Milloin vaihdat talvirenkaat? Pk-seutu
Marraskuun alusta saa vaihtaa, tai aiemminkin sään niin vaatiessa. Joulukuun alusta talvirenkaat on pakolliset. Huomisesta eteenpäin säätiedotus lupailee jo miinusasteita. Meillä on alla sakkorajalla olevat kesärenkaat, uudehkot nastarenkaat varastossa odottelemassa. Mietin josko menis jo vaihdattamaan. Käyn mieluummin ammattimiehellä teettämässä niin saa tasapainotuksen ja muun samalla, eikä se nyt niin suuri maksu ole pätevästä ja turvallisesta vaihdosta. Mites teillä, ja mitä mieltä?
Kommentit (29)
Silloin, kun säätiedotteissa on yöpakkasia, saa vaihtaa.
Marraskuussa joskus. Ensi viikolle on taas niin lämmintä, että ei todellakaan vielä vaihdeta.
Ei kai sun uusia renkaita tarvi mennä tasapainottamaan?
Osta nyt uudet kesärenkaat, voi olla hyviä tarjouksia jäännöseristä.
En nyt ole ihan varma saako vastata, kun en asu pk-seudulla, mutta:
Itse on vaihdettu edellisviikonloppuna nastarenkaat. Itse vaihdamme muutenkin. 100km:n ajon jälkeen tarkistettiin vielä uudelleen rengaspaineet ja pulttien kiriminen. Meri-Lappi.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:40"]Syyskuussa. Lappi
[/quote]Tämä nyt on ihan selvä, Oulussakin on jo lunta. Mut täällä Pk-seudulla nuo säät on niin paljon vaihtelevampia. Ap
Normaalisti marraskuun 3. viikolla. nyt tosin pitkän ajan ennusteet lupailee lunta jo marraskuun puolivälissä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:45"]Ei kai sun uusia renkaita tarvi mennä tasapainottamaan?
Osta nyt uudet kesärenkaat, voi olla hyviä tarjouksia jäännöseristä.
[/quote]Ei ne ole uudet, mutta hyvät kuitenkin. Mä en tiedä tarviiko vai ei tasapainotusta, tosin lukemani mukaan se pitäis aina tehdä vaihdon yhteydessä. Ihan mielelläni tosiaan maksan sen vaihdon, keksin heti pitkän listan miksi en vaihtaisi itse. Lisäksi pitää vaihtaa renkaat vanteille kun meillä on vaan yhdet. Ajattelinkin katsella kesärenkaita nyt myös, jos löytäis edulliset vanteiden kans. Vähän tosin mietinnässä auton vaihto keväällä joten en ole varma kannattaako ostaa nyt uusia sitten.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:42"]
Ajan kitkoilla ympäri vuoden
[/quote]
Miksi? Ei kai ne kovin kivat kesäkelillä ole? Eivätkä ihan tutkitusti pärjää hyville kesärenkaille vesiliirtotilanteessa.
Ajattelin vaihtaa ensi viikonloppuna. Aamuisin voi olla jo liukasta espoossakin. Meillä kitkarenkaat ja itse vaihdetaan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:45"]Ei kai sun uusia renkaita tarvi mennä tasapainottamaan? Osta nyt uudet kesärenkaat, voi olla hyviä tarjouksia jäännöseristä. [/quote]Ei ne ole uudet, mutta hyvät kuitenkin. Mä en tiedä tarviiko vai ei tasapainotusta, tosin lukemani mukaan se pitäis aina tehdä vaihdon yhteydessä. Ihan mielelläni tosiaan maksan sen vaihdon, keksin heti pitkän listan miksi en vaihtaisi itse. Lisäksi pitää vaihtaa renkaat vanteille kun meillä on vaan yhdet. Ajattelinkin katsella kesärenkaita nyt myös, jos löytäis edulliset vanteiden kans. Vähän tosin mietinnässä auton vaihto keväällä joten en ole varma kannattaako ostaa nyt uusia sitten.
[/quote]No pitäähän ne sitten tasapanottaa jos ne ei ole vielä edes vanteilla, eikä niitä kannata edes yrittää laittaa itse. Eikö kannattaisi ostaa toiset vanteet?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:45"]Ei kai sun uusia renkaita tarvi mennä tasapainottamaan? Osta nyt uudet kesärenkaat, voi olla hyviä tarjouksia jäännöseristä. [/quote]Ei ne ole uudet, mutta hyvät kuitenkin. Mä en tiedä tarviiko vai ei tasapainotusta, tosin lukemani mukaan se pitäis aina tehdä vaihdon yhteydessä. Ihan mielelläni tosiaan maksan sen vaihdon, keksin heti pitkän listan miksi en vaihtaisi itse. Lisäksi pitää vaihtaa renkaat vanteille kun meillä on vaan yhdet. Ajattelinkin katsella kesärenkaita nyt myös, jos löytäis edulliset vanteiden kans. Vähän tosin mietinnässä auton vaihto keväällä joten en ole varma kannattaako ostaa nyt uusia sitten.
[/quote]No pitäähän ne sitten tasapanottaa jos ne ei ole vielä edes vanteilla, eikä niitä kannata edes yrittää laittaa itse. Eikö kannattaisi ostaa toiset vanteet?
[/quote]Kannattaisi ja niin ostankin jos/kun ostan uudet kesärenkaat ja jos pidetään vielä tuo auto kevään jälkeenkin. Talvirenkaat on nyt joka tapauksessa ilman vanteita, joten ei mitään ideaa ostaa toisia vanteita pelkästään nyt kun on vaan yhdet hyvät renkaat olemassa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 14:40"]Syyskuussa. Lappi
[/quote]Tämä nyt on ihan selvä, Oulussakin on jo lunta. Mut täällä Pk-seudulla nuo säät on niin paljon vaihtelevampia. Ap
[/quote]
No ei meilläkään ole vielä lunta... Se sama Lappi
Joulukuun puolessa välissä on tapana vaihtaa.
Mies vaihtaa molempien autoihin viikonloppuna ja käy rengaspaineet tarkastamassa. Molemmilla vuorotyö ja hämeessä satoi eilen aamulla lunta/ räntää.
Huomiseksi on vaihto varattuna. Meilläkin kovin kuluneet kesärenkaat, joten katsoin parhaaksi vaihdattaa ne nyt. Täällä Espoossa sitäpaitsi satoi aamulla vähän luntakin, tosin niin vähän, ettei maa juurikaan edes kastunut.