Miksi ihmiset varailee tavaroita fb-kirppiksillä, jos ei ole aavistustakaan koska sen pääsisi hakemaan?
Kysymys otsikossa. Itse en varaa mitään jos tiedän että en pääse ihan max. viiden päivän sisällä hakemaan, mieluiten alle 3 päivässä.
Kommentit (14)
Olet itse hankala, etkä jousta, kun pitäisi sopia molemmille kohtuullisen helposti saavutettava kauppapaikka. Ei kun pitää hakea kotiosoitteesta, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Olet itse hankala, etkä jousta, kun pitäisi sopia molemmille kohtuullisen helposti saavutettava kauppapaikka. Ei kun pitää hakea kotiosoitteesta, eikö niin?
Kaupoissakin tilataan kotiinkuljetus etukäteen ja lisämaksusta.
No älä! Meinasi just mennä aivan täysin hermo siihen. Annoin vieläpä ilmaiseksi tavaran josta myydessä oli saatu 150e, ihmisiä tuli jonoon koska tuota oli kiva. Halusin siitä vaan nopeasti tilanpuutteen takia eroon.
Ja eikös ensimmäiseksi tule se AV 🙄 Joka halusi mitata mahtuuko autoon. Sitten laittoi viestin noutoajasta. Ja sitten ghostasi täysin! Ei edes pelkuri lukenut viestäni tai pahoitellut.
Seuraavakin jonosta alkoi vaikeilemaan kun noudon aika tuli. Mutta avauduin sitten hieman että olin jo varannut asiaan kaksi iltaa.
Onko ne typeriä, tunnevammaisia vai mikä siinä on!?
Vierailija kirjoitti:
Noh, omalta kohdalta voin sanoa että myyn tavarat niin halvalla/annan ilmaiseksi, että oletan ihmisten hakevan kotoa. Joustan kyllä jos jollain ei vaikka ole autoa ja ehdottaa tapaamista paikassa x.
Itse jos ostan jotain niin tarkistan sijainnin, sopiiko omalle kulkureitille, jos kyseessä muutaman euron tuote niin en todellakaan vaadi kuljettelemaan mihinkään jos on liian kaukana. -ap
Vierailija kirjoitti:
No niin pitääkin, ellei nyt ole kyseessä joku pieni ja kevyt tavara jonka voin vaikka kauppareissulla tuoda keskustaan. Erikseen en lähde tavaroita mihinkään kuskaamaan ja sellaisia joita ei jaksa kädessä kantaa en tuo minnekään. T. Eri.
Ne on noita hupivarailijoita. Varataan kaikki mikä näyttää vähääkään kirppis/roskalavapäivitykseltä, esim. ostetaan-jutuissa on joskus näitä "varaajia". Sitten kun on päästy jonoon niin voi oikeasti miettiä tarvitseeko sitä, ja jos ei, niin "kissan kummin kaima sanoi ettei sovi sisustukseen".
Eli kannattaa pistää lisäys "ensimmäiselle hakijalle", jotta hupivaraajat jäävät nuolemaan näppejään.
Ei varauksia! Myynti- ja nouto kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Urpo! Ilmoitukseen kirjataan nouto paikasta X.
Jos varaat niin myös noudat, jos olet varauksen tehnyt on ihan turha lähteä ketään muuta syyttelemään. Naurettavaa 😂
Joo..jokaiseen ilmoitukseen kirjoittaa, että ei varauksia ensimmäinen saa, joka antaa rahan kouraan.
Toki tällä tavalla ei saa parasta hintaa.
No joo. Minulla oli keväällä piharemontti ja jouduin kaivamaan ylös sellaisia kasveja, jotka maksaa ihan kunnolla puutarhaliikkeissä. Kaivurin tulon ajankohta oli tiedossa, joten laitoin ilmoituksen hyvissä ajoin ja kerroin ilmoituksessa että kasvit nousee tänä päivänä kello x, ja toivon että ostaja pystyy olemaan siihen aikaan peräkärryn kanssa paikalla. Kasvit tottakai siirrettävä kohtuullisen nopeasti ja sitten kasteltava uudessa paikassa huolella ennen istutusta ja sen jälkeenkin.
No, ensimmäinen varaaja ilmoitti "mulle"
Jonoa tuli parikymmentä henkeä. Ensimmäinen varaaja meni ihan minimikommunikaatiolla, sen verran että messengerissä kuittasi viestillä että varaus pitää ja osoitteen tiesi.
Kaivuri tuli ja meni. Kasvit nököttävät tuolla kuolleina nyt tontin reunassa. Hakija ei tullut, ghostasi täysin, ja seuraavat hakijat eivät tietenkään päässeet niin lyhyellä varoitusajalla. Minulla oli sinä päivänä ja koko remonttiviikon todellakin muutakin puuhaa kuin kastella ja hoivata niitä irrotettuja kasveja, eli kuolivat sitten.
Kai se vain on niin houkuttelevaa kun voisi saada jotain halvalla, että ei ehdi oikein miettiä sitä käytännön toteutusta.
Vierailija kirjoitti:
No älä! Meinasi just mennä aivan täysin hermo siihen. Annoin vieläpä ilmaiseksi tavaran josta myydessä oli saatu 150e, ihmisiä tuli jonoon koska tuota oli kiva. Halusin siitä vaan nopeasti tilanpuutteen takia eroon.
Ja eikös ensimmäiseksi tule se AV 🙄 Joka halusi mitata mahtuuko autoon. Sitten laittoi viestin noutoajasta. Ja sitten ghostasi täysin! Ei edes pelkuri lukenut viestäni tai pahoitellut.
Seuraavakin jonosta alkoi vaikeilemaan kun noudon aika tuli. Mutta avauduin sitten hieman että olin jo varannut asiaan kaksi iltaa.
Onko ne typeriä, tunnevammaisia vai mikä siinä on!?
Mulla kävi viimesimmäksi niin että ostaja perui varauksen kun mies oli myynyt yllättäen heidän auton niin ei päässytkään hakemaan. Kertoi toki että voisin tuoda tavaran heille (ilmoituksessani luki vain nouto), lisäsi vielä ettei ole kiirettä. Arvatkaapa veinkö :D
Vierailija kirjoitti:
No heh. Myyjä on löperö ellei aseta selviä ehtoja kaupalle: "Nouto n.n.klo nn:nn mennessä tai myyn toiselle". Ajankohta tietenkin sovitaan. Näin toimin itse eikä ole yhtäkään oharia tehty.
Löperöillä ihmisillä on näitä ongelmia. Siksi toisekseen, miksi myydä jossain hiton naamakirjassa kun on anonyymejäkin kauppapaikkoja. Säästyy kasvot ja yksityisyys.
Olen viime aikoina ilmoitellut meidän pihan omenoista. Kerään hyväkuntoiset valmiiksi laatikkoon ja ilmoitan kaksi päivämäärää, jolloin laatikon voi hakea oman aikataulunsa mukaisesti. En punnitse, enkä mittaile kenellekään pienempiä määriä. Kaikki kerralla.
Osa hakee heti ja tajuaa, ettei omenoita voi roikottaa varattuina päivätolkulla. Osa ghostaa. Pidän siksi selkeän määräajan ja jos joku ei muutamaan päivään vastaile enää ilmoitan jonossa eteenpäin, Välillä tulee hämmästyneitä vastauksia, että kun olisi tullut sittenkin hakemaan.
En muutenkaan jää nettikirppisillä saivartelemaan yhdenkään epävarman ostajan kanssa. Olen selkeä ja käytän aina takarajaa.
Onnistutaan turhasta krääsästä, todetaan ettei olekaan tarvetta eikä uskalleta sanoa ettei nyt napannutkaan.
Itse myyn vain postilla ja kirjoitan ilmoitukseen maksu ja lähetys vuorokauden sisällä, muuten menee eteenpäin.