Vaatteita ilmaiseksi bloggareille! ? (poikien tyyliin)
Huomasin, että Poikien tyyliin-bloggari on saanut kritiikkiä viimeisimmässä postauksessaan siitä, että hänen bloginsa on nykyisin jatkuvaa mainostamista ja ilmaiseksi saatujen tuotteiden mainostamista yms. Hän itse vastaa kritiikkiin niin, että on mukava saada ilmaisia vaatteita (tottakai), mutta hän joka tapauksessa postailisi samoista vaatteista vaikkei saisikaan niitä ilmaiseksi.... samalla kuitenkin myöntää, että rahatilanne on tiukka (kelläpä ei olisi tuossa tilanteessa: kotiäiti, 5 lasta ja tuskin miljonääri-mies). Mitä mieltä olette näistä ilmaisista vaatteista, joita bloggarit saavat? Jotenkin tuntuu hurjalta, että hänenkin saamansa vaatteet ovat varmaan useiden satojen eurojen arvoisia..
Joo joo, olen ehkä hieman kateellinen.. en kuitenkaan ole sitä mieltä, että kyseinen blogi olisi niin hyvä nykyisin, että tällainen mainonta olisi kannattavaa firmoille!
Kommentit (10)
Jaah no siinäpä saa, en ole kateellinen. Mutta en noita mainospostauksia myöskään lue, tylsiä
Jos bloggaajalla on oma erityinen tyyli ja saadut vaatteet sopivat siihen, mielestäni se on ihan ok.
No kyllä se uskottavuus häviää, kun kaikki on saatua- Vähän niin kuin siinä Riikan blogissakin. Joka postauksessa maininta, että kyllä minä näitä muutenkin ostaisin. Toisaalta, ei ole enää järkeä kirjoittaa mistään itse ostamastaan, koska sehän olisi ilmaista mainosta. Mutta ei näitä jaksa lukea.
Samaa mieltä. Blogihan heräsi taas henkiin, kun kirjoittaja sai tytön poikien jatkoksi. En lue enää, jotenkin tylsä ja liikaa mainostusta.
En lue ainuttakaan blogia, missä mainostetaan millään tapaa. Postaukset ei mene siihen, että hehkutetaan jostain tuotteesta X kiilto silmissä, että saisi joltain yhtiöltä ilmaiseksi tätä.
Minä taas jonkin verran markkinointibudjetteihin perehtyneenä sanoisin että bloggaajille jaetut haalarit ovat hyttysen pissejä meressä, vaikka blogi ei ihan priimaa olisikaan.
No mä haluaisin että ne bloggarit saisivat tavaraa, mutta en halua niiden näkyvän blogissa.
En pidä mainoksista missään muodossa mutta blogi on niitä harvoja mainoskanavia joista sitä mainosten lukemista ei voi estää. TV:ssä voi vaihtaa kanavaa, mainoslehtiä ei tarvitse lukea, netissä voi mainokset blokata ja radiokanavaa vaihtaa toiseen.
Blogeissa usein on jo lukenut juttua, kunnes tajuaa sen olevan mainos, sitten tulee "no höh"-fiilis. Jos vielä edellinen/seuraavakin postaus on mainos, niin ei tee mieli tulla enää uudestaan blogiin.
Blogimainonta perustuu suosittelumarkkinointiin, mutta jos bloggaaja menettää "uskottavuutensa" suosittelijana, eli käytännössä lukijat näkevät mielipiteen olevan maksettu, niin suosittelumarkkinoinnin teho menetetään.
Omasta mielestäni blogimainostamisen pitää uudistua, bloggaajien tulisi tajuta tämä jotta eivät menetä lukijoitaan.
Mulle on sama mitä saavat tai mitä ei mutta hirveän tylsää tuollaista blogia on seurata.. Tuntuu, et ennen oli parempi. En sano tätä pahalla ollenkaan mutta siltä vaan tuntuu. Niinkuin mainoksia vaan lukisi.