Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausarvista!

Vierailija
16.10.2014 |

Jos teini-iässä on tullut raskausarpia esim. pakaroihin, sisäreisiin ja jenkkakahvojen kohdalle, niin onko kovin todennäköistä, että niitä tulee myöss paljon raskauden aikana? Kertooko se siitä, että ihotyyppini on sellainen, että minulle niitä helposti tulee? 

Olen viikolla 16 raskaana olen nyt vatsan kasvaessa alkanut pohdiskelemaan, että tuleeko minulle raskausarpia. Äidilläni ei ole ollenkaan, vaikkakin synnyin 5vko etuajassa. Mummollani ei myöskään ollut 3 lapsen jälkeen. Minulla tosiaan on kasvuiässä tulleita arpia, jotka jo vaaleita ja huomaamattomia. 

Mites teillä? Tuliko arpia? Oliko arpia jossain puolella kehoa jo ennen raskautta? :) 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 22:18"]Minulle tuli yksi ainoa raskausarpi alavatsaan ja sekin on todella pieni ja himmentynyt/parantunut todella paljon. Muutenkaan ei ole jäänyt yhtään kiloa raskausajalta ja maha on palautunut normaaliin kokoon :) Olen onnekas ollut :) [/quote] Lisäten ap sinulle vielä että Olin myös itse 20vuotias kun esikoisen sain ja olen vaalea ihoinen :) Ei kannata kauhistella ollenkaan. Se on niin yksilöllistä kuka saa ja kuinka paljon arpia :^

[/quote]

Täytyy toivoa ettei tulisi. Aion kyllä rasvailla, vaikka siitä ei välttämättä apua ole niin enpä ainakaan voi miettiä sitten jos arpia tulee että olisiko tullut niin paljon jos olisin rasvannut. :D Luulisi kyllä, että se vähän auttaisi koska kai ainakin pintakuiva iho halkeilee helpommin kuin hyvin kosteutettu? Uskon kyllä että jos on tullakseen niin tulee rasvauksesta huolimatta, mutta ehkä se vähän voisi avittaa tilannetta. 

Mua ei siis haittaisi jos niitä arpia vähän tulisi tai semmoisia kapeita ja lyhyitä. Niitä mulla kun tosiaan on reisissä ja jenkkiksissä ja ne näkee vaan tihrustamalla ja useinkaan en edes muista niiden olemassa oloa. Mutta tuollaiset pitkät, leveät ja syvät arvet kyllä harmittaisi. Sama jos tulee semmoinen roikkuva ja ruttuinen vatsa vaikka arpia ei tulisikaan. 

Voi olla että ei tule mitään, mutta aivan yhtälailla saatan olla juuri sellainen ihminen jolle tulee tuollaiset pahimmasta päästä olevat raidat...

Ap
[/quote]

Niimpä! Itse ainakin rasvailin apteekin syväkosteuttavilla rasvoilla ja ehkä juuri sen takia ei tullut kuin yksi pieni, mistäs sen tietää :) Olin aivan samanlainen kuin sinäkin, kauhistelin arpia ja synnytystä mutta lopulta synnytyksen jälkeen en edes tajunnut miksi olin pelännyt sitä kaikkea :) Enkä usko että sinulle roikkuvaa mahaa jää kun olet nuorikin vielä :) Onnea vielä raskauden johdosta!! :)

Vierailija
22/24 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli teini-iän kasvupyrähdyksissä arpia selkään ja reisiin ja ensimmäisessä raskaudessa ekat arvet tulivat jo viikolla 14. Sen raskauden jäljiltä olen raidallinen kuin tiikeri. Arpiatuli lähinnä vatsaan, mutta myös rintoihin, selkään ja sisäreisiin. Tämä ahkerasta rasvailusta huolimatta. Nyt toisessa raskaudessa (tällä hetkellä 19+ 5)ei ole tullut uusia arpia, mutta vanhojen arpien kohdalta iho on niin venynyttä, että taitaa antaa myöden ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tuli raskausarpia takapuoleen, sisäreisiin, tisseihin. Niitä on paljon. En lihonut tai mitään, painoa oli 46 kiloa ja silti ne jostain ilmestyi, häpeän niitä edelleen, koska tosiaan, niitä on paljon ja näkyviä. Nyykyään, 8 vuotta myöhemmin, jos paino nousee edes kilon verran, raskausarvet tulevat samantien tähän jenkkakahvojen kohdalle, enkä vieläkään ole mitenkään iso. Painan alle 60 kiloa. Ja ihonväriin liittyen olen ehkä hieman tummempi kuin "normaali valkoihoinen" ja tumma tukka. Harmittaa kovasti että olen niin herkkä näille arville :( rasvaaminen ei auta

Vierailija
24/24 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuiässä arpia tuli, mutta raskaudesta ei ainuttakaan. Tukka on punertava, iho helposti ruskettuva, mutta muulloin vaalea. Rasvailin kyllä ahkerasti koko raskausajan Bio Oililla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän