Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempani ovat alaluokkaisia moukkia

Vierailija
17.10.2014 |

Hieman sohaisen ampiaispesää ehkä ja muuten olen kyllä avarakatseinen, mutta olen aivan totaalisen kyllästynyt appivanhempieni moukkamaiseen käytökseen. Mieheni on kouluttautunut, mutta saanut prmitiivisiä vaikutteita valitettavasti vanhemmiltaan. Hänen vanhempansa vetävät vielä pidemmän korren: he peseytyvät harvoin, kaivelevat nenää muiden ihmisten nähden, piereskelevät, toljottavat uuden ihmisen nähdessään sanomatta sanaa.

Tervehdyksiin ei vastata välttämättä ja kylään mennessä he vähän niinkuin luikkivat jonnekin nurkkiin sen sijaan, että sanoisivat avoimesti tervehdyksen ja kyselisivät kuulumisia. Anoppini ja appeni peseytyvät tosiaan enimmillään kerran viikossa-kahdessa ja kulkevat likaisen pinttyneinä. Ruokana on "aina" perunaa ja lihaa jossain muodossa - kaikki muu on olevinaan liian eksoottista.

Lisäksi he suhtautuvat ymmärtämättömästi ja avoimen halveksivasti esim. seksuaalisiin vähemmistöihin. Jätteitä ei lajitella eikä kierrätetä, vaan sellaiselle "hömpötykselle" nauretaan ja luonnoneläimiin suhtaudutaan vihamielisesti (esim. pihalle tullut siili piti karkoittaa pois). Oikeasti käy luonnon päälle joutua oleskelemaan heidän luonaan välillä pidempäänkin, kun mieheni ehdottomasti haluaa lapsuudenkotiinsa vierailulle ajoittain.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pojasta polvi paranee. En ihan ymmärrä, miksi sinä otat tästä jotain paineita ja silottelet tarinoita heistä. Mitä sinä oikeastaan häpeät, kun häpeät heitä? Etkö saanutkaan tarpeeksi hienoa saalista kavereille esiteltäväksesi? Kannattaa oikeasti miettiä näitä asioita, vaikka itsestä paljastuisikin ikäviä piirteitä - silloin niille voi tehdä jotain ;) Ei perhe ja heidän käytöksensä ole sinun vastuullasi tai jotain mitä sinun pitäisi hävetä. Ei omasikaan olisi, saati miehen.

Vierailija
22/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 02:09"]

No pojasta polvi paranee. En ihan ymmärrä, miksi sinä otat tästä jotain paineita ja silottelet tarinoita heistä. Mitä sinä oikeastaan häpeät, kun häpeät heitä? Etkö saanutkaan tarpeeksi hienoa saalista kavereille esiteltäväksesi? Kannattaa oikeasti miettiä näitä asioita, vaikka itsestä paljastuisikin ikäviä piirteitä - silloin niille voi tehdä jotain ;) Ei perhe ja heidän käytöksensä ole sinun vastuullasi tai jotain mitä sinun pitäisi hävetä. Ei omasikaan olisi, saati miehen.

[/quote]

Tarkennan vielä, että ymmärrän kyllä ahdistuksen vierailla siellä ja vastenmielisyydenkin, mutta kannattaa miettiä tuota jossain viestissäsi esiintuomaasi häpeää. Ettet kehtaa kertoa kellekään jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Kyllä se rasitti. Häät hirveät...

Vierailija
24/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 01:27"]

Hieman sohaisen ampiaispesää ehkä ja muuten olen kyllä avarakatseinen, mutta olen aivan totaalisen kyllästynyt appivanhempieni moukkamaiseen käytökseen. Mieheni on kouluttautunut, mutta saanut prmitiivisiä vaikutteita valitettavasti vanhemmiltaan. Hänen vanhempansa vetävät vielä pidemmän korren: he peseytyvät harvoin, kaivelevat nenää muiden ihmisten nähden, piereskelevät, toljottavat uuden ihmisen nähdessään sanomatta sanaa.

Tervehdyksiin ei vastata välttämättä ja kylään mennessä he vähän niinkuin luikkivat jonnekin nurkkiin sen sijaan, että sanoisivat avoimesti tervehdyksen ja kyselisivät kuulumisia. Anoppini ja appeni peseytyvät tosiaan enimmillään kerran viikossa-kahdessa ja kulkevat likaisen pinttyneinä. Ruokana on "aina" perunaa ja lihaa jossain muodossa - kaikki muu on olevinaan liian eksoottista.

Lisäksi he suhtautuvat ymmärtämättömästi ja avoimen halveksivasti esim. seksuaalisiin vähemmistöihin. Jätteitä ei lajitella eikä kierrätetä, vaan sellaiselle "hömpötykselle" nauretaan ja luonnoneläimiin suhtaudutaan vihamielisesti (esim. pihalle tullut siili piti karkoittaa pois). Oikeasti käy luonnon päälle joutua oleskelemaan heidän luonaan välillä pidempäänkin, kun mieheni ehdottomasti haluaa lapsuudenkotiinsa vierailulle ajoittain.

[/quote]

Jää kotiin, mies menee yksin, on appivanhemmillakin todennäköisesti mukavampaa, sinusta varmastikin huokuu mitä mieltä heistä olet.

Vierailija
25/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlaiset appikset. Kyllä muakin hävettää - ihan sama mitä se musta kertoo. Mua hävettää heidän puolestaan se, että mun sukuni pitää heitä moukkina ja tekisi mieli kertoa heille, miten epäasiallisen kuvan antavat itsestään, mutta tiedän miten paljon se heitä satuttaisi joten en viitsi. Kovin ovat sisäänpäin kääntyneitä, tosi hyvää seuraa perheensisäisesti mutta kodin ulkopuolella ja perheen ulkopuolisille todella töykeitä.

ihan kotonaankin ovat kuitenkin myös äärettömän tyhmiä. En sano, että yleissivistys olisi sama asia kuin älykkyys, mutta joskus ois mun mielestä kaikkien hyvä lukea muitaki uutisia kuin hömppää. Kielistä osaavat tasan vain suomea ja Stalin voisi heille olla vaikka Nigerian keisari..

Vierailija
26/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 05:38"]

Stalin voisi heille olla vaikka Nigerian keisari..

[/quote]

Apua en voi lakata nauramasta :D

Vierailija
27/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat lappilaisilta. Suurin osa pohjoisen ihmisistä on tuollaisia moukkia.

Vierailija
28/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 05:08"]

Minulla sama. Kyllä se rasitti. Häät hirveät...

[/quote] Suku tulee miehen mukana. Oma valintasi, turha valittaa.

Vierailija
29/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni on alkoholisti, jolla on täysin elämänhallinta hukassa. Viimeksi olen nähnyt miehen siskon lapsen ristiäisissä, jonne saapui sentään selvänä, mutta on jo täysin pihalla, haisee sanoinkuvaamattomalle jne. Asuu kyllä monen sadan kilometrin päässä, eikä olla moneen vuoteen vierailtu kun ei asunnossaan voi yöpyä eikä lapsia ottaa mukaan kun ei tiedä missä kunnossa on. Ei siis pysty välttämättä olemaan selvänä edes pientä vierailua ja saattaa olla lattialla sammuneena kun menee vaikka vierailu sovittu ja lähtiessä varmistelisi että kaikki kunnossa. Mieheni kyllä soittelee isälleen ahkerasti ja yritämme täältä käsin järjestellä hänelle esim. kotiapua ja siivousta. Ei tosin suostu ottamaan juuri mitään apua vastaan, tai muuttamaan lähemmäksi lapsiaan, joten vaikeaa on asiaan vaikuttaa. 

En osaa silti hävetä. Eihän tuo minun vikani ole, eikä mieheni. Voin kyllä ihan avoimesti kertoa asiasta jos jotain kiinnostaa - toisaalta harvemminhan sitä nyt appivanhemmista tulee puhuttuakaan.. 

Vierailija
30/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:35"]

On niin paksu provo, että huh huijaa. Ei mee läpi.

[/quote]

Heh. Sinut varmaankin pitäisi kutsua sitten mukaan, kun lähdetään taas anoppilaan. :) Kerropa, mikä viittaa provoon?

Vierailija
32/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:35"]

On niin paksu provo, että huh huijaa. Ei mee läpi.

[/quote]

Heh. Sinut varmaankin pitäisi kutsua sitten mukaan, kun lähdetään taas anoppilaan. :) Kerropa, mikä viittaa provoon?

[/quote]

Ja siis aloituksessa on mainittu ne synkimmät yksityiskohdat. Muuten kyseessä on ulkopuolisille (esim. naapureille tai muille hyvänpäiväntutuille) ihan tavallisen oloiset vanhat eläkeläiset. Ne huonot tavat huomaa vasta, kun on kyläilemässä päivän-pari. Toki sen mörököllimäisen tervehtimättömyyden huomaa heti, mutta tarkoitan niitä muita outouksia.

T. Ap

Vierailija
33/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppihullulta loppunut aloituksien aiheet kesken, vai mielikuvitus. Tämä on anoppihullun riman alitus. Keksi parempi

Vierailija
34/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömyys ja moukkamaisuus paistaisi aloittajan kirjoituksesta, ellei tämä olisi pelkkä huono provo.

Vierailija
35/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tosin mun puolison pihalla se siili varmaan ammuttaisiin tai ajettaisiin mönkijällä yli. Ihana kun kysytään että missä tällaista muka on. Mene sata kilometriä Helsingistä metsään niin kyllä alkaa olla melkein enemmistönä.

Vierailija
36/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle pitäis antaa isän kädestä. Ei noin rumasti puhuta vanhemmista ihmisistä ja vielä miehesi vanhemmista! Moukka olet tässä itse jos joku.

Vierailija
37/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:17"]

Sivistymättömyys ja moukkamaisuus paistaisi aloittajan kirjoituksesta, ellei tämä olisi pelkkä huono provo.

[/quote]

Kas kun aloitus ei ole provo, vaan totisinta totta! Valitettavasti olen "siunattu" moukkamaisilla appivanhemmilla ja jos jotenkin saisin muuttaa tilanteen, muuttaisin sen välittömästi. En viitsi sentään appivanhempien vuoksi erotakaan miehestäni. Ja toisaalta valitsin mieheni appivanhemmista huolimatta. Ajattelin, että pärjään heidän kanssaan jotenkin pari kertaa vuodessa.

Mutta kyllä se tilanne nyppii ankarasti. Livenä en kehtaa tällaisia avautumisia tehdä, joten sen vuoksi puin asiaa täällä anonyymisti. Ole onnekas, että sinä et tunne appivanhempieni kaltaisia ihmisiä, joten pääset syyttelemään avausta provoksi.

Vierailija
38/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:10"]

Onko anoppihullulta loppunut aloituksien aiheet kesken, vai mielikuvitus. Tämä on anoppihullun riman alitus. Keksi parempi

[/quote]

Ei ole provo. Katso edellinen viestini yllä. Juntteja ja moukkia on Suomessa ihan oikeasti, vaikka niitä itse ei olisikaan tavannut. En minäkään olisi ennen uskonut, että appivanhempieni kaltaisia ihmisiä on muualla paitsi kaunokirjallisuudessa ja huonosti kirjoitetuissa suomalaisissa teatterinäytelmissä.

Vierailija
39/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:01"]

Sama. Tosin mun puolison pihalla se siili varmaan ammuttaisiin tai ajettaisiin mönkijällä yli. Ihana kun kysytään että missä tällaista muka on. Mene sata kilometriä Helsingistä metsään niin kyllä alkaa olla melkein enemmistönä.

[/quote]

Todellakin. Järkytyksekseni kuulin, että miehen lapsuudessa paikkakunnalla oli tavallista tappaa linnunpoikasi ja rikkoa pesistä linnunmunat. Olin oikeasti epäuskoisen kauhistunut ja olen sitä vieläkin. Omassa kaveripiirissäni lapsuudessani suhtauduttiin luontoon kunnioittavasti.

T. Ap

Vierailija
40/41 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*linnunpoikasia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän