Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n pysäkkikuulutukset. Meneekö muiltakin hermot?

Vierailija
08.09.2021 |

Busseissa ja ratikoissa ylipirteä naisääni kuuluttaa kahdella kielellä pysäkit. Hyvä että on toisen kerinnyt sanoa, niin jo uusi pysäkki tulee huutaa matkustajan korvaan.

Muistakaa antaa palautetta HSL:le, ne jotka tähän ovat kyllästyneet.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Olen ajatellut että on tosi hyvä harvemmin noilla matkustaville ja ulkopaikkakuntalaisille, että noita on. Sitä näyttötaulua edessäkään ei välttämättä näy jos on paha ruuhkaryysis edessä.

Vierailija
2/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi. Oli todella kovalla. On aika selvää että ne on jossain ruotsinkielisten ajatushautomossa ideoitu. Luonnollisestihan ne huudetaan kahdella kielellä, onhan pääkaupunkiseutu "kaksikielinen"..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ne eivät voi olla vain siinä invapaikoilla. Siellä yläritsillä istuessa kun on se kaiutinkin melkein korvassa kiinni. Tinnitus tulee.

Vierailija
4/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko kuuluttaa pysäkkien nimet (vaikka ne lukevat siinä näytöllä) niin volyymia ainakin saisi laskea reilusti ja vaihtaa äänen pehmeämpään. Nykyinen ääni on "töksähtävä". Junien kuulutusääni (se mies) olisi paöjon parempi myös busseihin.

Vierailija
5/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsi. Oli todella kovalla. On aika selvää että ne on jossain ruotsinkielisten ajatushautomossa ideoitu. Luonnollisestihan ne huudetaan kahdella kielellä, onhan pääkaupunkiseutu "kaksikielinen"..

"Konala... Kånala"

Vierailija
6/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalainen painotus vaan teennäinen ja muualta kopioitu.

Sinänsä mielestäni kuulutus on hyvä juttu.

Vierailija
7/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ärsytä lainkaan. Oletko ajatellut, että ne ovat ihmisille, jotka eivät näe hyvin/lainkaan?

Vierailija
8/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mun mielestä se naisen ääni on hyvin miellyttävä.

Vierailija
9/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän inhottaa ne turhat mainostaulut.

Vierailija
10/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Itse asiassa laitoin joskus viisi vuotta sitten palautetta HSL:lle, että tännekin pitäisi saada nuo kuulutukset.

Vierailija
11/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa metrossa. Siellä on ne vanhat hyvät kuulutukset. Tunnelma oli kuin jossain ihanassa elokuvassa: Hertoniemi, Siilitie.. hiitaaasti ja matalalta tiedättehän. On ihan eri luokkaa kuin nuo ylipirteät 7 -luokan ruotsintunnin oloiset kuulutukset.

Vierailija
12/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, tosi hyvä juttu esim. lapsille, huonostinäkeville jne. ryhmille, joille ne näyttötaulut voi olla vaikeita. Hyvä HSL!

Vierailija
13/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä kuulutukset sinänsä, voluumi on vaan aika kovalla ja tosiaan se terävä, pirteä naisäänensävy… ei jatkoon❌

Vierailija
14/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaatte naisääntä? Pitääkö aina muka olla mies mörisemässä? Miehen ääntä vaikeampi kuulla, jos on hälinää ympärillä.

Vierailija
15/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pitkästä aikaa metrossa. Siellä on ne vanhat hyvät kuulutukset. Tunnelma oli kuin jossain ihanassa elokuvassa: Hertoniemi, Siilitie.. hiitaaasti ja matalalta tiedättehän. On ihan eri luokkaa kuin nuo ylipirteät 7 -luokan ruotsintunnin oloiset kuulutukset.

Tämä. Ja bussipysäkkejä on niin tiuhaan, että nyt on täysin mahdotonta vaipua ajatuksiinsa, mikä oli ainakin minulle yksi bussimatkustamisen kivoimpia asioita ennen.

Vierailija
16/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hermot sen takia. Pysäkkikuulutukset ovat ihan tervetulleita jos matkustaa paikoissa joita ei tunne niin hyvin. Kavereitakin voi kutsua kylään dösällä kun tietävät missä jäädä pois.

Vierailija
17/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihaatte naisääntä? Pitääkö aina muka olla mies mörisemässä? Miehen ääntä vaikeampi kuulla, jos on hälinää ympärillä.

Käy kuuntelemass ase metron "Herttoniemi" - niin tiedät että ei ole kyse lausujan sukupuolesta

Vierailija
18/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkelaitos Folkspänshuunsanstallet hymyilyttää aina.

Vierailija
19/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menee hermot!

Olen laittanut useasti palautetta HSL:lle, että poistaisivat ne. Tai jos ne on pakko olla, vaihtaisivat edes sen saman äänen, joka on metrossa ja pudottaisivat volyymia puolella. Nykyiset pysäkkikuulutukset on äänitetty huonosti, tulevat tosiaan aivan liian kovaa ja tekopirteä naisääni herättää lähinnä myötähäpeää.

Vierailija
20/26 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu. Auttaa kaltaisiani maalaishiiriä pääsemään oikeaan paikkaan ja myös näkövammaisille iso apu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi