Ompelijat hoi!
Kertokaa mikä on kestävä ja hyvä ompelukone?Ihan perusjuttuihin tarviin konetta eli. lahkeet,verhot,pipot,paikkaukset jne.
Kommentit (8)
Ostin -85 Berninan kaikkein halvimman mallin, ja tänä syksynä vein sen ekan kerran huoltoon. Ompelin aikoinani sekä lapsille että itselleni vaatteita, ja tyytyväinen olen ollut.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 18:14"]Ostin -85 Berninan kaikkein halvimman mallin, ja tänä syksynä vein sen ekan kerran huoltoon. Ompelin aikoinani sekä lapsille että itselleni vaatteita, ja tyytyväinen olen ollut.
[/quote] hei, uteliaisuudesta vaan kysyisin että missä sait huollatettua ompelukoneesi?
Perusmallinen Singer vuosimallia -81. Joskus on ainakin kerran ollut huollossa ja toimii edelleen mainiosti. Tippa öljyä kannen alle silloin tällöin riittää kotihuolloksi.
Jos haluat kestävän koneen, niin kannattaa etsiä kirppikseltä vanhaa konetta, jonka sitten käyttää huollossa jos ei toimi ihan moitteetta. Ompelukoneliikkeissä voi myös olla myynnissä noita vanhoja käytettyjä. Ne vaan on kestävämpiä, kun niihin on käytetty laadukkaampia osia. Jos uutta katselet, niin ei kannata ostaa markkinoiden halvimpia "muovileluja".
Berninan Bernetteen olen ollut tosi tyytyväinen. Maksoi jonkin verran, mutta on toiminut hyvin ja vaikuttaa kestävältä.
Tuohon ap:n kuvaamaan käyttöön riittää kyllä se markkinoidedn halvin muovikonekin, mikä tahansa näistä satasen vekottimista prismasssa. Kellään ei ole niin paljon verhoa ja housunlahkeita päärmättäviksi, ettei niistä sillä halvimmallakin koneella selviäisi -ellet sitten tee sitä ammatiksesi jollakin isommalla tavaratalolle ja muutamalle hotellille.
Itselläni on noin 7 vuotta vanha elektroninen phaff, hinta ostaessa joku 850€. Käyttömukavuus on hyvä, ei tärise eikä metelöi, eikä siitä yhtään kuluvaa osaatai elektronista osaa ole rikki mennyt. Langan neulansilmäänavittajan väänsin vahingossa rikki ihan itse. Kone on ollut hyvä ja kestävä ja tehnyt kaiken, mitä olen halunnut sen tekevän. Mutta ap ei siis tarvitse tämmöistä konetta tuolle käytölle, joka hänellä on. Mutta kyllä ne 1980-luvun kirpparikoneetkin alkaa tässä vaiheessaa jo lopussa ola, itee en ryhtyisi sellaista etsiäkseni vaivaa näkemään.
Eiks kukaan omista ompelukonetta?