Haluaisin syödä kuin tyttäreni.
10-vuotias lapseni on hoikka mutta lihaksikas, minä taas kerään lihasteni päälle myös läskiä. Tykkään syödä ja syön melkein mitä vaan, paitsi viljoja ja sokeria. Tyttö taas on ronkeli, närppii ruokaansa ja menettää ruokahalunsa pienimmästäkin syystä. Joku aivastaa viereisessä pöydässä, haarukassa on ruostetahra, ruuasta löytyy joku tunnistamaton ainesosa (esim. paprikahitu)... siihen loppuu syöminen. Kannustan tyttöä aina syömään ja yritän opettaa ettei kaikesta "ällöttävästä" tarvitse välittää, mutta oikeasti haluaisin olla yhtä neuroottinen.
Kommentit (6)
Laihuus ei takaa terveyttä. Neuroottinen närppijä todennäköisesti syö epäterveellisemmin kuin kaikkiruokainen ja myös ruipelo voi saada kakkostyypin diabeteksen ja verenpainelääkityksen, heikkolaatuisen ruokavalion vuoksi. Tässä laihuuden tavoittelussa ihmiset usein unohtavat, että terveellinen ruokavalio on terveyden perusta ja niukalla ruokavaliolla ei saa tervettä loppuelämää vaikka kuinka laiha olisi.
Ei mulla muuta, mutta luin otsikon "Haluaisin syödä tyttäreni".
Hetkinen nyt LAPSEN VANHEMPI?!? Kyseessä on 10-vuotias LAPSI. Miksi vertaat AIKUINEN omaa syömistäsi ja ulkonäköä "10-vuotias lapseni on hoikka mutta lihaksikas, minä taas kerään lihasteni päälle myös läskiä." kaikin tavoin kehittyvän, kasvavan ja oppivan vielä PIENEN LAPSEN ruokailutapoihin?
Hetkinen nyt LAPSEN VANHEMPI?!? Kyseessä on 10-vuotias LAPSI. Miksi vertaat AIKUINEN omaa syömistäsi ja ulkonäköä "10-vuotias lapseni on hoikka mutta lihaksikas, minä taas kerään lihasteni päälle myös läskiä." kaikin tavoin kehittyvän, kasvavan ja oppivan vielä PIENEN LAPSEN ruokailutapoihin jne. ?
Mitäs jos koittaisit opetella syömään terveellistä ja hyvää ruokaa, etkä toivoisi mitään neurooseja itsellesi?