvauksen päälle olisi maksettu verotonta kulukorvausta 9 eur/pvä. Vaan käyhän tämä näinkin... v*tuttaako sua, että työttömän statuksesta huolimatta saan ihan laillisesti opiskella ja vieläpä nauttia työttömyyskorvausta? Jos TE-toimistojen virkailijat ovat kautta linjan kaltaisiasi, en ihmettele vaikka työttömiä masentaisikin ihan itsemurhiin asti kun tuollaiset ääliöt pääsevät pompottamaan heitä ja hidastelemaan selvityksiensä kanssa. [/quote] Tästä juuri näkee, että mahdollisuuksia opiskella työttömyysturvalla on. Kaikkea mahdollista ne eivät kata ja se ei ole virkailijan vika.
[/quote]
Miksi normaalia työttömyyttä ja päätöksiä ei enää tehdä vaikka virkailioita pitäisi olla paljon?
[/quote]
Päätökset tekee maksaja eli Kela tai kassat.
[/quote]
Maksatuspäätökset juu, mutta te-päätöstä tai oikeastaan lausuntoa ja sen käsittelyä ei enää saada vireille te-toimistossa
[/quote]
Ihmeen moni asiakas ei toimita tarvittavia tietoja ajoissa. Ei ole virkalijan vika, jos asiakas hidastelee.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:57"]
Mm. itse opiskelen yliopistossa sekä nostan samalla ansiosidonnaista. Ollessani kokopäivätyössä näet opinnot etenivät samaan aikaan yli 5,5 op/kk jolloin normaalisti päätoimiseksi katsottavat opinnot eivät lain mukaan ole esteenä kokoaikaisen työn vastaanottamiselle, mikä on työttömyysturvan saamisen edellytys. Nyt siis työttömänä jatkan opiskelua sivutoimisesti, eli jouduin vain hidastamaan tahtia siten että opintopisteitä kertyy alle 5 op/kk. Helpompaa olisi, jos olisin saanut TE-toimistolta luvan jatkaa opintoja omaehtoisena kouluttautumisena työttömyystuella, koska silloin olisin saanut opiskella niin nopeaan tahtiin kuin huvittaa ja samalla työttömyyskorvauksen päälle olisi maksettu verotonta kulukorvausta 9 eur/pvä. Vaan käyhän tämä näinkin... v*tuttaako sua, että työttömän statuksesta huolimatta saan ihan laillisesti opiskella ja vieläpä nauttia työttömyyskorvausta? Jos TE-toimistojen virkailijat ovat kautta linjan kaltaisiasi, en ihmettele vaikka työttömiä masentaisikin ihan itsemurhiin asti kun tuollaiset ääliöt pääsevät pompottamaan heitä ja hidastelemaan selvityksiensä kanssa.
[/quote]
Täh, mulle taas sanottiin, että kannattaa ilmoittautua poissaolevaksi kokonaan ettei tule ongelmia. (Opintosuorituksia ei ollut tullut riittävän pitkään aikaan, joten opinnot voitiin siltä osin katsoa keskeytyneeksi.) Samoin täällä av:lla oli joskus keskustelu, jossa oli useita kokemuksia siitä, että pelkkä läsnäolevana oleminen yliopistolla oli aiheuttanut sen, että olikin tullut kieltävä lausunto ja pahimmillaan oli jouduttu maksaa etuutta takaisin. Voiko asia tosiaan olla niin, että riittäisi tuo ettei saisi yli 5 op:ta kuukaudessa?
Olen töissä TE-toimistossa ja aika lailla kyllästynyt siihen, että ihmiset haluavat samaan aikaan opiskella, olla yrittäjiä ja saada työttömyysturvaa. Tästä intetään päivittäin samoin kuin siitä, että työtarjous on ihan väärä. Tai että halutaan jotain tukea, mutta ei suostuta sitä itse anomaan (esim. matka- ja yöpymiskustannusten korvaus) vaan virkailijan pitäisi se heidän puolestaan hakea. Eikä haluta ymmärtää sitä, että soitto työvoimakoulutuksen järjestäjälle ei tarkoita sitä, että samantien työvoimakoulutus päättyy asiakkaan tahdosta. Tarvitaan kuulemiset ja päätökset jne. ennen kuin asia on virallinen.
Jos ihminen ajautuu itsemurhaan siksi, että lakia noudatetaan myös heidän kohdallaan, niin voi voi.
[/quote]
Kuule, tosiaanko on merkitystä jos työtön käy 2 kurssia kuussa jotain tutkintoon tähtäävää avoimessa yliopistissa, jossa olet ehkä kaksi kertaa viikossa illalla koulussa tai monesti voit tehdä kaiken kotona käymättä missään tai joku työtön haluaa kokeilla saako yrittämällä mitään ja koska rahattomana voi elää, toivoo saavansa tukea ennen kun se yritys lähtee oikeasti käyntiin. Eikö yrittäminen voisi olla verrannollista vuokrafirmoihin joissa käyt välillä pistämässä jalkaa oven väliin?
En ymmärrä noita lakeja, en yhtään. Varsinkaan sitä että pakotetaan hakemaan kouluihin vaikkei tiedä minne haluaa mennä vaan tekee mieluummin sen aikaa töitä (tai etsii). Ei ole järkeä laittaa laittaa ammattikorkeaan jotain jota ei oikeasti kiinnosta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton asenne! Eli mielestäsi ihmisen on siis parempi maata kotona työttömänä kuin YRITTÄÄ TEHDÄ jotain hyödyllistä? Tuollainen on haitaksi kansantaloudelle.
Vanha ketju...mutta jos tuosta asenteesta puhutaan niin voidaan puhua myös työvoimatoimiston virkailijoiden asenteesta. Te tuputatta aina niitä lakipykälöitä, mikä lakipykälä sitten suojelee itse työttömiä? Ja lakihan on niinku se luetaan, vanha sanonta! Siinäkin on järjen käyttö sallittua! Kun teillä on se valta te käytätte sitä katsomatta kuinka AKTIIVINEN ihminen on ollut työn haussa ja kun hän tekee yhdenkin virheen niin"pum"...pannaan päivärahat jäihin! Saatta varmaan jotain bonuksia siitä monetko päivärahat ootta päivän aikana saanu kuoletettua ja jotain sairasta mielihyvää kun voitta lyödä nyrkillä päähän niin kauan että ihminen on polvillaan eikä jaksa enään nousta ylös sieltä.
Tässä on niin uskomattomia asioita tapahtunut (yliaktiivisuus työnhaussa!) että oon ketjun aloittajan kanssa ihan samaa mieltä siitä kuinka työttömiä kyykytetään..juuri menemällä niiden lakipykälien taakse.
Opastan ihmisiä että ei kannata antaa periksi, kun osaatte perustella hyvin asianne ja kertoa faktat jopa se byrokratian rataskin joskus pysähtyy...nim: kokemusta on:) Kova kovaa vasten vaikka se tuntuu joskus raskaalta niin voi olla että työvoitto on taattu. Jos yhtään on itsekunnioitusta niin taistelkaa, ei tämä homma muuten lopu koskaan. Ne pyörittää ihmisiä ihan varmasti niin kauan ku annatte periksi....
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:24"] Olen töissä TE-toimistossa ja aika lailla kyllästynyt siihen, että ihmiset haluavat samaan aikaan opiskella, olla yrittäjiä ja saada työttömyysturvaa. Tästä intetään päivittäin samoin kuin siitä, että työtarjous on ihan väärä. Tai että halutaan jotain tukea, mutta ei suostuta sitä itse anomaan (esim. matka- ja yöpymiskustannusten korvaus) vaan virkailijan pitäisi se heidän puolestaan hakea. Eikä haluta ymmärtää sitä, että soitto työvoimakoulutuksen järjestäjälle ei tarkoita sitä, että samantien työvoimakoulutus päättyy asiakkaan tahdosta. Tarvitaan kuulemiset ja päätökset jne. ennen kuin asia on virallinen. Jos ihminen ajautuu itsemurhaan siksi, että lakia noudatetaan myös heidän kohdallaan, niin voi voi. [/quote] Mm. itse opiskelen yliopistossa sekä nostan samalla ansiosidonnaista. Ollessani kokopäivätyössä näet opinnot etenivät samaan aikaan yli 5,5 op/kk jolloin normaalisti päätoimiseksi katsottavat opinnot eivät lain mukaan ole esteenä kokoaikaisen työn vastaanottamiselle, mikä on työttömyysturvan saamisen edellytys. Nyt siis työttömänä jatkan opiskelua sivutoimisesti, eli jouduin vain hidastamaan tahtia siten että opintopisteitä kertyy alle 5 op/kk. Helpompaa olisi, jos olisin saanut TE-toimistolta luvan jatkaa opintoja omaehtoisena kouluttautumisena työttömyystuella, koska silloin olisin saanut opiskella niin nopeaan tahtiin kuin huvittaa ja samalla työttömyyskorvauksen päälle olisi maksettu verotonta kulukorvausta 9 eur/pvä. Vaan käyhän tämä näinkin... v*tuttaako sua, että työttömän statuksesta huolimatta saan ihan laillisesti opiskella ja vieläpä nauttia työttömyyskorvausta? Jos TE-toimistojen virkailijat ovat kautta linjan kaltaisiasi, en ihmettele vaikka työttömiä masentaisikin ihan itsemurhiin asti kun tuollaiset ääliöt pääsevät pompottamaan heitä ja hidastelemaan selvityksiensä kanssa. [/quote] Tästä juuri näkee, että mahdollisuuksia opiskella työttömyysturvalla on. Kaikkea mahdollista ne eivät kata ja se ei ole virkailijan vika.
[/quote]Virkailjian vika?