Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon työt teen noin 8-10 tunnissa. Muita?

Vierailija
07.09.2021 |

Mitä teette loppu ajalla?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suunnilleen tuo aika menee osakekäyriä plärätessä. Joskus jopa 20 tuntia. On se elämä mukavaa kun sen osaa.

Vierailija
22/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään selailin työpäivän (7 h 15 min) aikana ehkä 4 tuntia nettiä. Lounaalla ja kahvilla olin yhteensä tunnin. Pari tuntia vastailin sähköposteihin ja pariin puheluun. En jaksanut tehdä projektin eteen oikein mitään, kun ei sitä kannata valmiiksi tehdä.

Atk-hommissa olen. Projektissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ryhtymään yrittäjäksi. Mulla jää töiden jälkeen ruhtinaallisesti vapaa-aikaa ja tulot ovat erinomaiset, sillä laskutan palveluistani kiinteän hinnan ja tehokkuus sataa suoraan omaan laariin.

Vierailija
24/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäisi tuollaisessa paikassa. Et taida vaan osata hommiasi? Teet vain sen minkä pomo käskee ja sinulle pitää sanella mitä teet tänään. Ei ole motivaatiota, ei osaamista, ei asennetta, ei halua oppia.

Mulla ei ole koskaan töissä (onneksi!) tuollaista, aina on tekemistä, aina on jotain mutta pitää itse olla aktiivinen ja kehitellä tekemistä. Aina voi asiat tehdä paremmin, aina voi kehittää hommaa.

Vierailija
25/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei riitä 10h edes yhden päivän töihin =D

Teet varmaan kaikkien näiden lorvailijoidenkin duunit samalla.

Vierailija
26/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee töihin noin 4-5h viikossa ja saan palkkaa n.5200e/kk bruttona. Mutta, ennen kuin alotatte kitinän julkisen ja yksityisen sektorin palkkaeroista sekä Suomen talouden perseelleen menosta niin tarkennan etten työskentele Suomessa.

Vierailija
27/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku suojatyöpaikka? Muuten kyllä pelottaisi, että työt lähtee alta joku päivä. 

Vierailija
28/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös työni todella nopeasti. Kollegat valittaa ajan puutetta ja välillä tuntuu vähän uskomattomalta. Koetan kyllä tehdä aina hyvin ne oikeasti tärkeät asiat, koska olen vähän neuroottinen sen suhteen, ettei tule sanomista tai jotain virheitä. Mutta silti aikaa jää. Pitää vähän kikkailla, että toiset ei huomaa. En kyllä mitenkään erityisesti yritä lusmuilla tai muuta, en vaan oikein käsitä, mitä ne toiset oikein nysvää...

Vierailija
29/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa täällä. Luen lehteä, juon kahvia ja hoitelen lasten juttuja.

Töissä kunnalla tai julkisella sektorilla? Häpeän puolestasi, tämän takia meidän talous on kuralla.

Ties mille käsienheiluttaja kunnantädille maksetaan yhteisistä varoista. Oksettaa tuollaiset mätäpaiseet.

Kyllä. 100000 pitäs ens alkuun potkia pihalle julkiselta ja sitten katsoa paraneeko touhu. Jos ei niin seuraavat 100000 tyyppiä pihalle.

Mites, kun valtiolla, pois lukien puolustusvoimat on töissä noin 60.000 ihmistä. Mistä ne 40.000 löydetään lisää? Toki Kuntasektorilla on enemmän, mutta ne on lähinnä hoitajia, lääkäreitä ja opettajia. Nekö sitten potkitaan pihalle?

Vierailija
30/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ihanaa tämä etätyöaika kun ei tarvitse teeskennellä kiireistä vaan saa rauhassa loikoilla kotona jos ei töitä ole. Tänäänkin kävin parin tunnin lenkillä kesken työpäivän (oli teams-palsu) ja sitten olen roikkunut netissä ja katsonut sarjoja. En aio koskaan enää palata konttorille.

Vierailija
31/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään selailin työpäivän (7 h 15 min) aikana ehkä 4 tuntia nettiä. Lounaalla ja kahvilla olin yhteensä tunnin. Pari tuntia vastailin sähköposteihin ja pariin puheluun. En jaksanut tehdä projektin eteen oikein mitään, kun ei sitä kannata valmiiksi tehdä.

Ei tietenkään kannata projektia valmiiksi saada. Loppuu laskutus. Pitkittää vaan.

Vierailija
32/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei riitä 10h edes yhden päivän töihin =D

Teet varmaan kaikkien näiden lorvailijoidenkin duunit samalla.

Siltä se välillä tuntuu 😬

Vierailija
33/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saa aikaan ja omaksuu asioita tosi erillä tavoin. Ihan yksityiselläkin. Yleensä tehokkaammalle ja nopeammalle sitten vain kasaantuu enemmän projekteja. Mutta jos projekteja ja palkkaa olisi vakiomäärät, niin erot näkyisivät räikeästi.

Perehdyttäessäkin sen huomaa - joku ihan noviisi tajuaa perusjutut heti, toisen kanssa otetaan aina uudestaan alusta ja ollaan hyyyvin kärsivällisiä. Aika nopeasti tietää että päätyvät erilaisiin rooleihin.

Minä käytän työaikaani kaikennäköiseen, mutta silti saan paljon oikeitakin asioita aikaan. Kun teen ja uppoudun asiaan, teen nopeasti. Plus miinus nolla lopulta, en pystyisi olemaan 100% tai edes 80 % ajasta niin tehokas.

Vierailija
34/43 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on helpompaa kun ei tarvitse esittää töiden tekoa. Itsellä tämä on kausittaista ja välillä on leppoisaa ja välillä kiireistä mutta silti löysempänä aikana pitäis olla täysipäiväisesti töissä.

Vierailija
35/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut tehdä projektin eteen oikein mitään, kun ei sitä kannata valmiiksi tehdä.

Oisko joku sote-puolen miljoonaprojekti, jossa käytettävyys 0 :D

Vierailija
36/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yksityisellä.

Ap

Joko teillä on ihan h####vetin hyvä bisnesidea ja ei kilpailua. Tai pian sut korvaa tehokkaampi tekijä tai firma. Mutta silti ei nyt harmita sun tilanne, jos olet tuottavalla puolella niin ihan sama vaikka istuisit päivän pylvään varressa.

Jos ei ole valtion elättämä, demarikavereiden avustuksilla elävä "yksityinen" firma.

Ei vaan "jos yksi niin toinen", eli toisin sanoen kilpailijoilla on myös sama tilanne joten AP on turvassa. Ei AP ole mikään uniikki lumihiutale vaan ongelma on rakenteellinen ja koskee kaikkia alan kilpailijoita samalla tavalla. Ohjelmoijien tuottavuudessa on älyttömiä eroja ja keskivertoa paremmasta tuottavuudesta ei palkita vaan rangaistaan. Tämän takia kaikki tehokkaat ohjelmoijat tekee kuten AP.

Vierailija
37/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelen yhdys sanoja.

Vierailija
38/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Yksityisellä töissä. Nyt kun olen etänä niin häärään kaikenlaista, surffaan netissä ja myös aloitan opiskeluja.

Vierailija
39/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmoijien tuottavuudessa on älyttömiä eroja ja keskivertoa paremmasta tuottavuudesta ei palkita vaan rangaistaan. Tämän takia kaikki tehokkaat ohjelmoijat tekee kuten AP.

Meillä nykyiset koodarit (ohjelmistosuunnittelijat ja -arkkitehdit ehkä kuvaavampi) on oman firmansa kautta alihankkijoita varsinaiselle vastuutoimittajalle ja voi käyttää kertyvän vapaa-aikansa vaikka lisätulojen hankintaan muista hommista - tai lepuuttaa jos siltä tuntuu. Koodarit siis todellakin saa palkkansa tehokkuudestaan, joka onkin satoja kertoja aiempaan "meollaanvaantöissätäällä" porukkaan, Intian "olenPhdmuttaenosaamitään" porukasta puhumattakaan. Tienaavat varmaan tuplat tai triplat palkansaajakoodariin verraten, maksaisin vaikka lisää mieluummin kuin takas vanhaan.

Vierailija
40/43 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olisi aivan poikkeuksellisen kiireistä, jos töitä olisi edes 1,5 tunniksi päivässä.

T. virkamies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi