Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yksinäisyys vaikuttaa ihmiseen? Kysy mitä vain 40 vuotta yksin eläneeltä.

Vierailija
07.09.2021 |

Yritän vastata kaikille.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totunko tähän?

Vierailija
2/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kaveria sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totunko tähän?

Ikävä kyllä kaikkeen tottuu. En tiedä tarkoittaako se, että hyväksyy asian. Mulla mieliala vaihtelee hyväksynnän ja kiukun välillä. Lopulta kai tilanne on pakko hyväksyä sillä muuten elämän jatkaminen voisi olla liian hankalaa sekä raskasta.

ap

Vierailija
4/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tinderissä?

Vierailija
5/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kaveria sulla on?

Muutama kaveri on. Heillä on kuitenkin omat elämänsä ja perheensä. Tapaamme harvoin ja aina heidän ehdoillaan. Kai se on normaalia aikuisten elämää, mutta näin yksinäisenä se vain näyttäytyy elämänä, jossa tavataan toisia ihmisiä tosi harvoin.

ap

Vierailija
6/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tinderissä?

Haluaisitko tavata?

No, en mä ole Tinderissä. Olen joskus ollut, mutta ei se ollut mun paikka. Harvat ihmiset matchasivat ja vielä harvemmat halusivat tavata. Otin opikseni ja jätin sen ihmisille, jotka ovat enemmän normaaleja.

ap

Vierailija
7/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko harvoja kavereitasi käymään? Laitatko silloin ruokaa? Voivatko jäädä yökylään? Vai menetkö heille ja saatko em heiltä? Mikä on syynä, että tapaatte heidän ehdoillaan?

Vierailija
8/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutko harvoja kavereitasi käymään? Laitatko silloin ruokaa? Voivatko jäädä yökylään? Vai menetkö heille ja saatko em heiltä? Mikä on syynä, että tapaatte heidän ehdoillaan?

Olen kutsunut myös käymään. Enemmän tapaamme aktiviteettien merkeissä. Se on helpompaa ja siihen on helpompi sitoutua, koska aikaa menee vähemmän. Perheellisten kaverien ehdoilla mennään, koska heillä on menoja ja vastuuta. Mulla ei sellaista olla. Siksi myönnyn heidän aikatauluihinsa ja ehtoihin.

ap

Vierailija
9/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tinderissä?

Haluaisitko tavata?

No, en mä ole Tinderissä. Olen joskus ollut, mutta ei se ollut mun paikka. Harvat ihmiset matchasivat ja vielä harvemmat halusivat tavata. Otin opikseni ja jätin sen ihmisille, jotka ovat enemmän normaaleja.

ap

En tiedä, oletko mies vai nainen. Ihan mielenkiinnosta kysyin, koska olen miettinyt pitäisikö tinderiä kokeilla, mutta ei se kuulosta omalta. 

Vierailija
10/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten onnellinen olet? Ei lapsia tai miestä riesana.

Vierailija
11/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä olen kyllästynyt siihen, että sinkut  tulevat meille valmiille ruualle, eivätkä saa edes likaisia astioita koneeseen laitettua  (vertaa, että meille tuli ylimääräinen lapsi, jota täytyy neuvoa perhelämästä), tuovat samalla likavaatekassinsa ja sanailevat, että nämähän voi täällä näpsäkästi pestä  ja kertovat jo suunnitelmistaan, miten nyt siksi tarvitsevat yökyläpaikan täältä päin. Lähtevät menoilleen ja jättävät siivon meille. Kysyvät lainaan tavaroita, joita meillä on, mutta eivät koskaan tarjoa apuaan tai kutsu omaan kotiinsa. Tahtovat siis vain toisten perheelämästä parhaat puolet ilman vastuuta.

Vierailija
12/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten onnellinen olet? Ei lapsia tai miestä riesana.

En tiedä. Tämä mun elo, jos on onnellista niin olen tosi pahoillani muiden ihmisten, ei-yksinäisten puolesta, koska heidän elämänsä lienee siis tosi ikävää.

ap

Vierailija
13/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai lapsia ja kävin monesti heillä. Hän tarjosi myös ruokaa. Sitten koin oivalluksen ja kutsuin heidät luokseni syömään. Ostin myös legoja lapsia varten, kun ajattelin, että lapsivieraisiinkin on syytä varautua, sillä aika moni ystävä alkoi lisääntyä.

Kotiäiti sai näin vapaaillan ruuanlaitosta ja olin syönyt heillä ainakin kymmenen kertaa, joten oli jo aika kutsua heidät neljä luokseni syömään! Tahdon tavata ystävää myös kahdestaan, mutta koska hän on monesti sidottu lapsiinsa, ajattelin huomioida häntä välillä myös ruokailukutsulla. Ei tarvitse laittaa mitään kallsita ja hienoa, vaan ihan perus kotiruokaa, kuten keittoja.

Vierailija
14/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä olen kyllästynyt siihen, että sinkut  tulevat meille valmiille ruualle, eivätkä saa edes likaisia astioita koneeseen laitettua  (vertaa, että meille tuli ylimääräinen lapsi, jota täytyy neuvoa perhelämästä), tuovat samalla likavaatekassinsa ja sanailevat, että nämähän voi täällä näpsäkästi pestä  ja kertovat jo suunnitelmistaan, miten nyt siksi tarvitsevat yökyläpaikan täältä päin. Lähtevät menoilleen ja jättävät siivon meille. Kysyvät lainaan tavaroita, joita meillä on, mutta eivät koskaan tarjoa apuaan tai kutsu omaan kotiinsa. Tahtovat siis vain toisten perheelämästä parhaat puolet ilman vastuuta.

Kokemukseni mukaan päinvastoin. Perheellisillä kylässä laitetaan täyttämään astianpesukonetta, ei tarjota ruokaa, jos ei tuo mukana omaa, laitetaan vahtimaan lapsia työjutun/opiskeluesseen tekemisen ajaksi ja hieroakin pitäisi rasittunutta perheenäitiä. Koskaan ei vaivauduta kylään vaan pitää tulla aina luokse, jos haluaa nähdä.

Vierailija
15/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kokemuksia seurustelusta? Seksistä?

Vai tarkoittaako yksinäisyys, että ei noitakaan ole?

Vierailija
16/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt millään leireillä tai kursseilla?

Vierailija
17/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se valitettavasti tarkoittaa juuri tuota. 

ap

Vierailija
18/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt millään leireillä tai kursseilla?

Lapsena olin rippileirillä.

ap

Vierailija
19/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan on 40 vuotta ilman seksiä.

Vierailija
20/40 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan on 40 vuotta ilman seksiä.

Niin, yksinkin kun voi sitä tehdä.