Lähipiirissä superihminen
Minulla on mielestäni aika normaali itsetunto. Pidemmän aikaa minua on kuitenkin vaivannut lähipiirissäni oleva samanikäinen ja samaa sukupuolta oleva superihminen. Olemme siis molemmat tulleet samaan sukuun avioitumisen kautta. Hän minun jälkeeni. Tämä henkilö on kiva eikä rehvastele saavutuksillaan. Silti koen jatkuvaa huonommuuden tunnetta siitä, että hän on hieman fiksumpi, hieman yställisempi, hieman urheilullisempi, hyvätuloseimmasta perheestä, paremmassa työssä, enemmän ystäviä ja lista sen kun vaan jatkuu....
Olen joutunut kierteeseen, jossa jatkuvasti murehdin ja vertaan itseäni häneen, ja koen tosi voimakasta huonommuuden tunnetta. Onko tämä jotenkin sairasta? Tiedän, että aina löytyy joku joka on sinua parempi jossain asiassa. Hän on kuitenkin minua parempi ihan kaikessa. Mitä voin tehdä asialle? En haluaisi tuntea näin. Tästä superihmisestä en kuitenkaan tule mitenkään pääsemään eroon, vaikka haluaisinkin, ja ilkeäksi en ala!
Kommentit (2)
Se on hienoa, että tajuat ongelmasi. Älä ihmeessä pilaakaan kaikkien välejä sortumalla mustamaalaamiseen. Keskity siihen mikä omassa elämässäsi on hyvin ja tajua, että kadehtimisella pilaat vain oman elämäsi. Jos huomaat miettiväsi kyseistä ihmistä, käännä tietoisesti ajatuksesi johonkin mukavaan oikeasti omaan elämääsi liittyvään asiaan.
Taidat olla vielä aika nuori. Kun tulee ikää enemmän, ei jaksa enää välittää siitä, millaisia muut ovat.
Superihmisillä on teoriani mukaan jokin synkeä salaisuus. Heillä on ehkä sisäinen pakko näyttää, että ovat hieman muita parempia. Tai sitten he saattavat kärsiä ja sairastua sen vuoksi esim. migreeniin tai unettomuuteen, koska yrittävät niin kovasti olla erinomaisia.
Muista, että yksikään ihminen ei ole täydellinen, ei voi olla.