Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajat näyttää paljon paremmalta kuin perheenäidit?

Vierailija
17.10.2014 |

Tällaista asiaa olen nyt mielessäni pyöritellyt ja jotenkin kauhistunutkin siitä miten totta se onkaan. Kun monesti sitä eroamista pidetään niin suurena tragediana ja yh-äidit saavat osakseen suurta surkuttelua kun se ydinperhe nyt sitten meni hajoamaan. Ja kuinkas ollakkaan, lähes kaikki tuntemani yh-äidit senkun kukoistavat ja näyttävät olevan elämänsä iskussa! Suorastaan säkenöivät! Ja nyt tässä tarkoitan ihan normaalin kahden aikuisen ihmisen omalla päätöksellään tekemää eroa, en tahtomattaan yh-äidiksi joutuneiden tilannetta. Kaikki kunnia heille arjen pyörittämisestä siinä tilanteessa.

Mutta siis, nämä yksinhuoltajat, jotka jakavat arjenpyöritysvastuuta toisen aikuisen kanssa, tuntuvat puhkeavan suorastaan elämänsä loistoon. Lapset ovat kuitenkin jo olemassa ja onni, joka vapauttaa rentoutumaan jo sen saavutetun jälkikasvun äärelle, ei tarvitse miettiä jatkuvasti millä tuulella tai mieltä mies on asioista, kuka hoiti minkäkin asian tai mihinkä kellonaikaan kelläkin on ruoka, uni tai joku niistä jo pahasti ohi. Siitäkin huolimatta, että itselläni on ihan ok mies, joka osallistuu perheen arkeen, ei hän koskaan pysty antamaan minulle sellaista vapautta pitää huolta ulkonäöstäni, hiuksista ja kropasta mitä saisin aikaiseksi jos minulla olisi edes muutama kokonainen päivä enemmän vapaata! Tämä välillä vaan ketuttaa. Ennen lapsia koin olevani itsekin kovassa iskussa, treenasin, pukeuduin siististi, meikkasin aina ajatuksen kanssa (en juosten ympäri kämppää lasten perässä suti kädessä Kaapon pauhatessa taustalla) ... nyt se, että on tultu tähän tilanteeseen että vaikka kaikkensa tekee, oma ulkonäkö vaan rapistuu ajanpuutteen vuoksi, on ihan sietämätöntä seurattavaa samaan aikaan kun yh-äidit päivittävät kuviaan fb.hen jossa ovat järjettömän kauniina joissain cocktail-bileissä upea iltamekko päällä. Ja rehellisesti voin sanoa että näyttävät kauniilta. Minut jos tästä hetkestä repäistäisiin cocktail-mekkoon samalle kattoterassille kilistelemään näyttäisin varmaan siltä kuin meneillään olisi humoristiset naamiaisjuhlat.

Sanonpahan vaan. Kyllä ne lapset tietysti kasvaa ja sillä välin voi miettiä muutakin kun pakarantrimmausta, mutta kieltämättä joskus kaiholla ajattelee, että voisi sitä itsekin näyttää niin paljon paremmalta jos vain olisi enemmän aikaa sille. Oma treenaukseni on nyt lähinnä iltamyöhällä umpiväsyneenä salille raahautumista, kukonlaulun aikaan lenkkipolulla heilumista, hiuksia saa laittaa aina hirveän huudon säestyksellä oli mies kotona tai ei ja suihkussa on aina lapsi mukana. En edes muista millon olisi ehtinyt föönata tätä vyötärölle asti ulottuvaa tukkaa ... jotta alotetaan ihan niistä perusasioista :) Onko teistä muista ero ulkonäöllisesti perheenäidin ja yh.n välillä niin selvä, kuin se minun omasta näkökulmastani tuntuu olevan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:12"]

Mun mielestä voidaan karkeasti yleistäen sanoa, että minkäänlaiset äidit eivät ole järin hyvännäköisiä. Vähän kulahtaneita kaikki. Tietty ikäkin tekee tehtävänsä, mutta desolaatio on nopeampaa äitien keskuudessa, olivat sitten eheän ydinperheen osasia tai yksinhuoltajia.

[/quote]

Shakira, Beyonce, Pamela Tola,  Pihla Viitala, Jessica Alba yms. Kaikki äitejä.

Vierailija
42/44 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero on tullut sen takia että on todettu ettei sovita yhteen eikä haluta asua yhdessä, tottakai se näkyy! Olet onnellisempi ja sinulla on vähemmän stressiä siitä arkipäivästä miehen kanssa. Osaltaan voi vaikuttaa se, että jotkut toivovat löytävänsä uuden miehen, joten käyttävät aikaa laittautumiseen. Toiset haluaa näyttää muille että pärjäävät, joten käyttävät aikaa ulkonäköönsä. Oikeastaan tässä pitäisi verrata sinkkuja ja varattuja. Moni "antaa periksi" ulkonäkönsä suhteen koska ei enää tarvi huolehtia kumppanin löytämisestä! Itse kuulun valitettavasti tähän luokkaan. Olenkin päättänyt tsempata asian suhteen. Kovastihan naiset hehkuttaa meikkaavansakin vain itsensä takia... Joten minä voisin alkaa laittautumaan, itseni takia, mutta ei mieskään varmaan valittaisi! Kyllä muuten huomaa, että edelleen "ulkomaailmassa" saa esimerkiksi parempaa palvelua kun huolehtii itsestään. Onhan se semmoinen selvin merkki siitä, että ihminen välittää itsestään. Kun olet sinut itsesi kanssa, tulet paremmin toimeen muidenkin kanssa. Pitäisköhän lähteäkin vaateostoksille ja käydä ne vanhat ryysyt kaapissa läpi, hmm! Hiukset kuntoon ja silleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tulisi mieleenkään kaataa lasiin viiniä tai laittaa kasvonaamiota naamalle ja asettautua sohvalle makaamaan"
Mun miestä tämä ei ainakaan haittais! Itse asiassa lisäystä ois vaan se kasvonaamio. Kyllä mä olen joskus tehnyt esimerkiksi jalkahoidon itselle samalla kun on miehen kans katsottu leffaa. Pitäkää naiset huolta itsestänne! Ja ihan vain siksi että teille itsellenne tulee siitä hyvä olo. Jalkahoito on hyvä esimerkki nautinnon, rentoutumisen ja ulkonäön hoitamisen yhdistelmästä.

Vierailija
44/44 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, miten ne miehen "töistätulorutiinit" on tärkeämpiä kuin sun kasvohoito tai jumppaaminen? Miehelle siis suotte omaa aikaa "pikku puuhasteluineen" mutta itsellenne ette? Ei kai kaikkea tarvii samana päivänä tehdä, voihan se mies puuhastella maanantaina ja sinä menet jumppaan/kampaajalle/teet jotain kivaa ilman lasta. Kuulostaa vähän tekosyyltä olla pitämättä itsestään huolta...