Untuvatakit yms, mitä järkeä on omistaa vaate jota ei pestä?
Mikä tahansa vaate likaantuu käytössä. Hajuja tarttuu!
Todella ankeita vaatteet joita ei voi pestä!
Itse pesen jopa kenkäni! (Jotka joko PELKKÄÄ kumia tai nahkaa (joka kyllä kestää veden kun laittaa mehiläisvahaa jälkeenpäin, ei tarvitsemme muistuttaa että näin hoidettuna myös vaikkapa ratsastusvaljaat pysyvät kauan hyvinä ja käyttökelpoisina!)).
Kommentit (21)
Ostan vaatteeni armeijan ylijäämävarastolta ja kestää pestä.
Kyllähän nyt untuvsatakin voi pestä.
Meillä on perheessä useampi untuvatakki. Kyllä niitä kaikkia pestään.
Aijaa.
Mä olen aina pessyt ihan omassa pyykinpesukoneessa kaikki omistamani untuvatakit.
Untuvatakit pestään kyllä. Likaantuuhan niissä päällinen yms.
Villakangastakkeja ei pestä vaan tuuletetaan ja harjataan. Villa puhdistaa itse itsensä raikkaassa ulkoilmassa.
Itse pesetän untuvatakin pesulassa, koska kuivaaminen ei onnistu kuin kuivausrummussa ja sellaista ei meillä ole
Pesulat on keksitty, jollei halua takkiaan itse pestä.
Vierailija kirjoitti:
??? Olen pessyt untuvatakkini.
Kestääkö siis pesun? Toisaalta kyllähän hanhetkin uivat. Ehkäpä saippua liuottaa lämmittäviä rasvoja höyhenistä?
Täytyypä tutkia onko pesumerkkejä nimittäin tiedän vain että takkini on untuvaa koska kerran erään ompeleen vierestä tunkeutui hyvin pieni valkoinen höyhen. Muuten takki kyllä hyvässä kunnossa ja lämmin. Toivottavasti joku pikkulintu käytti tuon maailman toiselta puolelta saapuneen höyhenen pesänsä koristeluun.
Takki ostettu Australiasta ja olen ajatellut että pesukelvoton.
T Ap
Olen pessyt monta kertaa koneessa ja kiivennyt rummussa. Hyvin on pysynyt kuohkeana ja kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö siis pesun? Toisaalta kyllähän hanhetkin uivat. Ehkäpä saippua liuottaa lämmittäviä rasvoja höyhenistä?
Täytyypä tutkia onko pesumerkkejä nimittäin tiedän vain että takkini on untuvaa koska kerran erään ompeleen vierestä tunkeutui hyvin pieni valkoinen höyhen. Muuten takki kyllä hyvässä kunnossa ja lämmin. Toivottavasti joku pikkulintu käytti tuon maailman toiselta puolelta saapuneen höyhenen pesänsä koristeluun.
Takki ostettu Australiasta ja olen ajatellut että pesukelvoton.
T Ap
Voi pestä yleensä. Lue pesuohjeet takista ja googleta ”untavatakin pesu”, näihin on erilaisia vinkkejä, jotta ei untuva paakkuunnu ja ala haista. Tennispalloja pesukoneeseen ja pöyhintä kuivauksen aikana jne. Kuivauhuone hyvä, jos käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pessyt monta kertaa koneessa ja kiivennyt rummussa. Hyvin on pysynyt kuohkeana ja kuosissa.
🧗🥁
Kyllä voi tottakai pestä. Tärkeää on, että kuivattaa huolellisesti kuivausrummussa välillä möyhien.
Jos jää kosteaksi, niin tuoksu ei ole mitenkään miellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Itse pesetän untuvatakin pesulassa, koska kuivaaminen ei onnistu kuin kuivausrummussa ja sellaista ei meillä ole
Ei mullakaan ole kuivuria, mutta olen silti pessyt. Pitää vaan pöyhiä kuivumisen aikana.
Muista, tennispallot rumpuun mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kiivennyt= kuivannut. Tekstinsyöttö ehti edelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole kuivuria, mutta olen silti pessyt. Pitää vaan pöyhiä kuivumisen aikana.
Näin. Hyvin onnistuu ilman kuivuriakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuivannut saunassa.
Miksi sinä luulet, että untuvatakkeja ei pestä? Untuva kestää vaikka keittopesun oikeilla aineilla. Ulkona kovassa tuulessa kuivuvat hyvin, kunhan käy välillä pöyhimässä.
Erikoisempaa on ulkovaate tai vaikka sadetakki, joka ei kestä vesipesua. Entä jos se kastuu sateessa?