kuinka kauan kestää että lähes tulkoon erakon elämää viettävä ihminen sekoaa?
Jos kyseessä suht "normaali tapaus", ei jo luonnostaan erakkoluontoinen ihminen.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:33"]Miten sekoaa?
[/quote]
mielenterveys alkaa pahasti rakoilla.
Ei välttämättä sekoa ollenkaan. Minä esim viihdyn yksin aina paremmin kuin seurassa.
Tunnen yhden, joka on elänyt "erakkona" vuodesta 2009. Ei ole vielä seonnut.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:37"]Tunnen yhden, joka on elänyt "erakkona" vuodesta 2009. Ei ole vielä seonnut.
[/quote]
Oho, millaista elämää viettää hän? Miksi elää erakkona?
Mä olen kohta 10 vuotta, eikä vielä merkkejä
Minä uskoisin viihtyväni yksin hyvinkin pitkän ajan. Esim. vuosi mökillä vain oman itseni kanssa olisi unelmieni täyttymys.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:37"]Ei välttämättä sekoa ollenkaan. Minä esim viihdyn yksin aina paremmin kuin seurassa.
[/quote]
Tässä tarkoitetaan laajempaa elämäntapaa, ei vain sitä että sattuuko viettämään sosiaalista elämää vaiko ei.... Puhun yksin asuvista ihmisistä, joilla ei arkipäivien aikana ole minkäänlaisia sosiaalisia tilanteita kenenkään kanssa tai missään paitsi aivan välttämättömien asioiden (ruokaostokset) kautta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:37"]Ei välttämättä sekoa ollenkaan. Minä esim viihdyn yksin aina paremmin kuin seurassa. [/quote] Tässä tarkoitetaan laajempaa elämäntapaa, ei vain sitä että sattuuko viettämään sosiaalista elämää vaiko ei.... Puhun yksin asuvista ihmisistä, joilla ei arkipäivien aikana ole minkäänlaisia sosiaalisia tilanteita kenenkään kanssa tai missään paitsi aivan välttämättömien asioiden (ruokaostokset) kautta.
[/quote]
Häh, on kai meitä yksin asuvia työttömiä vaikka millä mitalla. En mä tunne oloani edes erityisen eristyneeksi, kiitos netin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:39"]
[/quote]
Mulla noin 12 vuotta erakkoilua takana, vielä pää on kasassa :) Mutta olenkin introvertti, mulla ole sellaisia "sosiaalisia tarpeita", mitä tarvis tyydyttää.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:37"]Ei välttämättä sekoa ollenkaan. Minä esim viihdyn yksin aina paremmin kuin seurassa. [/quote] Tässä tarkoitetaan laajempaa elämäntapaa, ei vain sitä että sattuuko viettämään sosiaalista elämää vaiko ei.... Puhun yksin asuvista ihmisistä, joilla ei arkipäivien aikana ole minkäänlaisia sosiaalisia tilanteita kenenkään kanssa tai missään paitsi aivan välttämättömien asioiden (ruokaostokset) kautta.
[/quote]
Häh, on kai meitä yksin asuvia työttömiä vaikka millä mitalla. En mä tunne oloani edes erityisen eristyneeksi, kiitos netin.
[/quote]
Eikö sinulla siis ole mitään sosiaalisia kontakteja?
Erakkona oleminen ois oikeastaan tosi kivaa, ajatelkaa ei ikinä yhtään flunssaa, ei yhtään mahatautia, ei mitään tartuntatauteja.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:39"]
[/quote]
Mulla noin 12 vuotta erakkoilua takana, vielä pää on kasassa :) Mutta olenkin introvertti, mulla ole sellaisia "sosiaalisia tarpeita", mitä tarvis tyydyttää.
[/quote]
Miltä tuntuu, ettei ole ketään, kenelle puhua? Ketään, kenelle kertoa iloista tai suruista tai peloista? Eikä ketään kuka kertoisi sinulle elämästään?
Erakon hautajaiset ovat hiljaista sorttia. Ei itkun itkua kuulu.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:50"]
[/quote]
Ei se vainajaa häiritse.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:41"]
[/quote]
Koko elämäni olen ollut framilla. Milloin konsertin sooloesiintyjänä lapsena, milloin tuppisuusukuni "viihdyttäjänä" merkittävissä sukujuhlissa. Se kaikki mikä tuossa välissä on tapahtunut, on saanut minut väsymään. Oma haaveeni on eristäytyä. :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:50"]
[/quote]
Ei se vainajaa häiritse.
[/quote]
Ei vainajaa, mutta kuolevaa lähestyvälle vanhukselle se voi olla ikävä ajatus.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:54"]Koko elämäni olen ollut framilla. Milloin konsertin sooloesiintyjänä lapsena, milloin tuppisuusukuni "viihdyttäjänä" merkittävissä sukujuhlissa. Se kaikki mikä tuossa välissä on tapahtunut, on saanut minut väsymään. Oma haaveeni on eristäytyä. :)
[/quote]
Miksi sosiaalisuus väsyttää? Miksi et hakeudu sellaisten ihmisten seuraan, jotka saavat olosi hyväksi?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:37"]
Ei välttämättä sekoa ollenkaan. Minä esim viihdyn yksin aina paremmin kuin seurassa.
[/quote]
...ja olet tietokoneella muiden ihmisten parissa, nytkin aaveella. Käynet töissä/harrastuksissa/kaupassa muiden ihmisten parissa. Eli et ole erakko.
Miten sekoaa?