Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvaisen ruoan ylistys

Vierailija
28.10.2014 |

Mitä mieltä olette mm. näistä artikkeleista?

http://www.magneettimedia.com/lyhyt-rasva-aapinen/

http://www.magneettimedia.com/rasvaisen-ruoan-ylistys-lyhyt-rasva-aapinen-2/

Hitto, mistä tässä oikeasti enää tietää mitä (rasvaa) kannattaa syödä ja mitä ei? En ole karppaaja, mutta olen heidän touhujaan välillä sivusta seurannut. Ovatko he oikeassa, että meidän tulisikin käyttää mm. voita ja kermaa ruoanlaitossa? Onko ne oikeasti terveellisiä?

Millaisia omakohtaisia kokemuksia teillä on rasvan käyöstä ja omasta terveydentilastanne?

T. Hämmentynyt

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa mitä mieltä olen Magneettimediasta, mutta olen liian hyvätapainen.

Vierailija
2/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun sano vain, minä en ole siitä tietoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle olisi parasta olla syömättä voita, kermaa, rasvaisia lihoja. 

Margariinit ja ruokakermat, sekä lihoista rasvattomat fileet ovat parasta ravintoa.

Maidot ja jugurtit rasvattomina.

Vierailija
4/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä tuon tietää. Ite oon syönyt milloin mitäkin rasvaa ja kolesteroli on aina ollut hyvä. Tosin olenkin vasta kolmekymppinen. :D

Vierailija
5/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:00"]

Mistäpä tuon tietää. Ite oon syönyt milloin mitäkin rasvaa ja kolesteroli on aina ollut hyvä. Tosin olenkin vasta kolmekymppinen. :D

[/quote]

Yhdistät rasvan kolesteroliin, millä logiikalla?

Vierailija
6/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettimedia on Suomen ehkä isoin huuhaatuubi. Vain hardcore höynäytettäville.

Vierailija
7/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:00"]

[/quote]

Yhdistät rasvan kolesteroliin, millä logiikalla?

[/quote]

Karppaus.infossa on satoja sivuja sitä logiikkaa kertynyt, kun ihmiset kummastelee rajustikin nousseita kolesterolejaan. Ei toki kaikki, kaikilla ei vaikuta.

Vierailija
8/12 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse ajattelen, että mitä vähemmän ruokaa on käsitelty, sen terveellisempää se on ihmiselle. Eli en ole margariinien ja kasviskurien käyttäjä. En myöskään karppaa. 

Vierailija
9/12 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikauden ihminen söi lihaa

Vierailija
10/12 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Kivikauden ihminen söi kaikkea syötäväksi kelpaavaa, mitä käsiinsä sai. Juuria, lehtiä, siemeniä ja kaikkia mahdollisia eläimiä. Sitten ihminen keksi maanviljelyn, josta alkoi kulttuuri ja sivistys.

Vierailija
11/12 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuudella kaikkea.

Vierailija
12/12 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Söi - ja söi paljon muutakin. Joidenkin arvioiden mukaan metsästäjä-keräilijät keräilivät 60 % ravinnosta ja metsästivät 40 %. Syöty liha oli riistaa, joka yleensä ei ole kovin rasvaista. Toisaalta he myös kuolivat noin 30-vuotiaina. 

Summa summarum - kukaan ei voi jäljitellä tarkkaan kivikauden ruokavaliota koska ruokavalio on vaihdellut alueellisesti sekä vuoden aikojen mukaan ja kivikaudella kuoltiin nuorina. Eli mikä relevanssia kivikauden ruokavaliolla on oikeastaan ollut nykypäivän ravintokeskusteluun?