Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä vehkeellä ruuasta ihan sileää sosetta?

Vierailija
16.10.2014 |

Mulla on blenderi, joka soseuttaa kiitettävästi mutta osa (esim. riisi) jää hieman karkeaksi joka taas aiheuttaa vauvalle toistaiseksi yökkäysrefleksiä eikä ruoka uppoa vaan tulee ylös ne vähätkin mitä menee alas. Saako sauvasekoittimella tasaisempaa? Vai onko vika vaan kokissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamix on paras. Siihen saa eri teriä ja meillä ainakin tuli vauvanruuista ihan sileitä.

Vierailija
2/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sauvasekoittimella ainakin saa. Ja on paljon kätevämpi käyttääkin kuin blenderi, varsinkin se pesu käytön jälkeen on sauvasekoittimen kanssa helpompaa. Mutta noissa on tosiaan laitemerkkikohtaisia eroja kuinka sileäksi tekee, sekä blendereissä että sauvasekoittimisssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ps en kyllä tainnut kokeilla soseuttaa riisiä. Se on kyllä aika kovaa. Mikset skippaa riisiä vähäksi aikaa ja soseuta sen sijaan vaikka bataattia tai perunaa? Tai sitten osta sellaista riisijauhetta, josta yleensä tehdään puuroa, mutta voi tietty käyttää myös 'kunnon ruokiin'. Se on jo valmiiksi ihan sileää. Joku luomumerkki sitä myy, en muistä mikä. Olisko Holle?

Vierailija
4/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile keittää riisi ylikypsäksi, ei vaikuta makuun ja soseutuu paremmin :)

Vierailija
5/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin siivilän läpi alkuun kun oli sama ongelma:-)

Vierailija
6/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisin pitää olla ylikypsää, jotta soseutuu. Puuroriisi soseutuu paljon paremmin kuin ns. risottoriisi. Ja onko riisi vauvalle välttämätöntä, perunaa tai muuta vihannesta mieluummin.  Minulla on hyvä sauvasekoitin, jolla teen sosekeitot ja muut; kyllä tulee sileätä.

Vierailija
7/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kun setä ei oikein osaa auttaa. :/

Vierailija
8/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistänne! Olen ensikertalainen ja lapsenmielisellä innolla valmistellut noita ruokia ja löysin yhden ohjeen, jossa oli riisiä sekä broileria ja kokeilin sitäkin. Muuten olenkin saanut hyviä soseita pääosin juureksista, kasviksista ja hedelmistä, lihoja en ole muita kokeillut kuin tuon epäonnistuneen kokeilun. Taidankin seuraavaksi riisin sijaan käyttää vaikka sitä bataattia :)

Vierailija
9/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 13:47"]

Riisin pitää olla ylikypsää, jotta soseutuu. Puuroriisi soseutuu paljon paremmin kuin ns. risottoriisi. Ja onko riisi vauvalle välttämätöntä, perunaa tai muuta vihannesta mieluummin.  Minulla on hyvä sauvasekoitin, jolla teen sosekeitot ja muut; kyllä tulee sileätä.

[/quote]

Onko riisi kovin terveellistäkään. Tässä artikkeli arseenista riisissä: http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/riisin-arseeni-voi-olla-sy%C3%B6p%C3%A4riski-1.64267

Vierailija
10/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosemylly on kätevin, kunhan on ruostumatonta terästä ja siihen riittävän pieni sihti.

Sauvasekoittimesta en ole tykännyt, sillä menee soseeseen liian paljon ilmaa. Esimerkiksi bamixilla soseutetut puolukat homehtuivat, kun en huomannut kunnolla survoa niitä mehuun.

Vierailija
11/11 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvalle pitäisi antaa sosetta? Jos annat vauvan syödä itse niin se saa säännösteltyä syömistään eikä oksennusta tule välttämättä niin helposti. Kannattaa tutustua sormiruokailuun ja lukea Omin sormin suuhun -kirja, löytyy kirjastoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi