Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teittekä vauvallenne itse soseet vai ostitteko valmiita?

Vierailija
15.10.2014 |

Ja puuro

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaikki itse, koska oli aikaa ja kiinnostusta. Ulkomaille otettiin Hippin soseet mukaan.

Vierailija
22/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein pääsääntöisesti, aika lailla edullisempaa. Purkkiruuassa on melko paljon vettä ja sit joku tärkkelys jolla suurustettu soseeksi. Mut on meillä valmiitakin syöty. En näe et kumpikaan vaihtoehto ois toistaan parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja vellit valmiina, samoin hedelmäsoseet.
Kaikki ns. oikeet ruuat tein itse.

Vierailija
24/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:43"]Annan kaupan soseita, koska olen laiska. Inhoan ruoanlaittoa muutenkin.
[/quote]

Mitäs sitten kun lapsi kasvaa ja tarvitsee ns oikeaa ruokaa? Ostat eineksiä vaan?

Vierailija
25/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva suostunut syömään soseita ollenkaan.

Vierailija
26/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi tein itse, osaksi purkki ruokaa. Puurot ja vellit tein itse mutta "lounas" tuli hyvin usein purkista jotta olisi edes hetki päivässä jolloin ei tarvinnut muuta kuin ottaa esille, meidän lapsi nimitäin kieltäyty maistamasta alussa jos ruoka tuli pakastimesta, ei vieläkään (2,5v) suostu syömään pakasesta muuta kuin jäätelöä ja marjoja jos näkee että se on pakkasesta otettua.

Vierailija
27/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikinä minulle luoja lapsia suo niin en yhtäkään valmis sosetta sille syötä!!
Nimimerkillä lastenruokatehtaassa töissä.

Vierailija
28/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse, oli halvempaa eikä vaivalloista kun kerran viikossa pidin sosetehtaan ja soseet pakkaseen. Reissun päällä ostettiin purkkiruokia enkä kokenut siitä huonoa omaatuntoa, lapsellekin maistui.

Vierailija
29/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelvannut Piltit pojalle. Ainoa oli spaghettimössö -joku sellainen. En nyt muista mikä. Ei hamppareita, pizzaa eikä muutakaan ihanaa ( minulle maistuvaa) ennen kuin joskus 10- vuotiaana. Harmitti kyllä, laiska ruoanlaittaja kun olen. 

Nykyään aikuisena vääntää kaiken maailman gourmetsafkat tuosta vaan. Itse en osaa vieläkään.

Vierailija
30/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 07:10"]Tein itse, oli halvempaa eikä vaivalloista kun kerran viikossa pidin sosetehtaan ja soseet pakkaseen. Reissun päällä ostettiin purkkiruokia enkä kokenut siitä huonoa omaatuntoa, lapsellekin maistui.
[/quote]

Puuron tein aluksi kaupan vauvahiutaleista kun määrät olivat niin pieniä, sitten ostin ihan tavallisia hiutaleita ja hienonsin ne tehosekoittimella.

Vierailija
31/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen eli purkeilla,toiselle enimmäkseen keittelin itse puuroa lukuunottamatta.

Vierailija
32/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 07:08"]Jos ikinä minulle luoja lapsia suo niin en yhtäkään valmis sosetta sille syötä!!
Nimimerkillä lastenruokatehtaassa töissä.
[/quote]

Miksi?

Vierailija
33/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein enimmäkseen kotona syötävät, reissussa ja kiireessä syötiin purkeista. Ensinnäkin iso osa etenkin noista lämpimistä pitkkiruuista maistuu ja haisee aivan kammottavalle, en itsekään saisi niitä alas. En oikeasti ymmärrä miten ruuasta saadaan niin järkyttävää, ja kuka niitä tiettyjä makuja ostaa toisenkin kerran? Jotkut toki ovat hyviä, ja tosiaan meilläkin niitä kyllä meni ajoittain purkkikaupalla. Toisekseen kun kiinteitä aloitettiin, pienestäkin purkista olisi mennyt aina osa hukkaan, kun soseita meni niin vähän. Jääpalamuottiin pakastetuista soseidta sai sopivat annokset ja seokset. Lisäksi lapsi halusi jo varsin pienenä syödä itse, joten tarjoilin paljon sormiruokaa.

Vierailija
34/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kans itse, samalla kun tein perheellekkin, reissuun otin valmista mukaan

Vierailija
35/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:43"]Annan kaupan soseita, koska olen laiska. Inhoan ruoanlaittoa muutenkin. [/quote] Mitäs sitten kun lapsi kasvaa ja tarvitsee ns oikeaa ruokaa? Ostat eineksiä vaan?

[/quote]

Ohis. Tästä tuli mielen parikin hämmentävää tapausta.

Olin uuden kaverin luona kylässä jolla oli 3-vuotias lapsi. Kieltämättä katsoin hieman ihmeissäni kun tälle lapselle kaivettiin lounaaksi pilttipurkki. Lapsi kuulemma sai myös usein niitä vauvapuuroja.

Mutta vielä hämmentävämpää oli töissä sairaalassa, jossa omainen kuskasi 80-vuotiaalle äidilleen näitä pilttejä ruuaksi. No eihän se äiti niitä syönyt. Mauttomiahan ne on aikuisen suuhun.

Vierailija
36/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:03"]

Me ostetaan vauvalle Hipp-"purkkiruokaa". Ekologista ja luomua :). Lähinnä siksi että meillä ei syödä kanaa, kalaa(paitsi tonnaria) tai kinkkua joten lapsi pääsee tutustumaan niihinkin makuihin. Jos syötäis monipuolisesti niin tekisin itse.

[/quote]

Jos painottaa ekologista ja luomu niin miksi, ois miksi syötte tonnikalaa? Melkeen sukupuuttoon tapettu, liian nuorena kalastettu ja kaikkee muutako ekologista kalaa..

Vierailija
37/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka mitä itse söin sopi vauvalle, tein siitä soseversion, sitten kun ei sopinut sai kaupan purkista kalaa ja muita sellaisia joille itse olen allerginen. Puuro oli yhtä nopea tehdä itse kuin valmista tarjota ja kun itsekin syön puuroa niin tuli tehtyä samalla lapsellekin.

Vierailija
38/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:28"]Mä sain aina kaupan ja musta tuli ihan hyvä. Turhaa hifistelyä tuollainen!
[/quote]
Minä en hifistele itsetekemillä soseilla, se tulee vaan halvemmaksi :)
Teen siis pääsääntöisesti itse. Jos mennään johonkin reissuun, kaupan soseet on helpompia kun kotona suurin osa on aina pakastimessa.

Vierailija
39/39 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein enimmäkseen itse vauvan ruuat, mutta myös purkkeja ostettiin. Ostin reissussa ollessa yhden sellaisen puuropakkauksen, josta riitti pitkäksi aikaa, kun se loppui, aloin keittää itse puuroa. Lapsi söi paljon sormiruokaa. Höyrytin kaikenlaisia kasviksia ja jotain tein pakastimeen valmiiksi. Puuron kanssa tarjottiin usein erilaisia kaupan hedelmä- ja marjasoseita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi