Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosikausia kestänyt voimakas yöhikoilu ja muut vaivat

Vierailija
08.09.2021 |

Sairastin noin 15 vuotta sitten jonkun tuntemattomaksi jääneen infektion, jonka vuoksi tulehdusarvot nousivat moneen sataan ja makasin useamman päivän sairaalassa. Syytä ei selvinnyt, mutta tämän jälkeen olen kärsinyt todella voimakkaasta yöhikoilusta (näin esimerkkinä viime yönä hikosin patjan läpimäräksi, joka päivä sänkyvaatteet pesuun ja patja mennyt vaihtoon useita kertoja) ja tämän lisäksi väsymystä, epämääräisiä yleisoireita ja kipeyden tunnetta ilman mitään sairautta. Nivelsärkyjä ja viiltäviä kipuja, vatsavaivoja..Imusolmukkeet ovat olleet kaikki nämä vuodet turvoksissa kaulalla, ne kuitenkin tutkittu useaan otteeseen eikä mitään muuta kuin turvonneet imusolmukkeet, veriarvoissa ei koskaan mitään vikaa. Pientä lämmönnousua melkein joka päivä, ei kuitenkaan kuumetta ikinä. Mitään lääkityksiä minulla ei ole, jotka selittäsivät vaivoja. Ongelma puhkesi teini-iässä, nyt olen vähän reipas 30v.

Nettilääkärit diagnoosia veikkaamaan, koska kenelläkään ei ole tähän mennessä ollut sellaista minulle tarjota.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyseiset oireet aiheutti Hodginin lymfooma. Tosin kyse oli parin kuukauden oireista, ei vuosien.

Uudelleen lääkäriin.

Vierailija
2/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyseiset oireet aiheutti Hodginin lymfooma. Tosin kyse oli parin kuukauden oireista, ei vuosien.

Uudelleen lääkäriin.

Sepä juuri, kun tämä on kestänyt niin kauan. Lääkärissä vähän turha käydä, kun oireet leimataan psyykkisiksi, vaikka kivuilta olen välillä raahautunut päivystykseen.. Tämä hikoiluoire on kuitenkin häiritsevin oire, kun se ei oikeasti ole mitään pientä. Sellaista, että luulen joka aamu laskeneeni alleni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se infektio jäi sun keskushermostoon. Siis sulla on pysyvä kroonistunut keskushermoston tulehdustila.

Turha mennä lääkärille, ei ne tuollasia hoida.

Siis sama juttu kuin Long Covid. Koronasairauden akuuttivaihe hoidetaan, mutta se tulehdus jää keskushermostoon pysyvästi eikä sille terveydenhoitojärjestelmässämme tehdä yhtään mitään.

En tiedä onko sillä yhtikäs mitään merkitystä että että miten sen tulehdustilan on keskushermostoon saanut, tai no, käsittääkseni sillä ei ole merkitystä. Eli että mikä se "akuutti sairaus" alunperin oli. Se voi olla ihan mikä vain mikä on akuutisti väliaikaisesti nostanut tulehdusarvot tosi ylös. Esim jopa tavallinen "kurkkutulehdus" minkä aiheuttaa streptokokkivirus (tms?), niin siinäkin voi joskus harvoin etenkin lapsilla käydä niin että virus pääsee tunkeutumaan kurkusta pois keskushermostoon ja sitten siitä lapsesta tulee ihan älyttömän sairas ihan älyttömän pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIllaiset elintavat ,paino yms ?

Vierailija
5/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tommost aiheutti nivelreuma. Sai alkunsa angiinasta. Kesti kyllä sen diagnoosin saaminen ja sitten hoidettiin malarialääkkeellä. Jokin hydroksikolorokiini, jota piti vetää sellaiset 9 kk.

Vierailija
6/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muita?

Vierailija
7/8 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumafaktorit on katsottu moneen kertaan, kilpirauhaset ja kaikki, kaikki verikokeet on tosiaan ok aina ja niitä on vuosien mittaan otettu monia. Olen aina ollut normaalipainon alarajoilla, liikuntaa harrastan useamman kerran viikossa ja hyötyliikun päivittäin.

Tuo kroonistunut tulehdustila on tullut itselläkin mieleen, mutta toivon vain, että se olisi joku mikä olisi hoidettavissa. Kyseessä oli juurikin joku raju nielu/hengitystietulehdus, mutta testeistä ei selvinnyt aiheuttajaa.

Ap

Vierailija
8/8 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi