Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Broilerinkoivet boxissa, onko ne ihan sontaa ruoaksi?

Vierailija
16.10.2014 |

miten ne valmistatte ja minkä kanssa syötte? Tietty valmístaja jonka koivet olis ok ellei jopa hyviä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No??

Vierailija
2/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tällaiset ruoka on sontaa kysymykset, ei viitsi edes vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, sontaa on. Mä en saa niitä alas, mutta muu perhe tykkää.

Silloin tällöin höynähdän niitä ostamaan ja kadun jo heti kotona. Inhoan sitä oranssia lientä yli kaiken.

Laitan ne ruuaksi siten, että otan uunipannun ja siihen päälle ritilän. Nostelen inhonilmein koivet paketista ja asettelen ne limittäin ritilälle. Sitten kiikutan pikavauhtia ne tyhjän laatikot roskikseen, koska en kestä katsella niitä keittiössäni. Tyrkkään uunipannun koipineen uunin keskitasolle 180 astetta ja noin tunti. Tarjoilen riisin, kasvisten ja mustaherukkahillon kera. Itse syön riisin, kasvikset ja hilloa, muu perhe syö ne koivet.

Vierailija
4/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aika usein koipireisiä. Ostan yleensä ilman marinaadia olevia, tai ainakin pyyhin pois kaiken valmisliemen. Pintaan mausteita currya, paprikajauhetta, suolaa, rosmariinia ja uuniin tunniksi. Hyvää on. Mun mielestä liha on paljon maukkaampaa kuin fileissä.

Vierailija
5/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:39"]

Silloin tällöin höynähdän niitä ostamaan ja kadun jo heti kotona. Inhoan sitä oranssia lientä yli kaiken.

Laitan ne ruuaksi siten, että otan uunipannun ja siihen päälle ritilän. Nostelen inhonilmein koivet paketista ja asettelen ne limittäin ritilälle. Sitten kiikutan pikavauhtia ne tyhjän laatikot roskikseen, koska en kestä katsella niitä keittiössäni. Tyrkkään uunipannun koipineen uunin keskitasolle 180 astetta ja noin tunti. Tarjoilen riisin, kasvisten ja mustaherukkahillon kera. Itse syön riisin, kasvikset ja hilloa, muu perhe syö ne koivet.

[/quote]

Pakko ostaa niitä marinoituja, jos se oranssi liemi ällöttää?

Meillä tehdään koivista pulled chickeniä (kaikille trendiruoan vihaajille pusipusi vaan!). Marinoimattomista toki ja itse maustetaan. Koipi on ehdottomasti paras broilerin osa pulledin tekemiseen. Mausteet vaan hierotaan nahan sisään ja ennen repimistä vasta nahka pois. Muuhun ruoanlaittoon ei tule koipia käytettyä.

Vierailija
6/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tulee, ihan marinoiduistakin. Vaatii vaan pitkän haudutuksen uunissa, ainakin pari tuntia. Nahkaa en syö koskaan, mulle aivan sama mitä siihen on hinkattu.

Vierailija
7/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mainiosti kanakeittoonkin , maku paras siinä ;)

Vierailija
8/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en ole sontaa koskaan syönyt tai edes maistanut, vaikea vastata.

Vierailija
9/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:39"]

[/quote]

Pakko ostaa niitä marinoituja, jos se oranssi liemi ällöttää?

Meillä tehdään koivista pulled chickeniä (kaikille trendiruoan vihaajille pusipusi vaan!). Marinoimattomista toki ja itse maustetaan. Koipi on ehdottomasti paras broilerin osa pulledin tekemiseen. Mausteet vaan hierotaan nahan sisään ja ennen repimistä vasta nahka pois. Muuhun ruoanlaittoon ei tule koipia käytettyä.

[/quote]

Täältä periferiasta ei saa muuta kuin marinoituja. Olen kauppiaalta kysynyt naturellia, eikä hän innostunut tilaamaan, kun ei ole menekkiä.

Vierailija
10/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina marinaadit pois. Tunti uunissa ja riisiä ja vihanneksia. Nahat jätän syömättä. Pari kertaa kuukaudessa niitä on ja kaikki tykkää. Kun ostamme kokonaisen grillikanan, lapset haluavat aina koivet, kun liukas liha( rasvaisempi) on kuulemma parempaa kuin kuiva rinta. Meillä tykätään, kun ei viikottain syödä.

Vierailija
11/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:43"]

[/quote]

"Pulled", varsinkin aasialaissävytteinen, mikä tahansa liha oli "trendikästä" n. 5 vuotta sitten. Viimeiset pari vuotta se on ollut jo totaalisen passé. Ja viimeisen vuoden se on ollut ihan vaan tuulipukujen juttu.

Että nusinusi vaan sinnekin *jaksupus*

Vierailija
12/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tähän tuumaatte että tuolla eristäytyneellä ja vanhaan aikaan jämähtäneellä korpiseudulla oli lapsuuskodissani 90-luvulla koipireidet uutuutta ja vain huom vain: pääsiäisruoka. Kyllä sitä on vähästä ollut lapsena iloinen, ajatelkaa kuinka hyvältä se maistui kun muulloin oli ympäri vuoden pottua, keitettynä, muussina, keitettynä.. jne jne.. Joten sellaista sontaa, toisen paska on toisen kulinaristinen haave..

Vierailija
13/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:08"]

Mitäs tähän tuumaatte että tuolla eristäytyneellä ja vanhaan aikaan jämähtäneellä korpiseudulla oli lapsuuskodissani 90-luvulla koipireidet uutuutta ja vain huom vain: pääsiäisruoka. Kyllä sitä on vähästä ollut lapsena iloinen, ajatelkaa kuinka hyvältä se maistui kun muulloin oli ympäri vuoden pottua, keitettynä, muussina, keitettynä.. jne jne.. Joten sellaista sontaa, toisen paska on toisen kulinaristinen haave..

[/quote]

Tuo kyllä edelleen jaksaa yllättää, kun Suomessa matkustelee, miten ankeita jotkut paikat ovat ruokakulttuuriltaan. Itse asunut koko ikäni Helsingin kantakaupungin alueella ja aina on ollut kauppahallien lihatarjonta, Stockan herkku jne. kävely ja fillarimatkan päässä. Menepä jossain pitäjässä kyselemään vaikka iberico porsaan secretoa niin luulevat ulkomaalaiseksi. Hakaniemen hallista(kin) tämä(kin) tulee saman tien tiskin yli.

Vierailija
14/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän koivista ja erityisesti siitä nahasta. Teen riisipedillä uunissa ja ihan niitä marinoitujakin.

Vierailija
15/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta (ja halvin) kananlihaa ne on. Keitä 2 h ja irrota liha kastikkeeseen tms

Vierailija
16/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:50"]Harmi kun en ole sontaa koskaan syönyt tai edes maistanut, vaikea vastata.
[/quote]

Mietin samaa. Mistä ap. tietää mille sonta maistuu? Marinoiko se sen myös...

Vierailija
17/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pari kuussa ostan ja paistan ne koivet jonka jälkeen irrotan lihat ja teen vaihtelevasti kanakastikkeita, kanakeittoja, risottoa jne. Meillä lapset pitävät erityisesti. Ikinä en lätkäsisi pelkkää koipea lisukkeiden kera lautaselle kuten omassa lapsuudessani äitini teki, samoin koulussa oli tarjolla näin.

Vierailija
18/18 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:40"]Meillä syödään aika usein koipireisiä. Ostan yleensä ilman marinaadia olevia, tai ainakin pyyhin pois kaiken valmisliemen. Pintaan mausteita currya, paprikajauhetta, suolaa, rosmariinia ja uuniin tunniksi. Hyvää on. Mun mielestä liha on paljon maukkaampaa kuin fileissä.
[/quote]

Juuri näin, fileet on kuivia ja mauttomia, koipireisien liha on herkkua.