Lue keskustelun säännöt.
Miksi silmät pienenevät ja "katoavat" vanhetessa?
08.09.2021 |
Nuorena silmät ovat suuret ja kuulaat ja erottuvat kasvoista. Vanhemmiten ne muuttuvat tihruisemmiksi ja ikään kuin katoavat syvemmälle päähän. Miksi? Efekti näkyy hyvin keski-iässä. Tässä esim. Anne Kukkohovi:
Kommentit (25)
Joillakin ei näy koskaan iiris kokonaan, ei lapsena eikä aikuisena. Joillakin se näkyy kokonaan ihan reilusti vielä vanhanakin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Laihtuminen tai muu muutos. Eilen säikähdin kun vanhempi ihminen näytti laihemmalta.
Mun silmät on nykyään niin syvällä päässä silmäkuopassa, että ihan ihmetyttää. Nuorena oli normaalisti. En ole lihonut enkä laihtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää jaksa katsella maailmanmenoa.
:D En ihmettele yhtään.
Nuoruuskuvissa, joissa painan suunnilleen saman kuin nyt, eli olen hoikka, silmieni iirikset näkyivät kokonaan reunoja myöten - tiedättehän ne mustat ohuet reunat monilla iiriksen ympärillä. Olen nyt 50-vuotta. Viime vuosien kuvissa silmieni iiriksiä ei ole näkynyt enää kokonaan ylhäältä ja alhaalta. Luomeni eivät roiku, joten ihmetyttää...
Oletteko muut huomanneet samaa, näkyykö silmienne iiris yhtä pyörenä vieläkin, kuten ehkä nuorena näkyi kokonaan?